24

447 58 5
                                    

Anna Aqeedah sudah mengambil keputusan untuk berehat sebentar daripada meneruskan misi membatalkan majlis perkahwinannya dengan Zharif.

'Penatlah aku hari ni nak fikir next cara! Kalau ikutkan idea MadonMohdJani untuk kentut depan Zharif tu macam tak sanggup sangat! Nanti jatuh saham aku beb...'

In fact, saham kau dah lama jatuh sebab diri kau sendiri nyah! Pakkal Zharif jenis tak kisah kalau tak mahu berkepuk malu kau nak kena bawa sampai generisa yang seterusnya!

Hari ini juga Anna Aqeedah bersetuju tanpa banyak soal untuk pergi ke butik Zuzu bersama dengan Zharif.

Selalu tu bergelen jugalah air liur Zharif terpaksa dibazirkan - menjawab setiap ayat-ayat 'syahdu' Anna Aqeedah.

Apa lagi, bertekak 24/7 lah dengan Zharif!

...

*di meja makan*

"Pagi!"

Semua orang mengalihkan pandangan ke arah Anna Aqeedah.

Bukan setakat Maryam sahaja yang pelik bahkan kesemua yang berada di situ pakat-pakat pelik dengan sapaan pagi yang ceria itu!

Semua sedia maklum kalau Anna Aqeedah kena meluangkan masa dengan Zharif, mesti anginnya macam kena puting beliung!

"Pelik..."

Iman berbisik perlahan sebelum dia membalas sapaan kakak tunggalnya.

Baru hendak menyenduk nasi goreng kampung buatan Mak Siti, terdengar suara yang tidak asing lagi bagi keluarga Anna Aqeedah.

Siapa lagi yang datang rumah orang pagi-pagi kalau bukan Zharif.

Anna Aqeedah mula kerutkan kening tapi sekejap itu raut wajahnya kembali di-neutral-kan.

'Kau harus tenang untuk hari ni...'

...

Tanpa disuruh, Anna Aqeedah sudah menyedokkan sepinggan nasi goreng bersama scramble egg buat Zharif yang duduk bersebelahan dengan Iman.

Mereka duduk bertentangan.

...

Senyuman hanya tersungging di bibir.

Sikit je senyum tu, takyah bagi Zharif lebih-lebih.

Takut kena kencing manis!

Yelah sebab Anna Aqeedah kan manis orangnya.

Ceit!

Perah santan sekilo betul!

...

Zharif pelik dengan layanan Anna Aqeedah kepada dirinya.

'Dah kenapa pula ni? Semalam silap makan flavour ice cream ke?'

'Rasanya semalam aku belikan satu tub ice cream berperisa cookies and cream bukan perisa cookies and ketum?'

Detik Zharif dalam hati.

Siapa je tak pelikkan dengan perubahan angin Anna Aqeedah.

...

Perhatian ye rakan-rakan, hari ini Anna Aqeedah nak jadi perempuan solehah!

Jangan macam-macam hengko...

...

"Okay abi ibu, Anna pergi dulu. Assalamualaikum..."

Selepas itu Zharif pula menyalami Aiman dan mereka berdua mula bergerak ke kereta milik Zharif.

Kerusi kulit bewarna coklat gelap itu nampak selesa.

...

'Rasanya hari tu seat warna red wine, ni dark chocolate pula...'

GERENTI, TAKKAN SUKA!! [COMPLETED]Where stories live. Discover now