_C_twenty five_

73 15 0
                                    

Yeowon pov

---few weeks later---

"Chenle, petang ni aku nak keluar dengan renjun. Jom sekali?" pelawa aku ketika kami berdua sama ii berjalan pulang daripada sekolah.

"Takpelah aku ada benda lain nak buat petang ni."

"Eo?benda apa?"

"Adalah ish kau ni sibuk bebeno nak tau."

"Kau ni asyik mengelak je kalau aku ajak lepak ngan renjun. Kenapa? Ada apa ii yang kau sorok daripada aku ke?" soal aku tidak puas hati dengan sikap chenle yang aku rasa aneh sejak dua menjak ni. Dia asyik bagi alasan bila aku ajak lepak dengan renjun sama sama.

"Mana ada apa apa. Kau yang overthinking." ujar chenle selamba.

"Yelah tu. Kau jarang sorokkan perkara daripada aku tau."

"Takkan semua benda aku nak bagitau kau."

"Kita bestie kan aku patutlah tahuu."

"Bestie je? Heh."

Kata-kata Chenle buat aku berkerut.

"Kau masih harapkan lebih ke daripada aku?" soal aku.

"Takdelah. Kau ni pelik ii je soalan."

Walaupun aku masih rasa sus dengan chonlo ni, tapi takpelah baik aku diam.

"Oh chenle, ingatan kau macam mana? Kau dah ingat ke identiti kau?" mulut aku yang tak reti diam ni secara spontan bertanya soalan ini kepada chenle.

"Entah. Aku dah lama tak fikir pasal tu. Malas ah aku nak fikir. Lantak ah kalau aku memang budak tu pon. Bukannya aku boleh buat pape pon kalau benda tu betul."

Mendengarkan jawapan chenle, aku hanya mengangguk.

"Kau pulak, ada sorokkan apa ii daripada aku ke?" secara tiba-tiba chenle menyuakan soalan tadi kat aku.

"Aku? Mana ada. Kenapa kau cakap macam tu?"

"Yelah. Aku tengok kau bukan main rapat ngan renjun sekarang. Entah-entah korang dah declare tapi tak bagitau aku apa-apa."

Kata ii chenle buat aku terkejut.

"Eh tibe lah kau ni. Aku dengan dia kan kawan je apa pulak tibe declare ii ni."

"Manalah tau ada niat nak pergi lebih daripada sekadar kawan."

"Chenle,kau ni kenapa? Daripada tadi tau kau asyik cakap benda ii pelik macam ni."

"Sebab apa yang kau cakap dengan apa yang kau buat tak seiring. Kau kata kau kawan je dengan dia, tapi kau selalu utamakan dia daripada aku. Aku pon kawan kau juga. Malah aku lagi lama kenal kau. Tapi aku tengok, layanan yang kau bagi kat aku dengan renjun berbeza. Aku tak tahu apa yang istimewanya dia kat mata kau. Kau kata kau takde apa ii perasaan kat dia?"

" Chenle apa ni? Kenapa kau fikir-"

" Salah ke apa yang aku fikir ni? "

Aku tersentak dengan riak wajah chenle yang sudah berubah menjadi tegang dan suaranya yang semakin keras.

"Chenle,aku tak pernah bezakan korang. Sejak bila-"

"Everyday, every single time, apa yang kau selalu fikir is renjun, renjun and renjun. Kau lagi fikir nak spend time dengan dia berbanding dengan aku. Aku kadang ii rasa macam tak wujud pon weh even aku ada dengan korang waktu kita lepak sama-sama. Rasa macam third wheel yang kacau hubungan korang. Perhatian kau untuk aku memang ada. Tapi memang just sebagai kawan. Dan tu yang buat aku kecewa sebab kau lagi pilih orang yang kau baru kenal berbanding aku yang sentiasa ada untuk kau. "

CONTROL || NCT RENJUNWhere stories live. Discover now