chap . 16

393 64 22
                                    


Youngjae pandang Jihyo .
Sukar untuk dia percaya akan apa yang Jihyo katakan . Tapi sedaya upaya dia mengawal perasaan kerana tidak mahu Jihyo tahu akan perasaannya . Buat masa sekarang dia tidak mahu jihyo tahu lagi . Biarlah rancangan disusun dengan rapi .

“ jadi semalam jungkook lamar awak ? ”tanya Youngjae mahukan kepastian . Jihyo angguk sambil tersenyum . Masih terkesan dengan lamaran Jungkook yang membuatkan hatinya berbunga-bunga .

“ dan lepas ni saya tak janji akan tetap bekerja dekat sini lepas kahwin ”

“ saya faham .
Mestilah lepas kahwin awak ikut jungkook kan sebab dia suami awak .
Kalau dia nak pergi tour ke mesti dia bawa awak sekali . Tak akanlah nak tinggalkan awak sorang-sorang ” balas Youngjae buat-buat dia memahami walaupun jauh disudut hati dia kecewa .

“ mianhe , Youngjae .
Kita baru je jumpa ” ujar Jihyo merasa bersalah . “ gwenchana , jihyo . Saya faham ”balas Youngjae sedaya upaya menyembunyikan perasaan kecewanya .






















“ jihyo lusa awak kena ambil cuti tau ” ujar Rhea seraya melabuhkan duduk disebelah jihyo . Keduanya sedang menonton drama di ruangtamu iaitu drama Penthouse . " ambil cuti ? kenapa ?
kita ada nak pergi mana-mana ke ? ”soal jihyo merasa pelik dengan kata-kata Rhea itu .

“ bukan kita .
Tapi awak dengan si pemberi cincin tu ” Rhea menjuihkan bibirnya kearah cincin di jari manis jihyo . “ jungkook ? ” dahi jihyo berkerut . Tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Rhea .

“ nae , jungkook .
Korang dua akan pergi tengok baju pengantin dan buat persiapan kahwin ”

“ tapi jungkook kan masih dekat oversea ? macam mana pula saya nak pergi dengan dia ? ”jihyo semakin bertambah blur .

TING ! TONG !

Bunyi loceng rumah menarik perhatian jihyo . Rhea senyum penuh makna . Dia memberi isyarat kepada jihyo supaya bukakan pintu . Jihyo bangun dan menapak kearah pintu . Tatkala pintu dibuka , raut wajah jihyo terkejut apabila melihat jungkook terpacak di depannya .

 Tatkala pintu dibuka , raut wajah jihyo terkejut apabila melihat jungkook terpacak di depannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


“ hye , babe ”
Sapa jungkook .
Mata jihyo terus berkaca .
Airmata jihyo mengalir tatkala teringat apa yang jadi kepadanya tempoh hari tanpa jungkook . “ don't cry ”jungkook membawa jihyo kedalam pelukan . Teresak-esak jihyo menangis di dalam pelukan jungkook .

“ hiks--- mianhe , saya tak dengar cakap awak . Saya tak pandai jaga diri ” ujar jihyo merasa bersalah akan apa yang berlaku . “ shh shh--- lupakan pasal tu .
Saya tak marah dah ”belakang badan jihyo ditepuk-tepuk memujuk .

Rhea menghampiri keduanya dengan senyuman meleret . Suka melihat pasangan sama cantik sama padan itu . “ awak nak ambil jihyo ke jungkook malam ni ? ” tanya Rhea . Keduanya meleraikan pelukan .

Jungkook geleng .
“ jihyo tinggal dengan awaklah untuk beberapa hari ni . Sebab saya tinggal dekat dorm , ada lagi kerja belum selesai . Nanti lepas kahwin saya ambil dia tinggal dengan saya ” belakang bahu jihyo dipeluk . “ lepas ni tak perlu risau sebab saya akan ambil pembantu rumah temankan jihyo kalau saya ada kerja untuk beberapa hari ”

Rhea peluk tubuh .
“ erm--- untunglah jihyo ada orang sayang sampai macam tu sekali .
Rhea ni tak ada siapa nak ” ujar Rhea saja bergurau . “ tak payah nak merungut sangatlah Cik Rhea . Jhope hyung mengorat awak jual mahal ”

“ bukan jual mahal .
Saya segan ” Rhea menyengih .

Jihyo pandang jungkook .
“ betul ke ?
wah--- Rhea kenapa jual mahal ?
jhope oppa dahlah handsome , pandai rap pula tu ”

“ ehem ehem ”
Jungkook berdeham sambil angkat-angkat kening kepada jihyo .
Cemburu dengan pujian melambung jihyo kepada Jhope .

Jihyo tersengih dengan dehaman jungkook itu .




.

.

.

.




SEMINGGU KEMUDIAN .

Bang Si Hyuk sahkan seorang anggota BTS iaitu Jeon Jungkook telah melangsungkan perkahwinan dengan wanita pujaan hati .

Jungkook telah berbincang dengan Bang Si Hyuk untuk memberitahu umum bahawa dia telah pun berkahwin . Jungkook telah bersedia untuk menerima apa pun kecaman daripada peminat setianya . Buat masa sekarang Jungkook mahu jujur dengan peminat . Tetapi dia masih belum bersedia lagi untuk mendedahkan wajah sang isteri yang masih menjadi rahsia umum .

Seperti yang dijangka , ramai peminat tidak menerima dengan perkahwinan Jungkook itu . Di twitter kecoh dengan kecaman dan trending di beberapa negara . Ramai peminat yang protes .






Raut wajah jihyo jelas keruh .
Sedih apabila melihat komen-komen peminat tentang perkahwinannya dengan jungkook . Perlahan-lahan jihyo scroll kebawah melihat banyak komen kebencian daripada komen menyukai .

“ sayang ”
Jungkook turun tangga dan jalan kearah ruangtamu . Pelik melihat isterinya itu senyap sahaja . Termenung panjang sampaikan jungkook duduk disebelah pun tak sedar . Jungkook tengok telefon yang dipegang oleh jihyo . Jungkook keluh .

“ berapa kali saya nak cakap .
Tak payah baca komen-komen ni semua ” telefon ditangan jihyo dia ambil . Menyentakkan lamunan jihyo .
Jihyo tunduk sedih . “ hey , ” jungkook angkat dagu jihyo supaya isterinya itu memandangnya .

“ dah tak payah fikir sangat pasal ni .
Nanti lama-lama diorang boleh terima . Apa yang penting sekarang awak ada saya . Tak kisah kecaman apa sekalipun , sayang kena tahu yang sayang ada saya . Saya ada dengan sayang , okay ”airmata yang mengalir dipipi jihyo dikesat dengan jarinya .

“ gomawo , awak ”

Jihyo menyandarkan kepalanya dibahu jungkook .
Jungkook memeluk jihyo dari samping seraya mengucup lembut ubun-ubun isterinya itu .

...

BERSAMBUNG .

𝙔𝙤𝙪'𝙧𝙚 𝙈𝙞𝙣𝙚 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆  ✔︎Where stories live. Discover now