Hari ini anggota bts dan beberapa staff berkumpul untuk berbincang pasal tour mereka di London dan Australia . Mereka akan berada di luar negara selama dua minggu kerana akan hadiri juga beberapa talk show . Akan mulai sibuk dengan aktiviti luar mereka sebagai seorang artis popular.
Bagi Jihyo , susah untuk dia terima akan kesibukan jungkook itu . Tapi mahu atau tidak dia kena faham . Kena memahami teman lelakinya itu bukan hak milik dia seorang . Jungkook ada keluarga dan peminat . Peminat yang perlu dia hiburkan . Motivasi pada diri sedikit sebanyak membuatkan Jihyo mulai sedar dia perlu menjadi seorang teman wanita yang matang .
Tapi tidak pada Jungkook .
Dia risau .
Risau jika Jihyo merasa terabai kerana dia yang sering sahaja sibuk .
Tidak banyak masa yang boleh dia luangkan untuk Jihyo .Dalam satu masa dia perlu bersikap profesional . Walau susah dia akan cuba bersikap profesional . Tapi semua harus tahu yang kpop idol juga manusia biasa . Pasti akan merasa risau , sedih dan yang pasti ingin mencintai dan dicintai . Mereka bukan robot yang harus menelan segala keinginan . Dan tidak semestinya harus bersikap profesional sepanjang masa .
" kook , gwenchana ? "
Tanya Taehyung prihatin seraya memeluk belakang bahu jungkook .
Jungkook angguk seraya senyum nipis . Taehyung tahu yang jungkook tidak okay . Pasti ketika ini jungkook memikirkan tentang jihyo .Habis meeting , anggota bts masuk kedalam practice room . Jungkook melabuhkan duduk diatas sofa . Tampak benar-benar kusut .
" aaa , kookie ! "
Jhope meluru kearah Jungkook dan duduk disebelah maknae itu . Jungkook tersenyum . " aish--- dia baru je boleh ingat aku .
Aku kena tinggal dia pula " ujar Jungkook lemah . Hyungdeul nya tersenyum . Aish , kesiannya maknae mereka ." hiks--- be strong , kook .
Hyung yakin wife kook tu akan faham " seloroh Jin membuatkan yang lain tergelak . " gila jin hyung " ujar Jimin . Member tertua mereka ni memang suka mengusik . Siap buat-buat menangis pula tu . Sampaikan tersenyum lebar Jungkook yang tak ada mood tu .Jungkook terangguk-angguk .
Tampak berpuas hati dengan usikan itu .