Epiloog

290 7 6
                                    

P.O.V. Sammie
We zijn intussen een half jaar verder en het gaat elke dag een stukje beter met het verwerken van de dood van Jackson.

Ik ben bijna elke dag te vinden bij Miranda en Carlos, maar ik spendeer ook zeker tijd met mijn ouders.

Ik ben ook nog steeds samen Robin. Jill heeft inmiddels ook een leuke vriend gevonden en we zijn ook al een paar keer op een dubbel date gegaan en gelukkig kunnen Robin en James, de vriend van Jill, het ook goed met elkaar vinden.

Fabian is nog steeds de Badboy hemzelf. Het lukt hem niet om te stoppen met roken en hij is elk weekend wel te vinden in de club, maar ik kan hem niet tegenhouden. Hij is ouder dan ik en volwassen, dus hij moet het allemaal zelf weten.

"Sammie! Kom! Het gaat bijna beginnen!" Roept Jill in mijn oor. Ik ontwaak uit mijn gedachtes en krijg een grote glimlach op mijn gezicht.

We hebben vandaag onze diploma-uitreiking. Jill en ik zijn beiden geslaagd en we zitten nu in de zaal, terwijl onze directeur zometeen een speech gaat geven.

Robin en Fabian zijn ook beiden geslaagd en Robin zit momenteel ook naast me. Ik pak zijn hand vast en hij knijpt er even bemoedigend in.

Ik ben helaas nog heel slecht in het praten met onbekende mensen en om zo mijn diploma te ondertekenen voor alle leerlingen die zijn geslaagd en de daarbijbehorende vrienden en familie, maakt mij toch wel erg nerveus.

"Sammie van Oost!" Hoor ik mijn mentor roepen. Oh, we zijn al bij de namen?! Ik heb de hele speech van de directeur gemist! Ik zit ook veel te veel in mijn gedachten...

Ik sta snel op en loop naar het kleine podium die ze hebben opgezet. Ik schud de hand van mijn mentor en onderteken dan mijn diploma die ik dan meekrijg.

————

We staan inmiddels buiten en ik ben aan het praten met mijn ouders, Miranda, Carlos en Fabian. Fabian slaat een arm om mij heen. "Ik ben trots op je knuffelbeer" "Ik ben ook trots op jou. Het duurde alleen wat langer" zeg ik lachend. "Ach, als we allemaal zo slim zouden zijn, zou dat ook saai zijn" zegt hij met een grijns. Ik geef hem een speelse klap op zijn arm.

Ik zie Robin met zijn ouders aankomen lopen en neem Robin in een knuffel. "Nou, dit was alweer onze middelbare school tijd" zeg ik sip. "Ja, het was een goede tijd" Ik knik instemmend.

Op naar het volgende hoofdstuk in mijn leven...

Sister of the Badboy •Dutch• {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu