_C_nine_

490 80 79
                                    

-Knock knock-

Aku masukkan sehelai kertas dari bwh pintu bilik renjun yg tertulis;

'Renjun,dari pagi renjun tak makan apa2.Renjun tak lapar ke?Ni won ada masak utk renjun.Waktu makan ubat renjun pon dah terlepas.Makanan ada depan pintu.Renjun makan ye?'

Aku lepaskan nafas yg berat sebelum aku atur langkah masuk bilik.Aku kunci pintu bilik dan duduk termenung atas katil.

Aku senanya masih takut dengan renjun bila dah kantoi ni tapi kalau dah dri pagi dia tak makan,takkan aku nak biar je.kan?

Ah dahlah aku nak tido.buntu aku terus pikir pasal dia.

Aku mula betulkan posisi aku untuk tidur dan mula tarik selimut.

Tapi belum sempat aku pejam mata..

PRANG!

Bunyi kaca pecah mengganggu aku.Dan bunyi tu berterusan seolah2 ada org yg tgh mengamuk kat luar bilik ni.

Renjun ke?

Nak tengok ke tanak?

Weyy kalau aku kena bunuh dengan dia memang sia2lah aku mati huhuhu😭

Ah tapi kalau dia nak bunuh diri sendiri lagilah sia2 aku serba salah sampai mati.

Maka dengan penuh ketakutan aku cuba menjengah ke luar bilik.

DOAKAN AKU GAIS UHUHU BAPAK SERAM.

Klak-

Tombol pintu aku pulas dan perlahan2 aku jengah kepala ke luar.

Damn.

Kau bayangkan bila aku toleh kanan ke arah bilik renjun,aku nmpk makanan yg aku letak depan pintu bilik dia tapi dah berterabur dengan pinggan dan cawan yang pecah. Betapa sedihnya makanan itu telah wasted begitu saja uhuhu.

Tapi..mana renjun?pintu bilik dia terbu-

"finally.kau keluar jugak."

YA TUHAN.SUARA RENJUN. BELAKANG AKU.

"Ren..renjun?"Aku tak menoleh sebab takut sangat.

"heh.asal tak toleh?takut?"

SIOT HANG OPKOSLAH AKU TAKUT WOII SOALAN APAKAHH

"err..aku dah ngantuklah aku masuk tidur dulu eh?"aku terus cepat2 masuk bilik dan nak tutup pintu tapi si renjun yg ku sangkakan keding tak bertenaga sbb tak makan ni rupanya gagah juga tahan pintu.

"kau dah tempah maut.Lepastu,kau nak lari?"

AKU NAK NANGIS AHH AKU TAKUTT!

"K-kau cakap apa ni?A-aku tak faham.."aku cuba berdalih.

"Oh..tak faham?Nak aku tolong fahamkan?"Dia besarkan mata dia sambil tersenyum sinis.

"Renjun please..jangan apa2kan aku..aku.masih ada suami untuk dijaga huhu..."Rintih aku walaupun penuh kemengarutan.entah sejak bila aku kahwin.

"heh.Nanti aku sampaikan salam terakhir kau dekat suami kau.Janganlah kau risau."

SIOT. SALAM TERAKHIR?!

Renjun mula menapak ke arah aku.Tangannya menyeluk poket dan keluarkan sebilah pi- HAHHH PISAU?!

"Renjun...kau nak buat apa ni..."aku mula mengundur ke blkg perlahan2.

"Aku?Ehe.Sinilah won.kenapa kau jauhkan diri?"

Hah memang goodbye lah eh semuanya.Nampaknya malam ni betul2 aku jadi mangsa pembunuhan si renjun yg hensem ni.

Eeee hensem tpi psycho buat apa😭 

Langkah aku terhenti sebab blkg aku dah berlanggar dengan dinding.Dan depan aku,Huang renjun yang kacak serta menakutkan.

Aku hanya mampu pejam mata je sebab dah ketakutan sangat.Entah macam mana lah.mamat ni nak bunuh aku.

"Hurm.. Apa nama full kau?"Soalan ni yang dia soal dulu.

"err..im yeowon?"

"ah..im yeowon.cantik nama.tapi sayang tak hidup lama."

Dahlah weh penat dah nak rasa takut cepatlah bunuh jelah aku😭

"kau datang sini senanya kau nak bunuh aku,kan?Kau ada motif yang sama dengan pengasuh tak guna tu kan?Aku takkan tertipu dengan mana2 perempuan lagi sebab semua perempuan memang tak guna!"Renjun sepak kaki aku buatkan aku terus terduduk atas lantai.

"Aargh.."

"hmm kalau pakai pisau tak best sgt kan?baik aku pakai tangan."Renjun campak pisau ke tepi dan terus cekik aku.

"renjun..please.."dalam kesukaran bernafas,aku cuba untuk pujuk renjun.

"kau patut mati!kau patut mati!semua perempuan memang tak guna!"

"Renjun..fikir..elok2..Kau...tak dapat tahan diri...nak bunuh aku..takpe..tapi.."

Nafas aku semakin tersekat buatkan aku semakin susah nak bercakap.

"aku harap..lepas kau bunuh aku..kau dapat kawal diri kau..daripada terus..rasa macam ni..kau ada mama..kau ada adik..perempuan..ergh..kau..lelaki.. Patutnya kau...protect..diorg..kau akan..berkahwin..kau pon..kena protect..isteri kau..jugak..aku tahu..aku bukan sesiapa untuk kau..tapi..bukan semua.. perempuan.. jahat.."

Kepala aku mula pening dan aku mula tak dapat bernafas.

Pandangan aku mulai kelam dan hitam.

Mungkin memang hidup aku sampai sini je.

Tapi aku harap renjun dapat berubah lepas dia bunuh aku.

-

-

-

-

Helo lalalove!ehe sorry hira dah lama tak update.hira tengok pon citer ni dah berhabuk sangat maka hira pon cuba memikirkan idea untuk update buat sesiapa yg masih menunggu💚

So how this chap?Hira rasa macam melalut tpi maaflah ini je yg ada dlm kepala hira ehe so harap update yg sikit ini mampu menceriakan hari korg ehe.

Jumpa next chap papai💕

Love tags💚 : weakeun putychoco Mayuni03 heishhh_ nitaf_haqita262 luvhrj raiverse tikatikahhh blueite259 renjunctzens

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Love tags💚 : weakeun putychoco Mayuni03 heishhh_ nitaf_haqita262 luvhrj raiverse tikatikahhh blueite259 renjunctzens

CONTROL || NCT RENJUNWhere stories live. Discover now