Hari ni merupakan hari yang paling tidak ditunggu tunggu oleh manusia ni.Hari apa?
Hari dipaksa kene keluar dating dengan minah tu.. Ahhh stress!
Hakimi hanya mengenakan kemeja biru pekat bersama sepasang seluar jean hitam. Hakimi membetulkan rambutnya dan menyemburkan minyak wangi ke tubuhnya.
Contoh baju dia'pakai biasa2 sudah bukan aku yang beria nak dating dengan minah tu'
Macam mane diorang boleh kene dating? Semuanya sebab...
Flashback
"hakimi..sini kejap mommy nak cakap."
"ya mommy nak ape? "
"esok mommy nak kimi pergi date dengan yana. "
"what?!kenapa pulak? Kimi tak nak lah mommy. Perempuan tu hasut mommy ke suruh ajak date? "
"tak naklah mommy,kimi naik atas dulu. "
"kimi! Listen here no more excuse.esok pagi amik yana kat rumah tengku hisyam.Lepas tu pergi jalan jalan dengan dia. Korang tu dah nak kahwin cuba buat macam orang lain! Dia tak hasut mommy pon mommy yang suruh. "
"mommy tak kira kalau tak mommy bagitahu daddy."ugut Tengku Marissa.
"okk..fine..perempuan tu tahu tak? Karang terkejut beruk perempuan tu kimi ajak keluar. "
"aipp ape perempuan perempuan dia ada nama.Tengku Lyana Binti Tengku Hisyam. Kan sedap ni tak perempuan perempuan. Sindir Tengku Marissa.
"btw mommy dah telefon dia tadi, sama je macam kamu liat suruh ajak keluar je bukan buat ape ape. "
"ok lah mommy. Kimi naik atas dulu"
End Flashback.
Yana mengemaskan tudung di kepalanya dan meletakkan sedikit bedak di muka dan memakai sedikit lip balm dibibirnya.
Dia hanya mengenakan dress biru dengan seluar jean putih dikenakan dengan shawl peach yang menambahkan kecantikkan dia.Contoh baju yana.
Selepas beberapa minit membetulkan tudung.Yana mengambil beg tangannya dan terus ke tingkat bawah.
"Morning papa"sapa yana kepada papanya yang sedang bersarapan.
"morning. Ni nak pergi mana lawa lawa ni? "
"ouhh yana nak pergi keluar dengan hakimi pa, semalam mommy call suruh pergi keluar sama sama"
"dating lah ni"
"tak lah papa ni. "
Pin! Pin!
"papa tu kimi dah sampai lah yana pergi dulu ae. "
"ok hati hati"
🌻🌻
"Sorry lambat. "Nely mengambil tempat di depan diana dan seorang lagi lelaki yang berada disebelah diana.
"sapa ni? Di?"Nely memandang diana dan lelaki tersebut bergilir.
"Aidil. Aku aidil. "Aidil megenalkan diri
"so? Apa yang dia buat kat sini di? Kita kan nak bincang pasal perempuan tu? "Nely memandang kawannya pelik.Diana hanya tersenyum.
"dia akan tolong kita hapuskan perempuan tu. "
"seriously!so apa plannya? "
"plannya..."
Nely, Aidil, Diana tersenyum sinis.
'tunggu kau yana'- Nely,Diana
'yana kau akan jadi milik aku' -Aidil
🌻🌻
"Awakkkkk.. nk pergi mana ni semua kedai awak masuk.Sekali keluar tangan kosong "rungut yana
"diamlah. Kau ikut je lh."hakimi memandang yana tajam.
"masalahnya awak keluar masuk kedai dari tadi tapi satu barang pon kau tak beli.Awak nak cari ape ni sebenarnya. "keluh yana
"lek ahh kata nak dating so dating lah ni.Sape suruh dating dengan aku."
"ada yang makan penampar aku kang"kata yana perlahan tak puas hati dengan kata kata hakimi.
"apa kau cakap? Kau nak makan? "
"ehh tak lah saya ingat saya nak belajar masak.hehehe.ehh dah2 awak nak pergi mana mana lagi ke kalau tak jom lah kita balik kaki saya rasa nak tercabut ni. "dalih yana.
"hmm.. Jom lah balik."
"ouhh lagi satu yana kau jangan nak..."tak sempat hakimi menghabiskan yana memotong.
"jangan nak hebohkan..bagitahu orang bla bla bla"Yana menjeling hakimi lalu meninggalkan hakimi di belakang.
🌻🌻
"macam mana date ok? "soal Tengku hisyam memandang anak perempuannya.
"ok je papa." 'ni kalau aku ceritakan benda tadi ni rase2 ape jadi aek. Hehhe'sambung yana dalam hati
"papa,yana naik dulu ae,nak rehat"
"ok pergilah rehat"
----
"hakimi macam mana date? Ok? Kimi tak buat benda tak elok kat yana kan. "soal Tengku Marissa.
"tak ada lah mommy jangan risau"
"ouh ya kimi ada nampak diana tak? Katanya esok dia pindah rumah dengan kawan dia. "
"tak nampak pulak. Ouhh yeke nak pindah .Baguslah"
'akhirnya aman hidup aku.hahaha'sambung kimi dalam hati.
🌻🌻
Yana memandang kedua rakannya tak puas hati. Mana tak nya kau tengah sedap sedap tidur kat rumah dua orang jembalang ni call ajak lepak.Dahlah penat layan si Tengku tu pagi tadi ni nak layan dua ekor ni pulak.
"ada apa korang ajak aku lepak ni"
"alahh saja je"
"saja kau kata aku sedap sedap tidur korang call then kata saja! "marah yana
"alahh sorii lahh"
"tak___"Tak sempat yana menghabiskan katanya Aidil duduk disebelah yana sambil tersenyum.
"hai yana"
"kau nak apa hah kau hampir rogol aku dulu kau sebok cari aku pasal! "jerit yana.
"bella,kila jom pergi tempat lain"
Serentak mereka bertiga bangun.Aidil menarik tangan yana lalu yana jatuh ke atas ribanya.
"lepas lah!! "
"ok fine! "Aidil melepaskan tangan yana lalu yana bangun dan meninggalkannya di situ.
Aidil tersenyum sinis sambil memandang dua orang perempuan di hujung cafe.
Apa jadi dengan yana lepas ni?? Apa plan Aidil dengan Nely ngan Diana?
Sorry lama tak update wattpad buat hal lah pulak.. 😪
YOU ARE READING
Tengku Hakimi Mikael [ C ]
Romance1st Teenfiction Story Tengku Hakimi Bin Tengku Mikael seorang jejaka idaman para gadis diluar sana.Seorang yang kacak dan bergaya malangnya dia terpaksa berkahwin dengan seorang gadis demi mengambil pangkat dan nama.Demi harta dia sanggup berkorban...