chap ; 8

343 63 38
                                    

Beberapa bulan berlalu , keadaannya masih sama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Beberapa bulan berlalu , keadaannya masih sama . Jihyo setia menyulam luka yang sedia ada parah . Kadangkala kena menahan melihat kemesraan Jungkook dan Irene di depan mata apabila keluarga mengadakan majlis makan-makan . Jungkook sedaya upaya bersikap adil . Tapi seadil apapun Jungkook tetap tidak mampu mengubat kembali luka yang ditoreh .

Perut Jihyo pun sudah membesar dan menghitung hari sahaja untuk melahirkan . Dan berjalannya waktu , keadaan Su Ah semakin parah . Tidak mampu untuk berjalan bahkan untuk bercakap pun tidak boleh . Hanya bunyi sahaja yang kedengaran . Patan perkataan langsung tidak keluar . Su Ah bagaikan bisu dan juga lumpuh .

" Jihyo "
Jungkook mendekati Jihyo yang sedang termenung di depan kolam renang . " Kemas barang . Saya nak awak tinggal dengan Irene buat sementara waktu " ujar Jungkook membuatkan Jihyo terkejut .

" Kenapa pula saya kena tinggal dengan dia ? " tanya Jihyo tak puas hati .

" Saya kena uruskan cawangan dekat London sementara , Jihyo .
Saya risau kalau awak tinggal sorang sebab awak dah sarat sangat ni . Sekurangnya Irene ada untuk tengok kan awak .
Lagipun dia yang cadangkan "

" Saya tak nak .
Saya nak duduk rumah ni  "
Bantah Jihyo .
Dia tidak mahu duduk menumpang , tambahan pula itu rumah Irene . " Tolonglah jangan nak paksa saya " Jihyo mahu pergi tapi lengannya dipegang oleh Jungkook .

" Arrassoe--- saya suruh Irene pindah tinggal dekat sini .
Please , saya tak nak tinggal awak dengan keadaan sarat macam ni sorang diri . Saya tak minta tolong eomma dengan appa kita sebab bagi saya lebih baik Irene yang jaga awak . Lagipun dia berharap sangat dapat jaga awak " disamping itu , Jungkook mahu memulihkan keadaan yang sedia ada keruh . Manalah tahu sepanjang Irene jaga Jihyo hubungan keduanya akan baik dan rapat .

" Suka hati awaklah .
Awak kan suami berhak buat keputusan .
Saya ni isteri je " sindir Jihyo dan masuk kedalam . Jungkook hela nafas berat . Rambut diraup kebelakang . " Saya cuma risaukan awak , sayang " keluh Jungkook . Berat hati untuk dia pergi . Tapi sudah tanggungjawabnya .

Jungkook mendail nombor telefon Irene

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jungkook mendail nombor telefon Irene .
Mahu memberitahu Irene supaya berkemas kerana dia akan menjemput Irene dan Su Ah sebentar lagi .

" Yeoboseyo , nae sayang kenapa ? "
Tanya Irene lembut . " Awak kemas-kemas barang awak dengan Su Ah .
Kejap lagi saya ambil awak dengan Su Ah .
Buat sementara ni awak tinggal dekat sini . Boleh kan ? " tanyanya walaupun Irene sudah bersetuju dari awal lagi untuk menjaga Jihyo .

[ ✓ ] 𝑎𝑛𝑜𝑡ℎ𝑒𝑟 𝑏𝑟𝑖𝑑𝑒 | 𝙟𝙟𝙠Where stories live. Discover now