{Searging for Help}

33 8 0
                                    

Selyne
Ik word wakker in een kist? En als ik me wil rechtstellen bots ik tegen de bovenkant van de kist.
Plotseling lichten er allemaal tekens op mijn hele lichaam.
Ik kijk ernaar en besef dat het een landkaart is.
Ik zie Rozenveld, Merelovia, het paleis, de bergen en...
Nifalle...
Guya...
Thalyu...
Nirgip...
Nargis...

Ik begrijp het! Het zijn onze buurlanden. We moeten de hulp van onze buurlanden inroepen om te winnen van Hamnil. Ik probeer me te herinneren van vroeger wat ik over de buurlanden weet. Nargis is het land van de dwergen. Hun koning was nooit bevriend met papa. Hij zei dat papa te vriendelijk heerst. Ik noemde hem altijd een tiran. Hamnil zal in hem dus een gelijke vinden. Plotseling herinner ik me nog een bezoekje van de dwergenkoning en zijn gevolg. Het was net voor die ruzie.

"Selyne Luna Olivia princess of Siracusea?"
"Ja wat?" Ik kijk de dienares nijdig aan. Ik hou er niet van om gestoord te worden, ik ben altijd erg op mezelf geweest.
"U vader vraagt of u en uw broer Hamnil prince of Siracusea kunnen komen om zijne heer De Koning Der Dwergen Dolf te verwelkomen."
"Ik kom," zucht ik.
In Hamnils ogen zie ik een glinstering. Waarom kan hij nu blij of opgewonden of wat dan nog zijn? Dit is saai! Ik trek me snel een lichtblauwe jurk aan voor dat papa zaagt over mijn kledij en ja dat doet hij en niet een klein beetje!
Ik haat dit leven! Altijd mooi, netjes en beleefd zijn.
Ik kom Hamnil op weg naar beneden tegen. Hoffelijk als hij is zegt hij: "Zal ik u naar beneden begeleiden prinses Selyne Luna Olivia van Siracusea ofwel Selyne Koningsdochter. Ofwel de Maanprinses. Of het Hemelmeisje..."
"Hamnil ik heb duizenden bijnamen. Je hoeft ze niet allemaal op te noemen. Begeleid me nu gewoon naar beneden."
"Zoals u wilt Maanprinses." Hij weet dat dat mijn lievelingsbijnaam is. Hij haakt zijn arm in de mijne. Samen lopen we de trappen af. Mijn vader kijkt blij als hij ons ziet lopen. Hij geeft ons een geodkeurende blik. Tegenover hem staat een dwerg met zijn heel gevolg.
"Zo koning Horus James Nick dit zijn je kinderen." In zijn stem bespeur ik een zweempje ergernis?
"Inderdaad. Dit is kroonprins Hamnil Sun Horus van Siracusea en dit is prinses Selyne Luna Olivia van Siracusea. Ofwel de Zonneprins en de Maanprinses."
Koning Dolf trekt zijn wenkbrauwen op. ''Maanprinses? Zonneprins versta ik nog met dat blonde kopje van hem."
''Daar kom je waarschijnlijk nooit achter." Mijn vader grijnst. Maar ook Hamnil en Dolf grijnzen naar elkaar.

Dolf, van hem kunnen waarschijnlijk weinig hulp van verwachten, maar we kunnen het proberen.
Dus Nargis kan ik schrappen van mijn lijstje.
Nirgip is het afgescheiden deel van Nargis, de koningen van beide landen zijn vrij competitief tegenover elkaar. Ik glimlach als ik eraan terugdenk. We waren op bezoek bij Dwelling, de dwergenkoning van Nirgip en Dolf vond dat niet zo aangenaam.

"Koning Dwelling en Dolf kunnen elkaar niet uitstaan. Dus begin niet over Dolf als je bij Dwelling bent of omgekeerd. Er is nog iets, ondanks hun rivaliteit zullen ze altijd tesamen ten strijde strekken. Dat staat in een document over de vrede van de dwergen. Het document is heilig. Het heeft zelfs een naam: de Diwa."
"Maar vader," zei Hamnil, die papa nooit meer papa noemt, "waarom doen ze dat zelfs en waarom gaan we naar hen toe."
"Hamnil jongen als we ze later in de toekomst nodig hebben, kunnen we ze beter te vriend houden."
"Maar waarom haten ze elkaar en hebben ze twee landen en koningen als ze altijd als één land en strijdmacht ten strijde trekken?"
"Daar heb ik geen antwoord op lieverd." Hamnil kijkt me chagrijnig aan. Wat heb ik nu weer gedaan? Oh ik snap mijn broer niet. Ik strijk mijn jurk glad. Ik heb hetzelfde lichtblauwe kleedje aan als toen Dolf bij ons was, omdat ik geen van beide vorsten mag voortrekken. We komen aan aan paleis Nirgip. Het is redelijk klein voor een koninklijk paleis. Maar ja we zijn bij de dwergen. Als we binnenkomen horen we twee dwergen hartelijk tegen elkaar vloeken. Ik herken de ene als Dolf en de andere met de rode mantel en gouden staf moet wel Dwelling zijn. Als één man kijken ze ons aan. Dwelling kijkt me aan. "Maanmeisje, op onze hulp zal je niet kunnen rekenen. En Zonnejongen..." Hij wordt ruw onderbroken door Dolf: "Jullie horen hier niet te zijn! Ga weg of ons contract is ongeldig!" Zowel papa als Hamnil kijken bedrukt. Papa geeft het teken om te vertrekken naar de koetsier.

FreeFightersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu