_C_three_

467 77 34
                                    

Yeowon pov

_12.30 p.m_

Aku baru lepas bancuhkan teh hijau buat renjun seperti yang diarahkan Puan Huang suruh pagi tadi. Dia suruh bubuh ubat tidur sekali dalam tu sebab dia kata ada orang nak datang lawat Renjun harini tapi renjun mesti kena tidur dulu. Pelik-pelik jelah family Huang ni.

Aku letak air teh tu depan Renjun yang tengah khusyuk tengok tv. Senanya...dia tengah tengok kartun moomin. hoho creepy-creepy pon comel. Aisshh moomin lover~

"Thanks." Dia capai cawan teh tu dan terus minum sampai habis. Akhirnya tak sampai 5 minit dia dah tertidur atas sofa.

"hm.nak biar ke...nak tolong baringkan?" Aku membebel sendiri dalam hati sebab nampak Renjun tidur duduk. Position dia pun nampak tak selesa buat aku.

Perlahan2 aku atur langkah ke arah dia yg nampak dah nyenyak tidur. Aku naikkan kaki dia atas sofa lalu aku tarik satu kusyen untuk aku letak belakang kepala dia. Tapi masa aku tgh cuba nak letak kusyen tu, tanpa disengajakan muka kitorang dekat sangat.

Dubdab, dubdab..

'Hensemnya.. muka dia nampak pure sangat. Jauh beza dengan dia yang tadi. Kenapa dia jadi sebeku tu?'

Ting tong!

Bunyi loceng menghentikan lamunan aku. Cepat-cepat aku bukak mangga dan buka pintu.

"Annyeonghaseyo~" seorang gadis yang aku kira masih di awal belasan tahun menyapa mesra. Lawa beb. Siapa ni?

Aku just tunduk hormat untuk balas sapaan dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku just tunduk hormat untuk balas sapaan dia. Tiba-tiba dia ketawa.

"Janganlah segan nak bersuara. Injunnie pon dah tidur kan? Takpe eonnie selamat.Eomma dah cerita pasal eonnie kat Minjun. Jom masuk?"

"Err ah ye.. Jemput masuk." Dah hampir seharian membisu, rasa pelik pulak nak bersuara.

"Tak payah mangga dulu. Nanti minjun nak balik baru mangga." pesan minjun pada aku. Jadi aku pun just tutup pintu tu seperti biasa and aku mula perhati apa dia nak buat. Tapi aku terfikir, apa hubungan dia dgn Renjun? Kalau dia panggil aku eonnie,mestilah dia lagi muda dari aku. Kalau aku agak renjun ni baya aku, takkanlah dia adik renjun? Kalau ya pun, dia tak tinggal sini ke? Kenapa melawat? Aigoo pening aku.

"Injunnie...i miss you.." Minjun terus peluk Renjun yang tertidur atas sofa tadi. Aku pon perlahan-lahan dekati diorang.

"Wah..abang minjie ni makin hensemlah.. Jealous minjie macamni. Takpe injun tunggu nanti minjie dah glow up, boleh minjie flex juga yang minjie dah lawa." dia pegang muka Renjun lalu cuit pipi mulus Renjun lalu dia ketawa sendiri.

"Siblings ke?" aku cuba bertanya.

"Haah. Tinggal asing-asing. Minjun ikut appa,injun ikut eomma."

"Oh....tapi kenapa?" tanya aku ingin tahu tapi Minjun cuma balas dgn senyuman dari bibir comelnya.

"Eonnie tak payah risaulah. Kalau injun tidur, eonnie boleh je nak bersuara and bukak mask dengan hoodie tu. Tapi 2-3 jam jelah. Kesan ubat ni tak kuat sangat. Tapi kalau dia sedar eonnie jangan open pulak. Tak pasal-pasal nanti.."

"Nanti?"aku tak sabar bila dengar Minjun tergantungkan ayat dia.

"Ah..takde papelah." Minjun sambung belai rambut hitam milik Renjun. Muka dia nmpk sedih tiba-tiba.

"Kalau tak kisahlah...eonnie nak tanya...kenapa tak jumpa masa dia sedar?"

Minjun tengok aku dgn pandangan sayu.

"Sebab nanti dia tak boleh kawal diri dia."

Aigoo kawal diri apa pulak ni?

"Tapi..." Tak sempat aku nak sambung tanya, aku nmpk Minjun dah tertunduk lalu dia tarik tangan renjun dlm pelukan dia.dia mula menangis.

"Injun..cepatlah pulih...minjie rindu injun yang dulu.."

Woi pulih apa pulak ni woi?

Baru 2 hari aku kerja tapi byk betul persoalan dah timbul dalam kepala aku.

-

-

-

yow hira's lalalove!

sorry lama menyepi buat sesiapa yg menanti update.nah hira update sikit.

sikit jelah hehehe.

nanti bila2 hira update lagi okay?

muahhhhh syg korang~💚💚❤❤

muahhhhh syg korang~💚💚❤❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
CONTROL || NCT RENJUNWhere stories live. Discover now