Yeowon pov
Mata aku perlahan-lahan dibuka. Aku memandang sekeliling, cuba mengenal pasti suasana yang tak familiar dengan aku.
Aku cuba menggerakkan tangan kanan aku namun tak berhasil. Rasa seperti dipegang seseorang.
Aku lihat Renjun sedang tertidur di sisi aku, sambil menggenggam erat tangan kananku.
"Renjun..." Aku cuba memanggil Renjun dan menguatkan genggaman tanganku untuk mengejutkan dia.
"Yeowon?Kau dah sedar?" Renjun memandang aku riang sambil mengusap perlahan kepala aku.
Aku cuba menanggalkan alat bantuan pernafasan aku namun dihalang oleh Renjun.
"You still need that, you lose too much blood. Oxygen level kau belum stabil even darah dah didermakan kat kau. Tahan kejap okay pakai alat ni?" pujuk Renjun. Aku pon hanya menurut.
"Kau ingat apa jadi kat kau?" soal Renjun. Aku hanya mengangguk perlahan.
"Terima kasih.. Sebab berjaya cari aku.. Kalau tak, mesti aku-"
"No. Don't say anything about that. Apa yang penting sekarang ni, kau selamat. That's what matter."
"Macam mana.. Kau boleh cari aku?" soal aku lemah.
Renjun tersenyum sebelum dia keluarkan sesuatu daripada poket jaket dia.
"This necklace bring me to you."
Aku pandang rantai yang Renjun pegang. Itu rantai yang dia bagi, but... What does he mean by that?
Flashback—
Renjun pov
"I'm sorry Renjun..I can't hold this anymore...Mian..."
"Yeowon no!"
Sepi. Tidak lagi kedengaran rintihan yeowon.
Aku pantaskan langkah aku meninjau kawasan tersebut. Aku yakin mesti dia ada kat sini.
Langkah aku terhenti apabila aku nampak titisan darah yang berterusan di atas jalan di lorong terpencil ini. Dan darah ni, membawa aku ke satu pintu.
Aku berlari ke arah tersebut dan membuka pintu itu. Pintu yang merupakan pintu masuk kepada satu basement bawah tanah.
Tanpa ragu ii aku terus masuk ke dalam dan di situlah aku menemukan yeowon dalam keadaan tidak sedarkan diri. Aku terus menggendong yeowon dengan berhati ii dan bergegas menuju ke hospital yang kebetulan betul ii berdekatan kawasan ni.
End of Renjun pov
End of flashback—
"Maksudnya.. Rantai ni tercicir?" soal aku keliru.
"Yes. Mungkin tercicir waktu kau cuba bergelut dengan Chenle before masuk basement tu. Tapi takpelah, tak payah fikir dah. You need to rest, okay?" Renjun kucup tangan aku lembut.
"Thank you for keeping your promise Renjun."
"Promise? What promise?"
"Your promise to protect me."
"But you got hurt because of me." terpancar riak kekecewaan di wajah Renjun.
"Don't blame yourself. This is not your fault. At least, i know you are willing to protect me at all cost." aku menghadiahkan sebuah senyuman kepada Renjun.
"I'm glad that you survive, yeowon. 2 hari kau tak sedarkan diri, aku risau sangat kalau ii kau takkan bangun." Renjun usap pipi aku perlahan dan matanya mula berkaca.
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-