_C_seventeen_

332 70 15
                                    

Yeowon pov

Aku berlari ii daripada tempat kerja menuju ke tempat yang dinyatakan renjun tadi. Aku lihat jam tangan aku,pukul 9.05pm. haih matilah aku kalau si renjun tu dah tunggu.

Eh?asal aku nak takut pulak dengan renjun?Dia bukannya boleh apa ii kan aku pon.

Ah pedulilah.Aku kena cepat juga.Tabaik buat orang menunggu.

Setibanya di kafe tersebut,mata aku melilau mencari kelibat seketul huang renjun yang kacak namun tak dijumpai.

"eh?belum sampai ke?peh bagai nak rak aku lari rupanya si mamat-"

"mamat apa?"

"OPOCOT HUANG RENJUN MELETUP"

Kelibat renjun yang tiba ii muncul disebelah aku buat aku terkejut dan melatah sampai terduduk dan satu kafe pandang aku pelik.

kuaja lahh mamat psycho niii terkejut akuuu HUWAAA MALUU

"apa pandang ii?tak pernah nampak orang melatah sampai terjatuh ke?" renjun bagi death glare kat semua orang yang tengah sibuk pandang aku.

AFUFUFUFU TAK JADI AKU NAK MARAH HM COMEL PULAK DIA DEFEND AKU MACAM TU :")

"sorry.tak sangka pulak kau senang terkejut."renjun hulur tangan dia,nak tolong aku bangun. awww that's so sweet of him,but-

aku tepis tangan renjun dan bangun sendiri.saja nak acah majuk hehehe.

"masuk yang ini,dah kali kedua tau kau terkejut kan aku harini.nasib baik aku tak mati tau."bebel aku geram.namun renjun nampak tersentak lepas aku tepis tangan dia tadi. tangannya yang ditepis tadi digenggam sebelum dia menariknya ke sisi.

"s-sorry." renjun tertunduk.

Lah.Lain macam pulak aku tengok si renjun ni.Sedih naw muka.Ni aku ke dia yang patut majuk ni?Macam terbalik dah.

"umm-uhh jomlah duduk"aku tarik lengan renjun ke sebuah meja kosong dengan nada ceria,cuba untuk menebus offer tangannya yang aku tepis tadi.yelah gais aku serba salah.tak sangka pulak aku tepis tangan dia tu boleh mengguris hati dia uhuk uhuk.

 renjun ikut langkah aku,namun dia hanya mendiamkan diri.

aduhai.ingat kan tak reti nak merajuk mamat psycho ni.dia punya muka sedih tu  macam dah 10 tahun tak dapat tengok moomin.

hm..nak buat cane eh?

"um.. aku orderkan air eh?jap tauu." aku terus bangun ke kaunter dan orderkan air chocolate untuk aku dengan air greentea untuk renjun dan bawa terus ke meja kitorang lepas pesanan aku siap.

"nah renjun. air favourite kau."aku letakkan air tu di depan renjun.Namun renjun masih diam tak berkutik.

"weh renjun.janganlah senyapp jee.bukan kau ada something ke nak cakap dengan aku?ha cakaplah."untuk mengurangkan rasa serba salah,aku cuba kembali semula ke motif asal kami berjumpa.yelah renjun yang nak jumpa aku enn,kalau dia senyap je gini bilanya aku nak balik?

"oh..pasal tu.aku nak tanya pasal chenle je sebenarnya."jawab renjun acuh tak acuh.

"oh...kenapa dengan dia?"aku menyoal kembali sambil sedut air choc aku.

"dia... namchin kau kan?"

Soalan renjun buat aku tersedak kerana hampir tertawa.Aku cuba berdehem beberapa kali untuk meredakan sedak tadi.

"Yah.kau ni percaya sangat dia pon namchin aku.dia bestfriend akulah.kenapa kau tanya?"

"jadi...kau takde namchinlah eh?"kali ni barulah renjun angkat muka,tengok aku dengan mata yang agak bersinar ii.

CONTROL || NCT RENJUNWhere stories live. Discover now