chap . 4

417 74 41
                                    

“ silakan duduk , Jungkook ”
Pelawa doctor Nana . Jungkook duduk di depannya . “ jihyo memang hilang ingatan ke doctor ? ” tanya Jungkook mahukan kepastian dari doctor muda itu . Sukar untuk dia percaya yang Jihyo hilang ingatan .

 Sukar untuk dia percaya yang Jihyo hilang ingatan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


“ saya tahu susah untuk awak terima.  Tapi inilah yang sedang dihadapi oleh Jihyo sekarang ini . Hentakkan dikepala terlalu kuat semasa kemalangan . Berlaku gegaran otak yang menyebabkan Song Jihyo hilang semua memori dia sebelum ini . Dia sangat perlukan bantuan dan sokongan dari orang sekeliling dia . Terutamanya , awak ”

“ tapi saya nasihatkan supaya awak tidak terlalu memaksa dia untuk ingat kembali . Perlu perlahan-lahan kerana risau memberikan tekanan kepada dia ” sambung doctor Nana lagi . Dia tidak mahu apa pun yang dilakukan untuk memulihkan Jihyo akan berbalik memberikan tekanan pula .

“ tapi apa yang perlu saya lakukan , doctor ?
Saya tak pernah berhadapan dengan situasi seperti ini ”ini kali pertama di dalam hidupnya berhadapan dengan situasi sukar seperti ini .

“ awak boleh cuba bantu dia untuk ingat kembali dengan cara buat sesuatu yang membolehkan dia ingat memori lama dia . Contoh buat sesuatu yang pernah kalian lakukan atau sesuatu yang sangat bermakna yang membuatkan hati dia teringat balik yang dia pernah lalui situasi itu ” jawab doctor Nana memberikan cadangan .

Jungkook tampak berfikir .
Terkadang focus doctor Nana terganggu kerana siapa sahaja tidak mengenali Jeon Jungkook . Dia berharap yang dia tidak terlepas cakap kepada sesiapa yang Jungkook menjalin hubungan cinta dengan seseorang .

“ kalian pernah tinggal bersama ? ”
Tanya doctor Nana .
Jungkook serba salah mahu jawab .
Tapi diangguk juga . “ pernah sebelum saya sibuk dengan tour ”

“ ini hanya cadangan saya .
Meluangkan masa bersama mungkin akan mempercepatkan Jihyo untuk pulih . Tunjukkan betapa prihatinnya awak kepada dia pasti akan membuatkan dia percaya yang awak memang boyfriend dia ”

“ terima kasih , doctor .
Saya akan cuba untuk bantu dia ”

Doctor Nana senyum .
Song Jihyo sangat bertuah .
Jungkook tampak benar-benar menyayanginya . Bertekad mahu memulihkan kembali ingatan kekasih hatinya.






















Masuk kembali kedalam wad Jihyo , Jungkook membawa sarapan untuk gadis itu . Jihyo mengukir senyum apabila melihat Jungkook . Plastik ditangan Jungkook dia lihat .

“ awak bawa makanan dekat saya ke ? ”

Jungkook angguk .
“ saya fikir mungkin awak tak selera nak makan makanan hospital ”duduk dilabuhkan atas kerusi . Senyum meleret Jihyo kerana memang dia tak suka dengan makanan hospital . “ awak macam tahu-tahu je . Memang saya tak suka makanan hospital .
Tak sedap ” ujar Jihyo bagaikan mengadu kepada Jungkook .

“ I feel you .
Sebab saya pun pernah masuk hospital ” balas Jungkook seraya membuka bekas makanan . Dahi Jihyo kerut . “ wae awak masuk hospital ? ”tanya Jihyo blur .

𝙔𝙤𝙪'𝙧𝙚 𝙈𝙞𝙣𝙚 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆  ✔︎Where stories live. Discover now