Hari ni bermulalah kehidupan baharu Yana sebagai seorang anak tengku. Walaupun masih rasa marah dan kecewa dengan papanya yana masih bersyukur kerana masih mempunyai keluarga yang menyayanginya.Kerana mendapat keputusan cemerlang spm lalu yana dimasukkan ke Universiti Malaya dan mengambil bidang perniagaan.Walaupun hakikatnya dia mahukan bidang lain.
Universiti Malaya
Kelihatan beberapa kereta mewah memasuki perkarangan universiti.kedengaran bunyi sorakan dan hilaian kaum wanita apabila jejaka jejaka dihadapan mereka mula bergerak ke arah mereka.
Tengku Hakimi,Syed syahir,dan Sheikh Anuar.lelaki idaman setiap perempuan di luar sana.lihat saja rupa mereka yang kacak malahan kaya dan berpangkat.Maka berlakulah aksi berebut rebut untuk mendapatkan para jejaka tersebut.
Di dalam dewan kuliah
Yana duduk di barisan tengah di sebelah dua orang kawan barunya yang barunya Syakila dan bella.Sementara menunggu lect.Fatih masuk mereka berbual bual sesama sendiri.
"Guys korang tahu tak u kita ni ada 3 orang lelaki baru masuk tau.Aku dengar diorang tu kaya,handsome."sedang mereka menceritakan kehadiran jejaka2 itu, lect Fatih masuk bersama 3 orang jejaka yang dicerita mereka tadi.
"wei tulah diorang wahh handsome nya diorang "bisik Syakila kepada Bella dan Yana.Maka bisinglah dewan dengan jeritan dari kaum perempuan.
"Selamat pagi semua,saya kenalkan Tengku Hakimi, Syed Syahir dan Sheikh Anuar.Jika tiada apa apa mari kita mulakan kelas.Kamu bertiga sila duduk di belakang mereka bertiga ya."lalu menunujukkan ke arah Yana,Bella dan Syakila.Perempuan perempuan lain mula menjeling dan memaki mereka kerana tak dapat duduk dengan jejaka2 itu.
Balik dari u yana melangkah masuk ke biliknya lalu menghempaskan diri ke katilnya.lama kelamaan dia tertidur.
🌻🌻
Hakimi melangkah masuk ke rumah keluarganya selepas ditelefon mommynya untuk pulang ke rumah.Kimi melihat orang tuanya yang sedang duduk di ruang tamu milik rumahnya. Hakimi yang mahu melangkah ke tangga tak jadi kerana dipanggil oleh daddynya.
"kimi mari sini sekejap kami nak bincang sesuatu"
"ya daddy mommy ade ape panggil kimi ni?kimi penatlah mommy daddy"
"duduk sini kejap daddy nak cakap pasal syarikat daddy"lalu mengarahkan isterinya untuk pergi meninggalkan mereka sendirian.
"kenapa dengan syarikat? Kimi still akan jadi CEO jugak kan nanti? "
"ye betul kimi akan jadi CEO lps habis study nanti tapi dengan syarat yang daddy dah tetapkan "
"what? Apa syaratnya? Daddy jangan lh main main "
"syaratnya..."
🌻🌻
Hari ni merupakan hari pertunangan yana dan tengku hakimi.Majlis diadakan kecil kecilan di kediaman Tengku Hisyam atas permintaan anaknya.
Flasback
"yana papa nak cakap sikit"
"ya papa ade ape ape ke?""tadi kawan papa meminang kamu.dia tu kawan papa.dia nak kamu kahwin dengan anak dia. "
"apa! Kahwin?tak nak lh papa yana muda lagi lh tak ready lagi kenl anak kawan papa tu"
"Tengku Hakimi bin Tengku Mikael.tu anak kawan papa.yana papa mintak sangat kamu terima dia ya"
Lepas memikirkan itu papanya lalu yana bersetuju untuk berkhawin dengan Hakimi dengan syarat majlis dibuat secara kecil kecilan dan tidak perlu adakan majlis resepsi.
YOU ARE READING
Tengku Hakimi Mikael [ C ]
Romance1st Teenfiction Story Tengku Hakimi Bin Tengku Mikael seorang jejaka idaman para gadis diluar sana.Seorang yang kacak dan bergaya malangnya dia terpaksa berkahwin dengan seorang gadis demi mengambil pangkat dan nama.Demi harta dia sanggup berkorban...