yeowon pov
"kau ni apesal?buang tebiat ke daripada tadi dok pandang je aku?" Kata chenle sambil pandang aku dengan death glare.
" hmmmmm saja pandang kau. eheh."aku menyengih sambil teruskan pandang dia.
"EEEEE BERHENTILAH PANDANG AKUUU INSEKIO GILE KAU KENAPA WOI" chenle ketuk kepala aku dengan kegeraman.
"AAAA SAKITLAH JANGANLAH KETUKK" aku tepuk lengan chenle kuat ii bagi fair and square hshshshs.
"Kau tulah eeee kau asal? Ada nak mintak pape ke daripada aku? kalau nak mintak duit minggu depan gaji aku bagilah hak alahhh sabar lah sikit takyah ah pandang gitu insekio ko tau." bebel chenle.
"kau ingat aku takde duit sendiri ke hek eleh."
"abestu kenapa pandang aku lelama?"
"aku nak cuba jatuh cinta kat kau"
Chenle yang tengah teguk air nescafe dia auto tersedak.
"HAHAHAHAHA KAU BUANG TEBIAT KE YEOWON OIII HSHSHSHSHS KELAKAR LAH KAU NASIB BAIK TAK TERSEMBUR AIR NI HAHAHAHA"
"Apa yang kelakar? Orang kata someone akan lagi cenderung untuk jatuh cinta kat someone yang dah lama dengan dia and selalu dengan dia. So... aku pelik gak aku ni memang takde perasaan ke kat kau?"
Chenle tersengih dengar ayat aku.
"sapa yang cakap gitu kat kau?"
"Renjun. Dia kata dia boleh faham kenapa aku tolak dia tapi dia pelik kenapa aku tolak kau. Sebab kitakan membesar sama ii en haa gitchew."
"kata ii dia tu betul gak. Tapi ada kalanya benda tu tak betul hshshshs so follow your heart jelah. Aku pon tanak paksa kau terima aku. Tapi,kenapa kau nak cuba buat diri kau jatuh cinta kat aku?" soal chenle.
"sebab...takde sebab? aku saja nak identify apa perasaan aku kat kau sebenarnya.hehe."
"habistu hasil kau merenung aku lama ii tadi apa yang kau dapat?" soal chenle dengan sengihan.
"tak dapat pape do HAHAHAHAH aku cuma rasa kau ni comel gak kalau naik angin macam tadi HSHSHSHSH"
"heh aku memang comellah takyah cakap pon aku tau."
"EUW MENYESAL PUJI." aku buat muka menyampah sebelum aku teguk air milo aku.Chenle pulak dah tergelak dolphin dia sebelah aku.
"Habistu,perasaan kau kat renjun,macam mana?" soal chenle tiba ii.
"em? tah do kawan jelah kot. takkan aku nak tenung dia lama ii macam aku tenung kau tadi HAHAHAHA naya aku kalau dia nyirap. kalau dia naik angin nanti eeeeee tak sanggup membayangkan.tapikan chenle.."
"ha apadia?"
"kenapa kau boleh suka aku eh?"
soalan aku buat chenle tersenyum.
"idk. that feelings come naturally."
"since when?"
"hm....entah.idk since aku dah lama dengan kau so...how would i know?kenapa kau tanya?"
"hm..takde papelah saja tanya ehe." aku capai sandwich yang baru waiter hantarkan tadi dan makan.
"ha yeowon, lagi few days birthday kau. Kau nak aku bagi kau hadiah apa?" soal chenle.
"emm nanti lah aku fikir. Bila aku dah tau nak apa nanti aku bagitau kau." Aku sambung makan sandwich aku sebelum aku terlihat kelibat seseorang yang tengah lalu kat depan kafe yang aku duduk ni.
Renjun.
Aku secara drastiknya terus bangun kejar renjun buatkan chenle pandang aku dengan muka terkejut sebab tiba ii bangun.
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-