ISKANDAR menghimpit tubuh Aisyah yang kecil itu ke dinding bilik mandi. Balutan bathrobe ditubuh Iskandar separuh menampakkan dada bidang. Sengaja menaikkan nafsu gadis di depannya. Aisyah tercungap-cungap mahu lolos. Kekuatan jejaka ini sangat kuat. Aku memejamkan mata. Tidak pernah sekalipun aku tengok badannya separuh terbuka. Iskandar menyentuh setiap bahagian Aisyah. Dia tahu isterinya takut bersentuhan kulit dengannya. Mahu bukti sama ada Aisyah masih suci atau tidak, ini caranya!. Rashidi takkan menang!. Aisyah perlu mengandung!.
" Jangan! lepaskan saya!"
"Why? you scare ? So funny!. You my wife! Abang nak bagi nafkah batin pada Isyah!" Iskandar menggesel-gesel tubuhnya atas Aisyah. Aisyah menjerit ketakutan. Mencurah-curah air mata Iskandar menggasarinya. Mama... Abah..... Along..... . Iskandar senyum meleret. Dirinya sangat kejam. Balasan isterinya curang dengan lelaki lain. Aisyah meronta-ronta. Cengkaman Iskandar dikuatkan. Beribu-ribu air mata jatuh diseksa.
" Lepas! lepas!" Aisyah merintih. Lepaskan?. Seksaannya belum cukup lagi. Iskandar mahu membuli gadis itu lagi. Aisyah menampar-nampar dada Iskandar. Iskandar tidak terkesan tenaga gadis itu.
Kesetiaan teruji tiap kali menggapai bahagia. Mengapa lelaki itu tidak memenangi hati gadis ini?. Rashidi sudah bosankah dengan permainan cinta Aisyah?. Aku jadi mangsa?. Aku tertipu?.
" Lepas!!!!!!" Aisyah menolak sekuatnya tubuh sasa Iskandar . Iskandar ke belakang. Tenaga gadis tu memang tak boleh dipandang rendah!. Kepala Iskandar terhantuk pintu. Tidak cedera. Aisyah terduduk di satu sudut bilik mandi. Bibirnya terketar-ketar.
"Woi perempuan lembap!"
Kolar baju kurung kuat dicengkam. Iskandar mungkin menanggalkan bajunya secara paksa. Aisyah tidak tahu hendak fikir apa. Suaminya tiba-tiba berubah. Dia menggagahkan diri menyoal Iskandar mempamer kebengisan.
"Abang kenapa berubah?? Apa Isyah dah buat?"
Iskandar senyum sinis.
"Kenapa aku berubah?. Sebab kau curang belakang aku! Kau sama dengan perempuan aku kenal sebelum ni! Kau perempuan kotor!!!!" Iskandar ingin mengepung Aisyah sekali lagi, namun, Aisyah pantas melarikan diri menuju pintu keluar. Selak pintu dibuka, terus memecut. Iskandar mengejar dari belakang. Aisyah sangat ketakutan. Dia tergelincir memijak lantai bilik dalam keadaan kakinya basah. Aisyah terhantuk lalu pengsan.
Iskandar terpanar isterinya terhantuk. Dia mara ke Aisyah. Menyesal kerana membuli isterinya ini.
"Sayang? sayang? Wake up!" Pipi Aisyah ditepuk lembut. Iskandar memangku tubuh Aisyah yang masih berada di lantai. Kemudian, dia mendukung Aisyah naik ke atas katil. Dahi Aisyah berdarah. Nafasnya laju turun dan naik. Iskandar menghubungi Doktor Wany.
" Hallo, Doctor. Can you check my wife? She fainted. Her forehead bleeding" Ujar Iskandar panik. Iskandar mencapai tangan Aisyah yang pengsan di atas katil. Nyenyak diulit mimpi. Manakala Iskandar gusar. Sayang, maafkan abang. Bangunlah...... . Iskandar mengucup dahi Aisyah berbalut kain kasa sementara.
*************
ENCIK RESA menggeleng. Anak lelaki dikasihinya, berani mencuba meruntuhkan perkahwinan orang!. Perbuatan Rashidi dan Zawanah dibongkarkan Rashid. Rashid menunjukkan handphone Rashidi kepada Encik Resa sebelum Megat Iskandar ditipu lebih lama.
" Terdesak nak duit kahwin? Wanah, Uncle tak sangka Wanah berkomplot jatuhkan kawan baik sendiri?!" Encik Resa menengking budak-budak itu. Umur mentah, ikut didikan salah. Ini lah jadinya!.
"Ayah nak kamu berdua minta maaf pada Aisyah dan Megat Iskandar! Mereka boleh saman kamu berdua! Maruah keluarga kita dah tercemar! Itu pun Megat Iskandar hendak maafkan!. Sebagai hukuman, Ayah rampas handphone kamu berdua!"
Zawanah dan Rashidi tersentak. Encik Resa sudah hilang sabar. Malu sungguh dia hari ini. Ibu bapa Zawanah turut menyesali apa anak dara mereka buat pada orang.
Kedua keluarga itu berangkat ke Kuala Lumpur pada petang itu juga. Bukan esok, lusa, minggu depan. Sekarang perlu selesaikan!.
*************
TIDAK berganjak dari kerusi sebelah katil, tempat isterinya sedang tidur. Doktor Wany sudah menyuntik ubat tahan sakit, maka Aisyah tertidur lagi. Iskandar sanggup ambil cuti 3 hari demi menjaga Aisyah.
Iskandar
Daus, aku tak masuk kerja lagi hari ni. Aisyah tak berapa sihat. Sorry tau 😣
Iskandar mengalihkan matanya pada jam di dinding.
3.00 pagi
Aku sanggup tak tidur. Aisyah pengsan sebab aku dah melampau. Aisyau takut sangat-sangat masa tu. Aku buat tak tahu pula.
Firdaus
Alright 👌🏻
Aisyah mengigau. Iskandar memeriksa dahi isterinya kalau-kalau perit menahan sakit.
"Mama... Abah.... Ecah sayangkan Abang Iskandar. Dia baik....." Aisyah senyum dalam tidur. Iskandar terpanar Aisyah memujinya walaupun dia sudah mendera isterinya tanpa kehendak hati.
***************
ISKANDAR tertidur di sebelah Aisyah. Aisyah tersenyum suaminya ada di sebelah, menemaninya. Aku bukan lagi gadis kesunyian seperti dulu. Terharu Iskandar sanggup menjaganya sepanjang malam. Tentu suaminya keletihan.
" Abang..... "
Iskandar terjaga. Dia gembira Aisyah dah sedar.
" Hei isteri abang...... " Garau suaranya. Baru bangun tidur. Iskandar mengusap pipi Aisyah.
"Abang minta maaf okey?" Senyum nampak lesung pipit. Jap, aku tak perasan suami aku ada lesung pipit?. Cute!!!.
Aisyah hanya mengangguk. Entah bila dia curang. Hahah. Dia dah tak ambik kisah apa Iskandar buat 2 hari lepas.
Ding dong!
Mereka berdua saling pandang. Siapa datang pagi-pagi ni?.
YOU ARE READING
Gadis kesunyian
RomanceAisyah Sofea ditinggalkan kawan-kawannya ketika di pameran pendidikan di Kuala Lumpur. Dia kecewa mendapati kawan-kawannya itu sanggup berbuat begitu. Namun, Aisyah akhirnya diselamatkan lalu dijaga Megat Iskandar Shahrizan, pengarah syarikat Megat...