Kapitel 15 - Jag lovar
Felix Sandman @FelixSandman
It's true, me and Bella are back together and happier than ever! ;)
Swedish boyband member Felix Sandman has finally comfirmed that he and longtime girlfriend Bella is back together - and is happier than ever! The couple broke it of in early 2015 when Felix got ready to leave for the bands third tour in the us. But now, almost nineteen months here they are, walking hand in hand down the busy street of Stockholm, smiling happily and chatting the world away. Just a few days ago Bella tweeted out 'Too young to think about the future? All I know is that I wanna spend it all with you.' How cute! Hide your jealousy ladies, this one seems like a keeper.
-
Jag suckade lyckligt och lät mobilen glida ner mot madrassens mjuka yta. Hemligheten hade varit ute i snart två veckor, och nästintill alla verkade vara okej med faktumet att Felix var tagen, i alla fall dom flesta. Inte allt för mycket hat hade trillat in på min mobil och det gjorde mig glad, lättad. Jag spärrade förskräckt upp ögonen när jag fick syn på tiden högt upp på min upplysta skärm, 07.38. "Nej, inte igen" Gnällde jag frustrerat, lyfte försiktigt på Felix bara arm och gled av sängen. Stressat rotade jag runt i garderoben efter något passande att ha på sig under dagen i skolan, trots att solen stod högt på himmeln hördes vindens sus genom trädtopparna och den vanligtvis blåa himmeln var täckt av en askgrå nyans. Jag krängde suckandes av mig Felix mönstrade t-shirt och drog ner den vita långärmade tröjan över min bara överkropp. Efter många om och men lyckades jag äntligen åla mig i mina helt nya, alldeles för tighta jeans och fingrade frustrerat med mitt toviga hår. "Hmm .. Bella?" Hans hesa röst fick rysningar att resa sig på mina armar och ett blygt leende spred sig över mina torra läppar. "Vart ska du?" muttrade han sömnigt och kisade leendes mot mig från där han låg nerkrupen under mitt täcke i sängen. Jag tryckte hetsigt ner skolböckerna samt min laptop ner i ryggsäcken och gav ifrån mig ett kort svar; "Skolan" Ett lågt, gnällande ljud slapp ur hans mun och barnsligt drog han ihop ögonbrynen och putade ut med underläppen. "Bara fem minuter till, snäällaa" Jag ruskade snabbt på huvudet samtidigt som jag besvärat tryckte ner mobilen i ryggsäckens överfyllda ytterfack och samlade håret i en slarvig tofs mitt på huvudet. "Felix, jag kommer komma försent" Mumlade jag besviket och böjde mig ner över honom för att låta läpparna snudda vid hans panna. Men precis i samma sekund som jag skulle resa på mig slöt sig en stor hand kring min handled och drog mig smidigt ner över honom på sängen. "Stanna" bad han. "Stanna och gosa med mig" Jag skakade leendes på huvudet och strök honom försiktigt längst hans käkben. "Felix, jag måste gå till skolan" Svarade jag missnöjt och grimaserade trött. "Sjukanmäl dig, bara för idag, snälla" Kuttrade han övertygande och flätade samman sina händer över mina höfter. Jag ville så gärna stanna hemma, ligga kvar i sängen och bara låta världen rulla på utanför fönstret. "Okej då" Hörde jag mig själv säga och ett uppmuntrande leende reste sig över hans läppar. "Men bara för den här gången, okej?" Han nickade. "Har inte du något du måste göra idag anyways?" Suckade jag lågt medans jag skickade iväg en sjukanmälan till skolan och ett sms till Vanessa som förklarade min frånvaro, eller rättare sagt min fejkade frånvaro. "Nope .. eller jo men konserten är ju inte förens ikväll" Jag slog omsorgsfullt ihop datorn och placerade försiktigt ner den på golvet bredvid sängen innan jag hasade mig iväg mot garderoben. "Vart ska du?" Kved Felix frustrerat och grymtade ner i dunkudden. Jag drog tröjan över huvudet och kastade leendes iväg den mot honom tvärs över rummet. Jag stampade mig klagandes ur jeansen, drog återigen på mig Felix mönstrade t-shirt och knäppte smidigt upp knäppningen på bh:n. När rullgardinen var nerdragen igen tassade jag fram till sängkanten och betraktade leendes hans sömndruckna ansiktsuttryck. "Stå inte bara där, gosa med mig" Jag kröp ner bredvid honom under det varma täcket och kurade ihop mig lik en spinnande kattunge vid hans sida. "Jag älskar dig" Yttrade han sig och strök mig diskret över höftbenet där t-shirten rullat upp. Jag log till svars och lutade huvudet mot hans axel. "Jag älskar dig med"
YOU ARE READING
Everything has changed - f.s
FanfictionEtt år senare, ett år och fem månader. Sjutton månader sen Bella senast såg Felix. På flygplatsen med tårar forsandes ner för kinderna och skuldkänslorna högt i halsen. Så gott som möjligt hade hon försökt att undervika deras musik som konstant spel...