{A Wedding Disaster}

69 10 0
                                    

SELYNE

Ik woon nu al 7 jaar in mijn kleine hutje.

Diphe is als een broer voor me.

Tyl is ook lief. De weinige keren dat Maarten er is geeft hij me een cadeautje. Soms een kettinkje ofzo.

Kiron helpt bij mijn training. Hij geeft wel nooit kritiek. Hij beelt alles uit. Toch kan hij nog perfect praten volgens sommigen. Ik twijfel eraan. Maar ja.

En dan hebben we nog Deline... ze is maar één keer lief voor me geweest, toen ik mijn huisje kreeg. Ik krijg altijd van die stomme kluisjes... missies dus.

Ik heb het babydraakje, nu vijftien of veertien denk ik, vaak van afstand bestudeerd. Het heeft groene schubben. Prachtig.

Ik mis Aurely. Ze was mijn enige vriendin. De andere meiden hier zijn al rap 20 jaar. Veeel te oud dus en de andere jongere vinden de zus van de tiran niet echt lief. Ik heb geen idee waarom.

Ondertussen heb ik mijn niet-prinsesachtige kledingstijl ontworpen, want als dochter van de koning droeg ik vroeger niet elke dag een leren broek met een groene blouse en eventueel vestje. Nu ben ik alweer op weg naar de training,ik ben laat. Wat me een slecht humeur geeft en dat verbetrrd er niet op als ik Deline zie staan... controle. Ze controleert of ik vorderingen maak. Ze doet het bijna nooit maar voor haar lievelingsleerling, ik, maakt ze graag een uitzondering. Het is al twee jaar geleden sinds de laaatste. Ik nen verbeterd en dat weet ze niet. Ik versla soms mijn meester Kiron. Ze vecht goed. Ze weert mijn aanvallen met gemak af. Tot ik een plotse beweging maak en haar ontwapen. Iedereen op het trainingsveld stopt en kijkt ons aan. Delinr loopt chagrijnig weg. Hahahaha.

AURELY

Ik ska de deur woest dicht. Mijn vader vindt dat het nodig is om mij met een prins te verloven. Bleg, ik ben pas 14 hoor! 'Het is het beste voor jouw en het is een goeie jongen.' Imiteer ik zijn stem na. Flauwekul is het eerder. Ik lig op mijn bed en bestudeer mijn plafond. Hij is beige met zilveren strepen. Ik sta op en loop naar de spiegel. Mijn haar is ontploft en mijn make-up is uitgelopen. Ik doe mijn make-up ervan af, wat haat ik dat spul. En kam mijn haren wat een helse klus is. Ik doe mijn haren in een slordige staart en trek mijn kledingkast open. Ik neem er een broek uit samen met een blauw bloesje. Daarover doe ik een zwart leren jasje aan. Daarna neem ik nog een paar botten uit de kast en sluip ik naar beneden. Ik loop het kasteel uit richting de stallen waar ik mijn paard vindt. "Hey, Whisper. Zin in een ritje?" Ze hinnikt en schud hevig met haar hoofd. "Dat neem ik aan als een ja!" Grinnik ik. Ik zadel haar op en geef haar een appel. Daarna steiger ik op en loop ik in een zachte draf naar de bergen. Eenmaal in de bergen stop ik op mijn vertrouwde plek en wandel naar de rivier. Het water is lekker fris en mijn paard drinkt er dan ook van. Na wat water in mijn gezicht gegooid te hebben loop ik naar een boom. Daar neem ik mijn boog en pijlen koker uit, die ik erin verstopt had. Ik sluip het bos in en vindt een kudde herten. Ik concentreer mij en span mijn boog. Dan laat ik los, de pijl vliegt weg en ik zie een hert neervallen. Yess, geraakt! Ik loop ernaartoe en neem het op. Dan loop ik terug naar mijn paard die vrolijk staat te draven in de wei. Ik aai haar manen even en steiger weer op. Nu rij ik naar het dorpje. Daar verdeel ik het hert aan de armen, ze willen mij een maaltijd aanbieden maar ik weiger beleefd. Ik hoor paarden aankomen. Shit, dat zijn de wachters. Ik neem afscheid en galoppeer terug naar het kasteel. Ik zet Whisper in haar stal en geef haar nog rap een wortel. Als ik boven ben sluit ik mezelf op in mijn kamer en spring op bed. Fieuw, dat was op het nipertje.

SELYNE

Elladir, zo noemt mijn zwaard. Ella is de naam van mijn moeder. Dir betekend vrij en Ella edele vrouw. Dus vrije edele vrouw vind ik wel toepasselijk. En mijn ander zwaard Phirin betejend letterlijl het zwaard om te doden. En Aurely wordt uitgehuwelijkt. Als dat gebeurt zal ze de slaaf van haar man worden die ongeywijfeld een vriend van mijn broer is. Ik zucht . Morgen is het huwelijk. Omdat ik het kasteel zo goed ken moet ik naar Delines vergadering. Ik hen al een gedetailleerde tekening gemaakt, een plattegrond dus. Ik leg dit alles voor de vijfduizendste ker uit. Saai

FreeFightersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu