{Rozelyn}

51 7 0
                                    

Wat? Heet ik Aurely... vandaar die dromen. Ik zit diep in gedachten verzonken. "Aarde aan Aurely!" ik kijk verschrikt op. "Ja..."

"jouw beurt !" Oh ja, we spelen één of ander geweldig gek spel en ik zie dat Diphe dronken is. "Ik ga slapen..." zegt Selyne na een tijdje. Ik knik, "welterusten!" Zeg ik nog voor ze verdwijnt. Ik dobbel een keer met de dobbelstenen en gooi een twaalf, bam! Ik kom gelijk aan de finish. "Gewonnen!" Roep ik vrolijk. "Ik verlies altijd... ook met Selyne."

"Je vindt haar leuk hé!" Gaap ik.

"Nietes!" Ik moet lachen en gaap nog eens. Ik ben mega marco moe. Ik ga in de zetel liggen. "Phoe, het is warm hier..." hoor ik Diphe nog zeggen en ik val in slaap.

~~~

Mordu heeft een broer genaamd Duvil, zoek hem, dat is Mordu's zwakke plek.

Ik voel een plens water over mij heen en schrik wakker. "Selyne!" Schreeuw ik. Ik wrijf in mijn ogen en zie dat Selyne een super leuk tenue aan heeft. Ik wil ook zo één. Ik loop naar mijn kamer en kijk in mijn kleerkast. Ik vind een blauw, leger geprint buikblousje met halflange mouwen een zwarte broek en een blauw leren vestje. Het vestje bind ik rond mijn heupen en mijn haren doe ik in een hoge paardenstaart. Ik gris mijn boog van de tafel en neem mijn pijlenkoker uit de zetel. Ik vestig hem vast en loop naar buiten. Overal wordt ik verbaasd aangekeken en beleefd begroet, het komt me de strot uit. Poehoooeeee hoorngeschal klinkt. Overal lopen mensen naar buiten. "Aurely, verstop u, we worden aangevallen." No way, dat ik mij ga verstoppen. Ik loop mee met de rest en zie Selyne vechten. Wauw, die is goed! Zelf neem ik mijn boog en neem een pijl. Ik ben klaar voor de strijd. Mijn eerste pijl vuurt door de menigte af en raakt iemand in het oog. Ik blijf raak schieten maar ik heb moeite met het doden. Ineens staat Diphe voor mij, zijn zwaarden schieten door de mensen. "Achter mij!" Iemand met zwaarden komt achter hem vandaan en ik schiet hem dood. "Blijf jij maar achter mij. Ik heb geen bescherming nodig." Zuchten gaat hij naar Selyne toe. Ik grinnik, ik ben geen klein kind meer. Inderdaad Aurely. „Ook goeiemorgen Gildorm" Ik heb alleen maar goede morgens. Ik grinnik. Even later zie ik één of andere man met ons mee vechten. Hij lijkt verdikt veel op Mordhu. Als we iedereen verslagen hebben komt er een man op Maarten, euh, mijn papa af gerend. "Het was een list, meneer. Alle zuid-rebellen zijn meegenomen naar het kasteel, alleen ik kon ontsnappen." Maa, papa vloekt, scheezes ik moet er nog aan wennen. Ik loop naar Selyne toe. "Wat is dat met die zuid-rebellen?" Ze kijkt mij geërgerd aan. "Dat is de rebellen groep onder leiding van je vader." Mijn mond maakt een rondje. Heeyy... gildorm??? Vraag ik door mijn gedachten. Ja, Aurely? Hoe moet ik dit zeggen. Is er in de beurt nog ergens een draak? Hij lijkt even na te denken. Ja, Rozelyn. Ze woont in de doembergen. Opgelucht zucht ik, dan kan Selyne daar de ruiter van worden. Thanx! Zeg ik nog. En snel loop ik achter Selyne aan. "Selyne? Kom je even mee rijden?" Vraag ik aan haar. Ze knikt. "Eerst toestemming vragen." Heb ik hier nu ook al toestemming voor nodig. Ik zucht en hoor dat Gildorm mij uitlacht. Even later komt Selyne terug. We lopen samen naar de paarden en nemen ze mee. "Waar gaan we naartoe?" "Zie je zo wel." Grinnik ik. Oke, Gildorm leidt mij de weg. Vraag ik. Oke, eerst ga door het bos naar het zuiden. Ik doe wat hij vraagt en begin te rijden. Ik geniet ervan en zo te zien Selyne ook. Als je er bent moet je naar de bergen links van je toe draven, niet galopperen maar draven. "Kom" zeg ik tegen Selyne en ik draai naar links. "Waar gaan we naartoe?" Vraagt Selyne lachend. Ik ben blij dat ik haar hoor lachen. "Zul je wel zien." Ben je in de bergen? Ik beantwoord zijn vraag met ja. Oke, nu, ga helemaal naar boven en zet als je boven bent je paard vast. Loop dan door de blarenmuur. Ik doe wat hij vraagt. Boven stap ik af, Selyne doet mij na. "Wauw, Aurely.. deze plek is prachtig." "Hij gaat nog mooier worden, volg mij!" Samen lopen we door de blaren muur de grot in. Voor ons ligt een reuzachtige Roze draak. "Ze is prachtig!" Fluistert ze. Ik glimlach. Ik ga op haar zitten. "Wordt wakker!" Roep ik. De draak wordt langzaam wakker. "Rustig maar!" Zeg ik al tegen haar, "ik ben de rijder van Gildorm en dit is Selyne." De draak kijkt Selyne aan. Ze zijn aan het praten. Ineens staat de draak op, met Selyne op haar rug. "Ik ben haar ruiter!" Roept Selyne blij en haar draak strekt haar vleugels. Ze gaan vliegen. Ik ga op een steen buiten zitten en ik kijk naar hun. Ik zucht... Gildorm? Hoe komt het dat jij niet kan vliegen? Ik wacht op een antwoord. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik neem de paarde vast bij hun teugels. Ik neem een briefje en krabbel er wat op. Zo nu weet Selyne dat ik bij Gildorm ben en dat ze moet nakomen. Ik ga op mijn paard zitten en Selyne's paard volgt ons. Ik kom eraan! Zeg ik tegen Gildorm en galoppeer naar Gildorm zijn grot.

*********************************
Nieuw stukje.. wat vinden jullie eigenlijk van het boek?
Duw vooral het sterrenknopje in.
Ciao

FreeFightersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu