_C_twenty_

384 77 40
                                    

Yeowon pov

"Kau nak keluar dah ke?"soal chenle yang memerhatikan aku yang sedang mengemaskan rambut aku.Harini aku pakai casual je.Sebab ye ah bukannya nak gi mana ii pon en.Setakat nak jumpa renjun je buat apa nak cantik ii hoho.

Setakat nak jumpa renjun je buat apa nak cantik ii hoho

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"haah.Kalau aku balik lambat,kau tak payah risau,okay?Tunggu waktu 24 jam if aku still tak balik haa baru boleh risau." Aku tengok dia sambil tersengih.

"Ceh. Taulah selama ni aku cepat risau. Sibuk pulak nak perli aku. Dahlah,aku nak masuk bilik aku. Kau tu hati ii keluar. byebye." Chenle bangun daripada sofa kecil kat bilik aku ni dan berlalu ke bilik dia.

Aku capai beg silang aku dan terus percepatkan langkah menuju ke lokasi yang diberikan oleh renjun.Takut lambat nanti dia ingat aku tak nak datang pulak.

*********************

Aku pandang alamat dekat kertas tersebut,lalu aku pandang sekeliling.

"Hm..should be kat area sini.Mana Renjunnya eh?" mata aku melilau ke sekeliling mencari kelibat seketul huang renjun. 

Dan akhirnya mata aku tertumpu pada satu susuk tubuh yang sedang duduk menanti di bus stop berdekatan aku.

Perlahan ii aku mengatur langkah ke bus stop tersebut.Sedaya upaya untuk buat renjun tak sedar kehadiran aku kat situ.

"Hm..yeowon marah aku lagi ke eh?Dia memang taknak datang ke?" kata ii tersebut kedengaran perlahan keluar daripada mulut renjun,tapi di dengari jelas oleh aku.

"Siapa kata aku tak datang?"

Renjun menoleh ke arah aku dengan muka terkejut. Perhaps dia betul ii fikir aku takkan datang.

"Kau nak bawa aku ke mana ni?Takkan ajak aku jumpa semata nak ajak lepak kat bus stop kot?"Tanya aku sambil duduk di sebelah renjun.

"Kau dah maafkan aku ke?" soal renjun tanpa menjawab soalan aku.

"Sejak bila aku marah kau?Aku tak kata pon aku marah.Tapi dah alang ii kau ajak keluar ni,aku terima jelah hoho aku pon single,takde sapa nak ajak jalan ii."

Renjun tengok aku lama sebelum tiba ii dia genggam lembut pergelangan tangan aku dan menarik aku untuk mengikut langkah dia.

"Kau jangan bawak aku pergi tempat pelik ii eh.Aku menjerit nanti biar semua orang dengar." Aku memberikan peringatan mesra alam kepada seketul huang renjun yang tak berapa mesra alam ini.

Renjun hanya ignore kata ii aku dan teruskan berjalan.

Dan langkah kakinya membawa kami ke sebuah taman yang aku tak pernah tau wujud kat kawasan ni HAHAHAHA.

"UWAAAAA CANTIKNYAAA! JOM KE SANAA!" Kalau tadi renjun tarik tangan aku,kalini aku yang tarik tangan dia menuju ke water fountain yang terletak kat tengah ii taman ni.

CONTROL || NCT RENJUNWhere stories live. Discover now