yeowon pov
"weh chenle,kau faham tak apa cikgu ajar waktu math tadi?"soal aku pada chenle sambil kitorang jalan nak balik rumah.
"faham.kau tak faham eh?nanti aku ajar.senang je tuu.petik jari dapat jawapan haa gitcheww."kata chenle dengan aksi petik jari.
"ceh.untung pandai."
"bukan pandai tak pandai,kau tu haa time kelas berangan je keje cane nak fokus?"chenle tarik ponytail aku.
"yah yah jangan tariklahh."aku pukul dia geram.
"mana ada aku beranganlah.dah memang tak faham nak wat cane en."aku garu ii kepala yang tak gatal.senanya memang aku berangan pon hehe.fikirkan sapa lagi kalau bukan renjun yang creepy tapi kacak itu hshshshs.dah seminggu berlalu lepas kejadian aku jumpa dia haritu.
"ngehh.yelah tu.btw harini kau keje en.lepas balik rumah ni kau terus gerak ke?"
"yup.nanti dah mandi semua haa aku gerak ah cam biasa.asal?"
"ohh takdelah saja tanya.nak aku hantar tak?"
"hm takpe ah.aku jalan kaki je."
"ha okay."
So sesampainya kat rumah,aku cepat ii bersiap nak pergi kerja sebab takut terlambat. Malas aku kalau nak kena hadap bos besar sebab masuk lambat.
"bye chenle,aku gerak duluu!"aku pakai kasut dan mula berlari ii anak gajah.saja exercise petang ii.
"haaa babaiii hati ii!"jerit chenle daripada pintu utama rumah anak yatim.
"berlari berkejaran~ewah ewahhhh seindah bunga di taman~ewah ewahh~"
sedang syok ii aku nyanyi tiba ii ada lembaga putih memberhentikan aku di tengah jalan secara tiba ii membuatkan aku jatuh terduduk.
tapi tak sempat terduduk pon hehe lembaga ni sambut tangan aku ahaks.
"sorry.tak sengaja."lembaga tersebut berbicara.
"renjun ni apani terjah ii gini?!terkejutlah!"aku memarahi lembaga tersebut yang dah terang lagi bersuluh renjun orangnya.saja je panggil lembaga hehe.tapi dia ni memang macam hantu doee tiba ii muncul entah daripada mana.kalau aku ada sakit jantung mau tak kejung aku tadi.
"aku nak cakap something dengan kau.boleh?"tanya renjun.
"cakap cepat.orang nak pergi keje ni."
renjun terdiam seketika sebelum dia nampak macam tengah fikir sesuatu.
"kalau macam tu aku jumpa kau lepas kau kerja lah.kau habis kerja pukul berapa?"
dah aku berkerut pandang anak huang sorang ni.
"cakap jelah sekarang.kenapa kena tunggu nanti?"soal aku tak puas hati.
"takpe.aku tunggu kau balik nanti je.kau balik pukul berapa?"soal renjun sekali lagi.dia ni nak juga berdegil cakap nanti.nasib baik hensem kalau tak lama dah aku hempuk.kang kalau hempuk hilang muka hensem.
"pukul 9.kau nak jumpa kat mana?"
"umm..kafe yang aku terlanggar kau haritu.aku tunggu kat sana.bye.jalan elok ii.jangan tak datang pula.aku cari kau sampai dapat nanti."renjun terus berjalan meninggalkan aku.
kafe yang dia langgar aku?bila masa dia-
"take care,im yeowon."
OHH LAHH BETULLAHH TU RENJUN?INGATKAN SALAH ORANG SIAAA.
tapi en...ada apa lagi anak huang ni nak cakap dengan aku doe?aishh dia ni ada ajaa benda buat aku seram sejuk tertanya tanya.
sekali dia nak ajak aku kawen HAHAHAHAH LOL TIBERR BERANGANLAH KAU HSHSHS.
aku menepuk muka aku sekali sebab daripada tadi asyik berangan.huh berangan aja keje aku.
aku teruskan langkah nak menuju ke tempat kerja.kang lambat nanti menempah maut aja.
Eee tapi menempah maut dengan renjun lagi menakutkan.
Aku lirik jam tangan aku.
ALAMAK DAH NAK WAKTU KERJA!
Aku mula berlari kerana takut terlambat.
-
-
-
Hola lalalove readers ii kesayangan hiraa hihi.Nah update hehe maafkan saya sebab baru dapat idea eheh. So here im back with my promise yang hira takkan biarkan cerita ni tergantung hiks. Faham ii lah author korang yang sorang ni lambert naww updatenya😭 Hope this short chap fills you day okayy✨
Kalau rajin ehe vommentlah manalah tau tgk korang ramai ii vomment nanti hira punya idea dan semangat tiba ii membara kan haaaa who knows?😂
Apa ii pon i appreciate every of you yang masih sudi baca sampai sini hehe thankyou lalalove sekalian😭❤️✨
Let's meet again on next chap✨
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-