yeowon pov
"hm..renjun ke bukan?renjun ke bukan?"
"takkanlah renjun..rumah mesti puan huang kunci en?"
"kalau bukan renjun..SIAPA PULAKK YA TUHANN FRUST BETHOL LAHH FIKIRR"
"AAAAAAAAAAAA" aku menggerutu sendiri sambil bergusti dengan bantal atas katil sbb tak habis fikir kejadian tgh hari tadi.
"unnie okay tak ni?kenapa tiba ii bergusti dengan bantal?"
yeonha muncul kat muka pintu sambil buat muka pelik tgk aku.
(+just nak ingatkan yg yeonha ni adalah bdk yg paling rapat dgn yeowon ehehe saja ingatkan kot ii lah korg dah lupa sbb dah lama tak update T-T )
"ehh yeonha ni muncul secara tiba ii.terkejut unnie.meh sini duduk sebelah unnie."aku tepuk ii ruang sebelah aku nak ajak yeonha duduk sekali.yeonha pon berlari ii anak dan duduk sebelah aku.
"unnie,malam ni yeonha nak tido dgn unnie boleh?pleeeeaaseeee"pinta yeonha.
"eyy of course bolehh why not?macam tak biasa jelah yeonha ni."aku ketawa kecil sambil usap lembut kepala yeonha.
"unnie kerja okay ke?kenapa haritu unnie masuk hospital?yeonha nak ikut lele oppa harituu tapi dia tak bagi."yeonha buat muka sedih.
"unnie okay jelah alolo risau ehh?"
"mestilah risauu jarang tauu unnie sakit."yeonha tepuk ii perlahan pipi aku.
"hehe taklah xde pape pun.janganlah ri-"
beebiii sharkk doodoodoodoo~
"eh?siapa call unnie malam ii ni?pakwe ehhhhh??"yeonha dah buat muka menyakat bila phone aku berbunyi.
"eh apa pulak.takdenya.jap eh unnie nak angkat call."aku capai phone atas meja dan tgk nama caller
'ibu si kacak renjun'
EHHH MENGAPAKAHH IBU SI KACAK RENJUN INI CALL AKU MALAM II BUTA NI WOII?
Seramm gaiss nak angkat ke tak ehh?Tacod ahh shshshshshshs
"unnie termenung apa tuu angkatlahh kesian ibu si kacak renjun tu tunggu."
"alah..unnie takutlah yeonha..."
"nak takut apaa ada hantu kee mehlah sini yeonha jawabkan."yeonha amik phone daripada tangan aku sepantas larian haechan mengejar mark tanpa sempat aku elak.
"nae annyeonghaseyo?"
aku facepalm sendiri.aduhh yeonha nii nasib baik comel stress gue.
tiba ii yeonha terus hulur phone kat aku dengan muka gelabah.ha dah kalau dia gelabah,AKU LAGILAH GELABAHH SHSHSHSHSH APESAL NII??
"kenapaa?"soal aku berbisik pada yeonha.
"ibu si kacak renjun tu tengah nangiss baik unnie tanya kenapa."
ya tuhann dah kenapa pulak nangiss nii AHHH TACOD
Aku letak phone kat telinga tapi aku masih kunci mulut.
"yeowon...tolong saya..."hanya rintihan dan esak tangis puan huang yang aku dengar kat hujung talian.
"puan huang..bertenang..kenapa ni?"
"renjun..renjun.."
mendengar nama renjun disebut,aku yang dah sedia gelabah semakin gelabah.
"ke-kenapa dengan renjun?"
"renjun..dia dah hilang...tolong saya yeowon.."
Aku terdiam.Panik dan takut bercampur baur.
"Renjun hilang?Sejak bila?"
YOU ARE READING
CONTROL || NCT RENJUN
Fanfic[ COMPLETED ] "Kawalan aku,ada pada kau." -Huang Renjun-