Epilog
2018, 3 juli
Den största frågan av dem alla; Är Felix och Bella fortfarande tillsammans?
Och det kan jag gladeligen svara på, ja de är fortfarande tillsammans och nästintill lyckligare än någonsin, om det ens är möjligt.
De är inte perfekta, men de få imperfektioner är något de aldrig skulle byta ut för något annat i hela världen.
De har sina konflikter kring olika saker och ting, kommer inte överens om allt, men inget stort nog att förstöra vad som finns mellan dem.
Inget är stort nog för att förstöra deras ändlösa kärlek.
De har gått ut gymnasiet, eller rättare sagt Bella, då Felix missade både avslutningen och balen.
Tja? Vad har mer hänt?
Bara för några få veckor sedan flyttade Bella in hos Felix - inte hemma hos hans pappa såklart - utan i en helt ny lägenhet. Något ställe de äntligen kan kalla deras.
Trots bådas hektiska scheman försöker de alltid göra tid för varandra, men det är definitivt inte enkelt. Felix reser fortfarande en hel del med bandet, och just i den här sekunden är han i Australien på turné. Bella reser också, inte för jobb tillskillnad från Felix, mer för att upptäcka världen och leva sitt liv fullt ut.
Bella slutade i dansgruppen, mest för att fokusera på sina egen framtid och för att inte göra det svårare för Kian än vad det redan var. Eftersom både Kian och Oliver inte gillade henne speciellt mycket längre, efter valet sjönk hon lågt i deras huvuden.
Men än i dag tyckte hon att det varit det rätta valet - för Felix är trots allt hennes själsfrände.
Och det kommer han alltid vara.
För det existerar ingen Bella utan Felix, eller en Felix utan Bella.
______________
Inte den bästa epilogen hah, men jag tyckte det räckte så. Den är varken lång eller utförlig men ni får reda på det ni behöver .. och resten är upp till var och en av er. Att avgöra hur just ni tror det blir för dem i framtiden, om de håller ihop eller om något kommer emellan.
Jag funderar på att kanske om någon vecka eller månad skriva en för utförlig epilog, längre och mer om dom. Men vi fååår se, förvänta er inte en just nu iallafall:*
Ännu en gång vill jag säga tack, tack så hemskt mycket för allt.
Bellas & Felix framtid är ljus, bländande ljus.
Jag uppdaterar nästintill varje dag nu på 'summer love' och 'mistakes' så om ni vill läsa något av mig så kolla gärna in dom.
Ändlöst tacksam för allt.
Finito.
PUSS
- Elvira
YOU ARE READING
Everything has changed - f.s
FanfictionEtt år senare, ett år och fem månader. Sjutton månader sen Bella senast såg Felix. På flygplatsen med tårar forsandes ner för kinderna och skuldkänslorna högt i halsen. Så gott som möjligt hade hon försökt att undervika deras musik som konstant spel...