Kapitel 8 - Forever and always

1.4K 61 13
                                    

Kapitel 8 – Forever and always

Första skoldagen var avklarad, och jag satt sömnigt lutad mot fönsterrutan på tunnelbanan. Jag var såpass trött att om jag skulle stänga ögonen skulle jag somna, och troligtvis inte vakna förrän vi var långt ifrån vart jag skulle av. Jag pillade rastlöst med änden på t-shirten och gungade huvudet i takt till musiken som spelades i mina helt nya hörlurar. Dörrarna öppnades långsamt på ännu en hållplats och ett flertals människor trängde sig in i vagnen högt babblandes. Men det var tre ansikten som fastnade vid min syn, Felix, Ogge och Oscar. Jag försökte så gott som möjligt dölja ansiktet bakom hatten som satt nertryck över mitt lockiga hår, men en hög suckning slapp ur mig när deras blick föll över mig. ”Bella, tja!” Oscar sjönk muntert ner bredvid mig och log snett. ”Oscar, hey!” Mumlade jag lågt och pressade fram ett fagert leende. Felix blick brände över min kind och jag ignorerade så gott som möjligt hans fagra leende. Killarna pratade högt och obekymrat om hur dagen i studion varit medans jag satt i min egen bubbla och tittade på den mörka miljön som blixtrade förbi fönstret. ”Du ser helt slut ut Bells” Skrattade Ogge och lyfte blicken från solglasögonen som han pillade med i handen. ”Jag är det” Gnällde jag sömnigt och lutade huvudet mot Oscars axel. För en sekund mötte mina ögon Felixs och en varm känsla spred sig inom mig. Bara för någon dag sedan hade vi utbytt korta klyschiga citat över sms och nu kunde vi knappt titta på varandra. Jag kände mig generad när jag kände hans blick över mig, jag ville mima till honom att jag älskade honom och knuffa bort Ogge från sätet bredvid honom. Luta huvudet mot hans axel och dela på fruktsmakande klubbor som vi brukade göra medans vi bläddrade igenom instagram på hans mobil. Kanske utbyta en klubbsmakande kyss när ingens blick låg över oss. ”Well, jag ska av här .. du också Bella?” Muttrade Ogge lågt och reste sig från sätet. Jag nickade och puttade mig på ostadiga ben av sätet. ”Ha det bra killar, vi ses” Jag följde med släpande steg efter Ogge och lyfte inte blicken förens vi var ute på gatan igen. Ett fåtal tonårstjejer kom fram och frågade efter bild vilken han artigt sa ja till. ”Ursäkta mig? Det här kanske är hel skumt, men är du fortfarande tillsammans med Felix?” Kvittrade en lång tjej men brunt axellångt hår och log varmt mot mig medans hennes kompisar leendes poserade vid Ogges sida. Jag ruskade långsamt på huvudet och ett svagt leende spred sig över mina läppar. ”Nope” Jag kastade återigen ryggsäcken högre upp över axlarna och stampade otåligt på stället. ”Tjejer jag måste tyvärr dra, men det var trevligt att träffa er!” Hans stora hand slöt sig kring min handled och innan jag han öppna munnen släpade han mig längre bort på gatan. ”Jag vänjer mig aldrig riktigt vid det .. det där” Muttrade jag lågt och placerade solglasögonen på nästippen. Ett lågt skratt bubblade ur honom och han sneglade leendes ner på mig. ”Det är knappt så jag vant mig, och vi har gjort det här i snart fyra år!” Jag nickade frånvarande och sparkade försiktigt till en sten framför mig på trottoaren. Hjärnan jobbade på högvarv och ett fåtal tankar snurrade runt i mitt huvud. ”Jag råkade se din och felix’s konversation som ni hade i lördags ..” Han pillade osäkert med solglasögonen som nu var placerade på hans nästipp och tryckte ner händerna djupare i fickorna på jeansen. Kinderna flammade och jag stirrade generat ner i asfalten under våra fötter. ”Kan ni inte bara bli tillsammans igen, för att göra det enklare för er båda” sa han tveksamt. ”Du älskar honom, han älskar dig, vad är problemet?” Jag armbågade honom löst i sidan och skakade sakta på huvudet. Om det bara var så enkelt. ”Jag har pojkvän, och jag tänker inte låta något komma emellan oss .. j-jag tänker inte låta honom gå som jag lät Felix gå” mumlade jag nästintill ohörtbart och fokuserade blicken ner på våra skor. ”Du älskar fortfarande felix, eller hur?” Jag nickade och knep hårt igen ögonen. ”Det här är inte speciellt enkelt Ogge”

-

19.17, Felix;

You’re all I think about, baby

19.18, Bella;

We have to let go.

19.18, Felix;

Bella, jag kommer alltid älska dig

Jag har aldrig slutat älska dig, även om jag mådde piss när vi gjorde slut.

Men jag kommer ALLTID älska dig.

Forever and always, remember?

____________
Hola friendos!

Jag hade inte tänkt skriva något idag, men jag försökte så gott jag kunde att få ihop något. Det blev inte speciellt intressant eller långt men jag hoppas ni nöjer är med det tills jag kommer upp med något bättre! vilket är på gång!

TACK SÅ MYCKET FÖR 1.5K READS:*

LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR ELLER VOTE OM NI GILLADE DEN HÄR FILLERN.

PUSS

- Elvira

Everything has changed - f.sWhere stories live. Discover now