Peluh aku makin membasahi seluruh tubuh aku lagi2 bila aku pakai sweater.
Aku tgh vakum ruang tamu tapi aku rasa berdebar sgt sbb dari tadi aku perasan renjun yg duduk kat sofa asyik perhati aku dgn pandangan tajam.Moomin pon tak berjaya alihkan perhatian dia.
Ish taleh jadi ni.
Aku terus matikan vakum dan tergesa2 nak angkat vakum bawa masuk dlm bilik stor.aku dah tak sanggup nak vakum dlm rasa takut.
"oi.bawah kaki aku kau belum vakum.kau nak pergi mana?"soal renjun.
Wahai huang renjun TOLONGLAHH LEPASKAN AKU!AKU TAKUT NAK MAMPOS ASAL KAU LAIN MCM HARINI HUHUHU😭
Aku betul2 fikir si renjun ni baik hati dan berbudi bahasa tapi bila dia buat mcm ni aku betul2 rasa dia ni serial killer😭
Aku mengangguk dan hidupkan balik vakum.aku perlahan2 melangkah nak vakum area tmpt dia duduk dan kalau boleh aku vakum laju2 sebab aku mmg TAK TAHAN TGK DIA STARE AKU LAMA2 MCM NAK KERAT 18.
Ah cukuplah aku vakum ni nanti aku vakum lagi.aku nak selamatkan diri aku maka aku pon matikan vakum dan cepat2 nak beredar dari situ.
"Aku tak ckp pon yg kau dah boleh pergi.Sini.Diri depan aku."
Damn habislah kau yeowon..habislah kau..tamatlah riwayat kau harini kalau dia nak bukak citer pasal semalam.ahh tak kot.semalam aku rasa dia overdose adalah.lagipun pagi ni lambat juga dia bangun..
Aku letak vakum kat tepi dan teragak2 nak diri depan dia.aku nak pergi depan dia tpi kaki aku berat sgt nak gerak.
"Kau jgn cabar aku won.Baik kau diri depan aku.Aku ckp sekali je."
Maka mendengarkan ugutan renjun,aku pon cepat2lah ke depan dia.Sampai je depan dia,aku terus tunduk.
"Asal kau tunduk?"soal renjun.aku memang diam jelah mmg taklah aku nak bersuara.sbb belum tentu dia nak bkk citer pasal semalam.
"Bukan ke sepatutnya kau tahu apa yg aku nak ckp kat kau ni?"
Aku hanya menggeleng.
"ouh..i see.kau tak tahu?okay..."
Keadaan sepi seketika.mungkin si renjun ni tgh berfikir.
"Aku nak tanya kau beberapa soalan.Jawab sejujur yg kau boleh sebab aku benci penipu.First,Kau ada masuk dlm bilik aku semalam lepas aku tidur?"
Aku geleng disebabkan ketakutan yg melampau.Sebab kaki aku sendiri dah tak kuat nak berdiri.
"ok fine.aku cuma nak ckp yg semalam aku tak minum pon air teh kau sebab aku tak suka tgk air teh tu pekat sgt.Dan ubat tidur yg kau letak byk sangat.tak larut semuanya."
Oh.my.god.Dia tahu ke selama ni aku letak ubat tidur dlm air dia?maksudnya....
"kau fahamkan apa maksud aku won?"
Aku diam.tak angguk dan tak geleng.
"heh.aku tak bodoh won.kau ingat selama ni aku hidup,aku tak tahu ke yg aku bergantung dgn ubat tidur utk tidur nyenyak?silap2 kalau semalam aku minum air teh yg kau buat tu,boleh mampus aku.kau mmg nak bunuh aku.kan?"
Aku geleng selaju yg boleh sbb mmg aku tak sengaja pon!Sebab ni ke dia marah?
"tapi melihatkan betapa banyaknya serbuk teh yg kau letak semalam..aku tahu kau mesti terkejut tiba2 dgr aku jerit dri bilik kan waktu kau tgh bancuh tu?takpe,aku tak pelik sbb mama aku selalu jugak terkejut dgr aku jerit.so,aku maafkan pasal ubat tidur tu.tu silap aku."
Whewww saspen jelah lonjong sorang ni.tapi..apa kaitan dia tanya pasal sape masuk bilik dia waktu dia tidur?aku igtkan-
"tapi aku tak habis lagi dgn kau."
DAMN IT.AKU DAH KATA ADA UDANG DISEBALIK SOOMAN.ENTAH APALAH ANAK CINA SORG NI NAK BUAT DGN AKU.
Tanpa diduga tiba2 renjun berdiri.dan dia buka langkah dekati aku buat aku semakin ke blkg sampai tap tap tap OUH YES DINDING BLKG AKU,DEPAN AKU RENJUN YG SERAM NAMAMPOS, KIRI KANAN AKU TANGAN DIA.NAISE.NAMPAKNYA MMG NAK TAMATLAH RIWAYAT AKU KAT SINI.
"Dlm rumah ni cuma ada kau dan aku."tiba2 renjun bersuara.
Ok fine lOnJoNG SO WHAT KAU NAK BUAT APE DGN AKU KALAU KITA BERDUA JE KAT RUMAH NI HAH?KAU NAK BUNUH AKU TANAM BELAKANG RUMAH KE WOII😫
"Aku dah kata.aku tak suka penipu.Aku tahu yg kau sendiri tahu kau tgh menipu aku skrg."
Tangan renjun mula dekati muka aku dan secara autonya aku tepis tgn dia sbb rasa..pelik?chonlo pon tak pernah buat aku rasa begini tau huhu chonlo tolong akuuu...
"Kau jgn buat aku rasa betul2 nak kerat kau."ugut renjun
Okay sekarang aku betul2 rasa nak nangis.Aku tak pernah dikasari sebegini rupa.paling jahat chonlo buat pon...gunting rambut aku time tido huhuhu itu pon aku maafkan dia tau😭
Aku pejam mata dan redha dgn apa yg bakal terjadi.wahai renjun,bunuh jelah aku😌aku dah redha.
Dalam aku pejam mata,aku dapat rasakan yg mask yg aku pakai ditanggalkan seseorang.aku yakin renjun yg tanggalkan tapi...takde pape reaksi pon drpd dia.
Aku yg dah rasa pelik bin ajaib ni pon cubalah nak bukak mata.takut juga kalau si lonjong sorang ni pengsan sbb terkejut nmpk bidadari cantik seperti aku.ok joke.
"Kau dah tahu ni bukan tempat kau...kenapa kau dtg sini?!Kalau adik aku sendiri pon aku boleh nak bunuh apetah lagi kau!" tengkingan renjun yg aku dgr sebaik je aku bukak mata buat aku terkejut.Dia nmpk terlalu marah.
Aku cuba mencari nafas utk bersuara.Aku tak rasa yg aku patut berahsia lagi.
"Renjun..Saya.."
Tanpa sempat bagi aku ruang nak habiskan ayat,renjun terus berlalu pantas masuk bilik.
Keluhan berat aku lepaskan sebelum aku genggam tangan aku.
"Dia cuba nak ckp yg dia mmg sedar ke semalam?Aduh.. "Aku garu kepala yg tak gatal sebab rasa resah sgt.
"Ish yeowon..apa yg kau dah buat ni..kau ada lagi sehari semalam tau nak tinggal serumah ngan dia..kenapalah kau berani sgt semalam?"
Aku tepuk dahi sendiri berkali2 memikirkan kebodohan yg aku buat semalam.
Renjun...
Silap ke aku pujuk kau waktu tu?
-
-
-
Helo lalalove sekaliann nah update utk korg.jangan tanya pasal hw hira sbb hira mmg tgh malas gila nak buat hw😑yup bertimbun tapi ah nntilah heheh.
So..how's this chap?please keep vommenting and share with me you expectation for next chap!💚manalah tahu anda boleh menyumbang idea utk hira update hehehe...
Oklah sayang sayang semua jumpa lagi bila hira rajin!😘❤staysafe and stay at home!💚💕
Love tags💚: ineffable-eun putychoco Mayuni03 heishhh_ nitaf_haqita262 luvhrj rainonymous tikatikahhh blueite259
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-