_C_seven

443 83 40
                                    

Yeah hari second bersama renjun si hensem sgtlah bosan.sbb apa?mcm biasalah sbb aku rasa mcm mayat hidup membisu sepanjang hari.

Pasal apa yg jadi semalam..renjun x de plk ckp pape pasal mimpi dia or what.aku nak tanya pon x berani.yg pasti,harini dia masih layan moomin.ikutkan hati nak je aku pindah tv tu.baik tgk Kdrama ye dok?layan moomin watpe?

Takpon..baik layan aku yg cantik ni hikss.

EH ALAMAK TERBERANGAN LEBIH PLK UHUKS..😶

So kesimpulannya,harini takde pape yg best berlaku sbb waktu dia ajak makan sekali pon aku still taleh makan dgn dia T_T dia ajak berbual pon aku cuma angguk2 geleng2 mcm semalam sampai nak naik teleng dah kepala aku.

"Won!aku nak tidur dah ni.Mana greentea aku?"jerit renjun dri bilik dia.aku yg baru siap bancuh greentea dia pon mencicit bawak air tu ke bilik dia.

"Hmm..asal greentea ni nmpk terlebih pekat?"renjun telek cawan tu dua tiga kali sebelum tgk aku pelik.Aish complain plk dia ni.

Aku cuma jengket bahu tanda tak tahu.tulah padan muka sape suruh tak reti sabar?senanya aku dah tertumpahkan satu paket teh tu dalam cwn dia waktu dia jerit tdi heheheh tpi malas nak buat baru sbb dia dah bising.ubat pon tadi aku main cmpk je taktaulah berapa bijik aku letak.kalau teroverdose mmg mampos lah anak huang seketul yg sem ni.

"hmm takpelah.kau boleh keluar.thank you."dia terus minum air tu.aku pon keluarlah dan terus masuk bilik utk membebaskan diri dri segala jadah pakaian yg merimaskan.aku nak pakai baju tido aku.lagi selesa hikss.lepastu aku nak vid call chenle.

"YOW CHONLOOO AKU RINDU KAUUU"

"Euwww geli jek kau rindu aku?"chenle buat muka nak muntah depan camera.

"yah...jahatnya..tabaik tau.."aku memuncung meminta pujukan manis seketul dolphin comel ini.

"alah yelah2.aku pon rindu kau.kau okay tak kat sana tu?mesti lidah kau keras kan sebab tak banyak ckp?"soal chenle sebelum ketawa setan di situ.

"ehh setan betul eh kau ni?aku okay jelah.cuma tulah bosanlah takleh nak bual dgn sesiapa dlm rumah ni.nak borak dgn dia?mmg kau tak dptlah nak vid call ngan aku mlm ni.dah selamatlah aku di alam sana."aku mencebik sambil tarik bantal dan peluk.

"hah habis tu ni dia dah tidur ke?"

"dahlah kot.aku rasa aku terletak ubat dia byk sangat weh.silap2 mati si anak huang tu sbb overdose. huehuehue."

"alahai kau mmg niat nak bunuh dia kan?tgk muka kau yg lagi setan dri aku tu pon aku tahu."tuduh chenle.

"wahwah sedap betul kau memfitnah aku ye?mana adalahhh dia tu yg tak reti sgt terjerit2 tanya mana air teh dia.kang lambat bagi kang tak pasal2 aku kena kerat 18 mcm yg dia ugut semalam.eee tanakk"

"ehh dia ugut kau?asal?kau tak citer pon?"

"haa ni aku citer.begini kisahnya..si renjun tu-"

"MAMA TOLONG!RENJUN TAK SALAHHHH!"

"ah sudah.anak cina tu mengigau lagi.hmm kejap eh chenle?nnt aku call balik."

"ha okay.cepat sikit.aku dah ngantuk ni."

"oraitt"

End call-

Haa maka disebabkan harini si lonjong sorg tu takde mention pasal mimpi dia semalam,so aku decide yg aku malas nak cover muka huehue ayuh kita dodoikan si hensem renjun.

Tip toe tip toe-

Skrekkk--

Aku intai dari pintu.keadaan renjun mcm semalam.terkapai2 mintak tlg.aku dgn yakin seyakin lucas pon terus mara dan tepuk2 dia utk tenangkan dia.alah dia takkan bangun punyalah.aku yakin aku letak ubat dia ba--

"TOLONG!"

Oh.my.god.renjun.tengah.peluk.aku. sekarang.kau.paham.tak?

DIA TGH PELUK AKUUU WOII DAN DIA TGH SEDAR MATA DIA BUKAK DIA TGH NANGIS DAN MERAYU KAT AKUUU HUWAAAA AKU YG PATUT DITOLONG BUKANNYA DIA HUWAAA TOLONG AKUUUUUUUUUU

"Selamatkan Renjun..renjun tak salah...tolong renjun...renjun takut.."

Apa patut aku buat ni....

Perlahan2 tangan aku usap kepala renjun.

"Renjun..jangan takut..Won ada.."Ujar aku perlahan.

"jangan tinggal renjun tau...janji?"

"janji...renjun tidur balik ye?"

Senyap.tiada sahutan.tiada lagi esak tangis renjun.mungkin dia dah tertidur balik.

Aku leraikan pelukan dan selimutkan dia semula.

Muka dia yg basah dgn air mata aku lap pakai tangan aku.

"Kesiannya kau renjun..asyik menangis je setiap kali tidur."

Aku bangun dan keluar dari bilik untuk balik ke bilik aku semula.aku duduk atas katil dan perhatikan baju aku yg basah dengan kesan air mata renjun.

"jangan tinggal renjun tau..janji?"

Ish....dia betul2 sedar ke hah tadi?

-

-

-

-

yeah akhirnya update juga hira setelah lama menghilang.sorry2 sgt2 sbb hira buat lalalove yg menanti tunggu lama sangat.tapi cuma sikit jelah yg hira boleh bagi sbb semakin panjang cuti covid ini,semakin bertambah homework hira😭

Apa2 pon please stay vomment and im so glad if you can share with me your expectation for next chap!maybe boleh bantu hira dpt idea hehehe okaylah setakat ini jer hira nak bebel.

Thanks for waiting and see ya next chap💚

Ouhh last2.

Happy belated birthday renjun!💕
(lambat siaa huehue)

Love tags💚:putychoco Mayuni03 luvhrj heishhh_ ineffable-eun tikatikahhh blueite259 rainonymous

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Love tags💚:putychoco Mayuni03 luvhrj heishhh_ ineffable-eun tikatikahhh blueite259 rainonymous

To nitaf_haqita262 thankyou for being my silent reader all this while!

Kepada silent reader yg saya tak perasan..boleh roger pada hira sbb hira mmg tak perasann huhu nnt hira tag korg juga ye kalau korg bagitau hira😉and still thank you so much💚

CONTROL || NCT RENJUNWhere stories live. Discover now