Yeowon pov
"Pastikan awak tak langgar semua rules yang saya bagitahu. Kalau tak saya tak tanggung padahnya. And mulai hari ni awk memang akan bekerja untuk saya sahaja. Faham?""Faham, puan. Saya akan patuhi semua rules yang puan bagi."
"Ha ni kunci untuk semua bilik dalam rumah ni.Bersihkan semua bilik kecuali bilik anak saya yang paling dekat dengan dapur. Dekat pintu dia ada tulis nama dia, Huang Renjun. Lagi satu pastikan pintu utama sentiasa di mangga dari dalam melainkan waktu awak nak balik nanti baru mangga dari luar. Kunci simpan elok-elok. Jangan bagi renjun nampak. Nanti bila dah settle semua awak dah boleh balik. Okay tu je, saya pergi dulu."
Puan Huang keluar lepas dah sampaikan semua amanat dia pada aku.
Aku mangga pintu seperti yang diarahkan. Hm creepy pulak duduk dalam rumah ni sorang-sorang. Dahlah sendu je suasananya. Ah takde papelah, baik aku start kemas.
Aku pergi ke stor yg dekat dengan dapur untuk amik vakum. Tapi waktu aku nak pergi depan balik ,langkah aku terhenti di depan satu bilik yang pintunya penuh dgn sticker moomin.
"Comelnya...ummm Huang Renjun?" aku terbaca nama yang ada atas doodle yang terletak di tengah-tengah pintu tu.
"oh ini ke Renjun punya bilik? Mesti dia ni budak kecik yang comelkan?"
Tiba-tiba pintu terbuka dan muncul seorang lelaki yang tersangatlah hensem dan aku agak sebaya aku. Tapi dia nampak terkejut bila tengok aku dan dia terus renung aku dengan renungan yang tajam sebelum dia perasan ada vakum kat tangan aku.
"Jangan masuk bilik Renjun. Renjun boleh bersihkan sendiri. Tepi sikit."
Aku terus gerak ke tepi lalu renjun terus pergi ke ruang tamu. Uish creepynya mamat ni.nasib hensem.
Aku teruskan langkah utk masuk ke bilik Puan huang. Aku hidupkan lampu dan mulakan kerja untuk memvakum.
Sampai kat meja kecik sebelah katil , mata aku tertumpu pada sebuah frame gmbr family Puan Huang. Ada lelaki yang aku agak tu husband dia. And ada dua org budak kecik. Sorang laki sorang perempuan. Yang laki tu nampak macam Renjun. Habistu yang perempuan tu siapa?
"Woi. Kau nak bersihkan buat cara nak bersihkan. Kau tgk ape je?" soal Renjun yang tiba-tiba muncul di muka pintu. Aku cuma menggeleng dan sambung vakum.
"Renjun dah keluarkan baju kotor renjun depan bilik. Nanti jangan lupa amik." Dia berlalu pergi. Maybe ke ruang tamu semula..
"Hm...kenapalah kau tak seceria waktu kau kecik dulu?" detik hati sebelum aku pandang sekilas kembali frame tersebut.
-
-
-
Nahh annyeonghaseyo hira's love💚okay x chap first ni? Hira try bwk konsep lain sikit drpd semua ff yg prnh wujud dlm kpala otak hira so inilah dia hehe.
Kalau suka , vomment anda amat dialukan and yea kalau x suka tu....still big thanks sbb dah baca chap ni huhu okaylah babai jumpa lagi wuhuuu~
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfiction[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-