Yeowon pov
"So apa je cerita hari ni?" soal Chenle sambil bermain dengan phone dia di sebelah aku. Aku dan Chenle suka lepak sama-sama waktu petang dalam bilik aku sambil berborak tentang aktiviti seharian kitorang kalau kitorang masing-masing tak terlalu busy haritu.
"Em takde pape pun. Cuma..anak majikan aku tu perangai dia agak meragukan. Sebab...dia hensem tapi nampak creepy." Aku terus letak kepala atas riba Chenle. Habit biasa aku kalau tengah bercerita dengan dia.
"Creepy? Ada-ada jelah kau ni. Perasaan kau je kot. Sapa nama dia?" Chenle mula bermain dengann rambut aku.
"Renjun. Huang Renjun."
"Oh chinese ke?" soal chenle sedikit teruja.
"Haah. Tapi fluent semacam je korean dia. Tahlah."
"Wah bolehlah dia geng dengan aku, ye dok?"
"Hmm tapi dia tak boleh keluar rumah pon. So takyah bermimpilah ye."
Kata-kata aku buat chenle berkerut.
"Apasal pulak?" tanya chenle tak puas hati.
"Manalah aku tahu, sebab tu aku kata dia pelik. Bukan setakat dia,mak dia pon sama. Bagi rules pelik-pelik. Kau boleh brain tak kenapa mangga pintu dri dalam sedangkan ada orang kat dalam?"
Chenle geleng kepala dia selaju yang boleh sebab terlalu confuse.
"Hah tahu pon. Itulah apa yang aku kena buat kau tau tak? Aishh pening kepala aku"
"Dah takpelah, at least gaji kau naik kan?"Chenle angkat-angkat kening dia.
"Yess betul tu. Aku nak juga merasa gaji besar macam kau. Maka bertambahlah savings kita berdua kan?"
"Yea thats my girl~"
Aku dan dia berhigh five.
"Eonnie,jom main dgn yeonha kat luar?" tiba-tiba Yeonha datang dan tarik tangan aku.
"Aish yeonha ni kacau daunlah. Eonnie baru nak sweet-sweet dgn lele." Aku tertawa kecil.
"Ehehe tak boleh, eonnie yeonha punya. Lele oppa tak boleh amik~" Yeonha terus bawa aku ke taman luar meninggalkan Chenle yang pasrah di dalam bilik.
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-