yeowon pov
"won?kau okay tak ni?lesu je aku tengok.demam ke?" chenle letak tapak tangan dia dahi aku.senanya kitorang tengah otw nak pergi skola.
mesti korang pon dah lupa enn yang kitorang ni masih sekolah?tu lah.aku pon lupa sebab dah lama sangat ponteng.semuanya gara ii aku lagi pentingkan kerja drpd sekolah ahaks.tapi sekolah aku tak pernah peduli pon budak ponteng ke apa sebab yang penting kena perform time exam hoho.apa nak gelabah?kalau aku ponteng pon,si dolphin kepala besar yang bijak ni ada.dia boleh ajar aku mana ii topik yang aku tertinggal.dia mana pernah ponteng sekolah.budak contohlah katakan.
"weh panas doe.takyah gi sekolah ah.kenapalah tak cakap awal ii kau demam.kita dah separuh jalan dah ni."bebel chenle.
"alah takpelah aku pon dah lama tak pergi sekolah.lagipun exam nak dekat dah.kang tak perform nanti tak pasal ii kena kick."
"alah kalau kau tak datang sebulan sekalipun,cikgu bukannya kisah.pasal exam tu takpee nanti aku boleh ajarkan.kau ni ha kena rest juga.kau sibuk sangat jaga puan huang tu sampai lupa jaga diri sendiri."
"alah aku just kesian je tgk dia sorang ii kat rumah tu.hari ii nangis risaukan renjun.apalah salahnya aku jenguk dia hari ii."
"no no no harini takleh.you gotta get some rest girl."
"hmm yelah ii.kau terus jelah pergi sekolah.aku boleh balik sendiri."
"betul ni?"tanya chenle risau.
"iyaa don't worry much."
"terus balik rumah.jangan melencong.nanti kalau jadi pape takde sapa yang tolong kau."
"iyalahh dah jangan bebel dah ii pergi sekolah.byee"aku tolak dia supaya dia teruskan langkah ke sekolah while aku patah balik nak balik ke rumah anak yatim semula.
aku pasangkan earfon ke telinga untuk dengar lagu sepanjang jalan nak balik.
tapi makin lama aku makin rasa tak larat doe nak jalan.pening sangat.so aku decide untuk berhenti and duduk kat bangku tepi jalan ni.
"uhh peningnya..macam mana nak balik ni..." keluhku perlahan sebelum aku keluarkan botol air daripada dalam beg dan teguk. harap boleh redakan sikit pening ni.
"ahh peduli lahh aku nak cepat balik nak rest betul ii."aku terus bangun dan main jalan je laju ii dengan pandangan yang tak berapa nak jelas.but don't worry lah aku ni kalau jalan tutup mata pon sampai juga rumah nanti.
BBUKK!
pap!
plastik yang dipegang oleh orang depan aku ni terjatuh sebab kitorang berlanggar tadi.aku rasa aku yang langgar sebab aku yang menonong jalan tak tengok depan.
"mianhaeyo..jeongmal mianhaeyo.."aku meminta maaf sambil cuba amik plastik yang jatuh tu tapi orang ni angkat tangan tanda 'tak apa' before dia tunduk and amik sendiri plastik tu.pandangan aku yang kejap terang kejap kabur menyebabkan aku tak dapat cam sangat siapa yang aku terlanggar ni.
tapi tangan dia yang dia hulur buat amik plastik ni..
"kejap."aku terus tahan tangan dia untuk tengok dengan lagi dekat tapi orang tu bertindak lebih pantas dengan menarik tangan dia dulu sebelum dia amik plastik tu dan terburu-buru pergi.
"renjun!kejap!"aku paksa kaki aku yang asalnya tadi lemah untuk kejar langkah renjun yang laju.aku yakin tu renjun.
"huang ren-"
langkah aku terhenti dan pandangan aku dah mula berpinar.
"renjun..."
************
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-