Bab 33

9.8K 280 33
                                    

Hakimi memandang wajah lelaki dihadapan dia.Wajah Yana dipandang sekilas. Dia betul betul nak tahu. Apa hubungan mereka berdua ni. Durian tu. Kenapa pula? Mengidam?Baby?

"so. Ada sapa nak mula explain apa sebenarnya yang jadi? "Hakimi berpeluk tubuh. Yana dan Rafael hanya membatukan diri. Ada tanda tanda tercetusnya ribut taufan ye sebentar lagi.

"ehem..sayang? Any explanation?And you! Who are you! "

Rafael mengangkat kepala memandang hakimi. "Aku..err.. Bodyguard yana. Tengku hisyam yang arahkan aku jaga yana dekat sini. Kiteorang tak ada apa apa hubungan lain aku hanyalah sebagai bodyguard dan aku personal assistant dia dekat sini. "Rafael menerangkan segalanya. Dia tak naklah hakimi pra sangka dekat yana.

Hakimi mengangguk.Dia melepaskan lafaz lega. Mati mati dia ingatkan yana curang dengan dia. Sudahlah bodyguard bukan main handsome.Dan sekarang ni pasal mengidam. Baby.

Hakimi memandang yana yang hanya menundukkan kepala dari tadi.

"sayang?"
Yana mengangkat muka lalu tersenyum hambar.

"err.. Sebenarnya.. Ermm saya.. Saya.. "Yana bermain dengan jari jemarinya.Tengok muka hakimi yang memandang dia macam nak telan jadikan dia takut pula.

"saya apa?"

Yana memandang hakimi. Mungkin dah sampai waktunya dia bagitahu hakimi. Lagipun ni pon anak hakimi kan.

Yana menghembuskan nafas dia sekali lagi sebelum menatap muka hakimi.
"erm. Saya.. Pregnant.."

Hakimi tergamam. Dia tak salah dengar kan? Yana pregnant? Anak dia? Hakimi tersenyum lebar. Dia memandang kembali yana yang masih memandang muka dia.

"serious sayang? Dah berapa bulan? Kenapa sayang tak bagitahu abang awal awal."Hakimi berkata sambil mengucap syukur. Dia dah nak papa. Yeahhh

"dah 7 week dah. "kata yana pendek.

Hakimi tersenyum lebar sekali lagi. Dia pergi ke arah yana lalu mencium pipi yana. Yana tergamam. Tangannya diletakkan dipipinya yang dicium hakimi tadi. Habis merah muka dia. Kalau dekat rumah tak apa juga. Ni dalam office package ada Rafael wei! Malu!

Rafael buat buat tak nampak. Nak cium pun cium juga. Diorang tak tahu ke aku yang tengok drama korang ni nak termuntah. Dah lah single. Tak laku. Huhuhu.

Yana menepuk belakang hakimi perlahan lalu berbisik kepada hakimi.
"abang ni kenapa! Cium cium saya pula depan Rafael. Malu lah! "kata yana berbisik.

Hakimi tersengih. "biarlah kita kan dah halal."hakimi berkata lalu memeluk bahu yana. Matanya memandang Rafael yang memandang sekeliling pejabat yana.

"lagipun siapa suruh dia single. "sambung hakimi. Rafael berpaling. Amboi. Suami yana ni bukan main mulut tak ada insuran ke. Tahu tak single tu anugerah tuhan! Huh.

"suka hati aku lah single ke tak. Ingat heran.Tu durian tu ingat senang nak cari. Nak kulit lah bagai. Bini sapa tah mengada ngada. Kenapa dia tak mintak pokok je."Rafael berpeluk tubuh.memandang hakimi tak puas hati.

Yana mencebik lalu memandang hakimi dengan pandangan simpati.

"eh suka hati saya lah! Sebok je "yana membalas.

"eleh. Dah ada suami kat tepi sebok nak mengadu. Penat tau cari benda alah ni. Nanti anak tu lahir kena bagitahu Uncle yang setampan ni yang sanggup cari durian demi mak dia tau!"Rafael membalas dengan mengunakan kata milik Faiq pada ayat terakhir. Penangan Faiq ya.

Yana buat buat tak dengar. Hakimi mengeleng kepala. Haish macam budak budak.Hakimi sekali lagi memandang Yana.

"Papa dah tahu? "

Tengku Hakimi Mikael [ C ] Where stories live. Discover now