-Prolog-

2.2K 60 6
                                    

Prolog

Ett år, ett år och fem månader. Sjutton månader, femhundrasju dagar sedan Bella sa förväl till sin andra halva på flygplatsen, sa hejdå till Felix. Tiden hade gått långsamt utan honom, långa dagar, långa veckor, långa månader. Men fortfarande försökte hon intala sig själv 'det är för det bästa, det kommer bli bra' men hon var inte säker på att det var för det bästa, snarare tvärt emot. 

Hur dum hon varit som trott att det skulle bli bättre om dom gjorde slut och gick vidare, men vem vet? Felix kanske hade det bättre efter att hon lämnat honom, men det hade inte hon. 

Hon hade försökt så gott som möjligt att undervika allt som hade med dom fyra att göra, deras musik som konstant spelades på radion och artiklarna i tidningen. "Svenska pojkbandet the fooo conspiracy slagit stort i USA!" Så vad hon förstod hade killarna knappt spenderat någon tid alls på hemmaplan. Allt annat hade hon försökt att stänga ute, tjatet på gatorna och nästintill allt som relaterade till the fooo conspiracy. Försökt att hålla sig så upptagen som möjligt över sommaren, för att inte riskera att krocka in i honom igen. Råka slå honom igen.

Vad skulle hon ens säga om hon träffade honom igen? jo en sak. "Jag ångrar inte att jag slog dig i ansiktet, det var det bästa misstaget jag någonsin gjort"

Men en sak visste hon, vilket stort misstag hon gjort på flygplatsen. Men det var försent, så mycket hade förändrats. Hon hade förändrats, och Felix hade troligtvis förändrats han också. Hon var med någon annan, och kunde inte riskera att såra honom som hon sårat Felix. Det var försent för en andra chans.

Det var iallafall vad hon trodde. 

- Fortsättningen på mine -

Everything has changed - f.sWhere stories live. Discover now