" jihyo "
" nae , unnie ? "
Jihyo yang sedang menapak ke pintu berhenti apabila Nana memanggil . Doktor yang bertanggungjawab merawatnya sebelum ini . " awak nak pergi mana , jihyo ? " tanya Nana .
Jihyo tampak tergesa-gesa ." saya nak pergi konsert bts "
Raut wajah Nana berubah apabila dengar jawapan Jihyo . " awak dah okay dengan Jungkook ke ? " soalan Nana digeleng oleh Jihyo ." kami belum okay sepenuhnya lagi.
Tapi semalam saya dah call dia .
Mungkin tak lama lagi kami akan okay macam sebelum ni .
Dia suruh saya datang konsert malam ni " ujar Jihyo .
Nana mengangguk faham . " apa pun hati-hati ya , Jihyo .
Bila disana awak dikelilingi peminat jungkook . Jangan sampai mereka perasan . Jadi girlfriend idol ni sangat berat " pesan Nana sebagai seorang yang berpengalaman .Nana pernah bercinta dengan seorang idola kpop . Hampir tiga tahun keduanya menjalinkan hubungan .
Tapi sayang akhirnya hubungan mereka terungkap ke public . Nana diserang oleh peminat idola kpop tersebut . Secara mental dan fizikal . Sampai tahap Nana mengalami depresi yang cukup parah .Selama dua tahun Nana melawan depresinya . Apabila sudah baik , Nana membuat keputusan melanjutkan pelajaran dalam jurusan perubatan . Nasib Nana baik , kerjayanya kini adalah seorang doktor . Dan sekarang Nana sudah move on dengan kisah cintanya yang dianggap pengalaman yang sangat perit dalam hidupnya.
" unnie , jangan risau .
Jihyo janji akan jaga diri "
ujar Jihyo .
Tangan Nana dipegang .
Tangan yang merawatnya sepanjang dia kesakitan sebelum ini . Jihyo sangat terhutang budi dengan Nana .
Nana lah doktor yang merawatnya di ICU dan juga wad biasa ..
.
.
" jihyo datang "
Ujar seorang staff .
Menarik perhatian semua anggota bts termasuklah Jungkook yang sedang di makeup kan . Dan begitu juga Taehyung . " betul ke ?
dia ada dekat mana ? " tanya jhope ." saya nampak dia turun bas .
Mungkin sekarang ada dekat peminat yang lain "" huh ! datang dengan bas ?
kesiannya , Jihyo "
Jin bersuara . " dia tak ada kata pun nak datang .
Kalau bagitahu boleh lah suruh sesiapa ambil " balas rapmon .Jungkook yang mendengar perbualan hyungdeul nya terus keluarkan telefon dari dalam poket seluar . " kejap ya " ujar Jungkook kepada jurusoleknya . Jungkook keluar dari bilik persalinan tersebut . Nombor Jihyo dia dail .
" hello "
" jihyo dekat mana sekarang ? "
Tanya Jungkook apabila Jihyo menjawab panggilannya . " saya ada dekat depan pentas dengan peminat yang lain " jawab Jihyo dengan suara yang perlahan sambil cuba menutup skrin telefonnya . Risau ada sesiapa nampak ." okay , hati-hati .
Habis konsert jangan balik terus "
Pesan Jungkook dan terus mematikan talian tanpa sempat Jihyo membalas . Jungkook masuk kembali kedalam bilik persalinan.