Yeowon pov
GRADUATION DAY
"Mana namchin kau yeowon? Dia tak datang ke?" salah seorang kawan rapat aku di kelas aku, yeri bertanya pada aku yang sedang duduk bersendirian di taman uni menanti Renjun.
"Datang, tapi maybe dia masih ada kerja kot kat office. Jangan risaulah." Aku tersenyum tipis.
"Kalau macam tu takpelah, aku pergi sana dulu tau?" yeri menunjuk ke arah keluarganya dan aku hanya balas dengan anggukan.
Dia ada keluarga, tapi tidak aku. Aku cuma ada keluarga Renjun sebagai family aku.
Tapi..
Aku lirik jam tangan aku.
Renjun dah lambat 1 jam daripada janji dia.
Aku mengeluh kecil sebelum aku memerhati sekeliling aku. Semua orang gembira dan terima banyak bunga daripada keluarga diorang.
Tapi sekuntum bunga pon aku tak dapat.
"Perhaps dia memang lupa.Takpelah. As expected, this will happen. "
Mungkin Renjun pon masih sibuk meeting, mana mungkin dia boleh tinggalkan kerja dia hanya untuk datang majlis graduasi aku.
Aku tenung mesej yang aku hantar ke Renjun namun tidak berbalas.
Air mata aku yang mula bergenang cuba di tahan. He probably never care about me pon. If ada hal, he could at least tell me. Bukan biarkan aku menunggu kat sini. Maybe i am actually not important pon for him.
Air mata aku yang semakin bertakung tak mampu dibendung lagi dan akhirnya jatuh berjuraian.
"you made me cry again on my happy day, huang renjun. you made me overthinking again." ucapku perlahan sebelum aku menekup muka aku dengan kedua tapak tanganku.
Tiba-tiba aku dapat rasakan seseorang mendakapku erat daripada sisi. Aku segera membuka mata dan memandang orang yang mendakapku.
" I made you cry again, right? Renjun minta maaf, sayang. I didn't mean to be late. "
" Mesti Renjun lambat sebab kerja kan? You always prioritised your work over me. You know i hope for you to be with me this whole day on my happy day but instead you still disappoint me. Dahlah Renjun. I'm not even important kan for you?" Aku memalingkan muka sambil menepis dakapan Renjun perlahan.
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfic[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-