Special Chapter Last

7.3K 233 21
                                    

"seriusly abang?! Nely nak kahwin?Dengan siapa? Ye je abang ni. "Yana menyoal hakimi sekali lagi. Masih tidak percaya dengan kata suaminya itu.

"iye... Abang cakap benda betul lah. Muka abang macam penipu ke? "Hakimi menujukkan jari kemuka sendiri.

"sikitlah"

"huh.. Merajuk. Sampai hati.. Cakap titew penipu.Tidur luar. "Hakimi menyilangkan tagannya dengan membuat muka cemberutnya.

Yana ketawa. Suami siapa ni? "Jangan nak gediklah abang. Abanglah tidur luar. Saya tidur dengan Haider. Blurk."Yana menjelirkan lidah. Kemudian kembali ketawa.

Hakimi menjeling manja. "Dahlah jom balik. Dah maghrib dah ni. Nanti Haider cari kita pula. Jom sayang. "kata hakimi lalu menarik tangan yana untuk balik ke rumah Tok Nab.

"Tapi Nely kahwin dengan siapa abang? "

"adalah.. Tunggu esok ya.. "

----

Paha Haider ditepuk yana perlahan. Ni lah akibatnya bila anak dia dah terlebih tidur petang. Malam susah nak tidur. Terpaksalah dia mendodoikan Haider sepanjang masa. Tapi hampeh.. Mata haider masih bulat memandang Yana.Tangannya pula sibuk menarik narik baju yana.

"Haider.. Tidurlah.. Mama penatlah sayang..."Yana menguap seketika.Haider yang melihat mamanya menguap ketawa. Matanya yang segar bugar tu pula hanya memandang wajah ibunya yang ngantuk.

"sayang.. Pergilah tidur. Biar abang dodoikan haider. "Hakimi masuk ke dalam bilik bersama sebotol susu untuk haider.

"boleh ke? Tak payahlah. Abang tidur lah. Mesti penat. Yelah semalam baru balik,jalan kl,harini sini pula"

"is okay.Sayang tidurlah. Abang tak penat pon. Haider.. Sini dekat papa. Kita minum susu nak. "Hakimi terus sahaja mengarahkan yana untuk baring disebelah Haider.

"Haider.. Tidur ye.. Mama penat tu.."Hakimi menepuk nepuk perlahan paha Haider. Botol susu yang dihampir kosong ditarik hakimi dari mulut haider setelah nampak mata Haider yang hampir tertutup.

"Haider dah tidur ke abang? "Yana berkata perlahan.

Hakimi mengangguk. Botol susu haider diletak ditepi katil sebelum berbaring diselah kanan haider.

"Dengan papa senang pula nak tidur ya.. "

"well anak papa kan. Tidur lah sayang...nak abang dodoikan juga ke? "Hakimi tersengih.

"Tak payah.. "

"serious? "

Yana menjegilkan mata kearah hakimi. Tampar kang. Eh tapi nanti auto nusyuz pula. Hilang pahala aku.

-----

Halaman rumah Nely dipenuhi ramai orang yang datang ke majlis bahagianya. Alhamdulilah akhirnya dia dah kahwin. Dengan siapa ye?

Yana dan hakimi memasuki ruang makan di bawah khemah yang disediakan. Haider pula sedang berada di dukungan Tok Nab.

"so. Sayang? Tak percaya lagi ke? "Hakimi menjongketkan kening kearah yana.

"yelah. Tapi kan. Kenapa saya tak tahu? "

"sebab dia malu nak bagitahu sayang kot "

"ouh. Tapi mana pengantinnya? Siapa pengatin lelaki? Curious ni. Diam diam ubi berisi.Alih alih dah kahwin. "

"ada kat dalam. Lepas makan kita masuklah."

---

"Yana!"Nely berjalan gembira ke arah dia dan Hakimi.

Tengku Hakimi Mikael [ C ] Where stories live. Discover now