“ weh , tolong tolong .
Aku tak tahu apa jadi dekat jihyo .
Dia menangis minta tolong .
Aku nak buka pintu tak boleh kunci dari dalam .
Aku rasa ada orang lain ”“ bwo ?
siapa pula ? ”
tanya staff bighit itu terkejut apabila dihubungi oleh Rhea . Kebetulan bts sedang rehat sekejap memandang staff tersebut . “ okay okay , tapi kau bagitahu pengawal keselamatan dulu . Minta tolong dengan dia ”arahnya .“ kenapa ? ”
Tanya jin .
“ Rhea bagitahu jihyo menangis minta tolong . Rhea nak buka pintu kunci dari dalam . Rhea syak ada orang lain dekat dalam ”“ bwo ? ”
Tanpa menunggu lama jungkook terus keluar dari bilik itu . “ jungkook konsert tak habis lagi ” laungan staff tidak dihiraukan .“ tak apa biar kami handle .
Kau pergi dengan jungkook ” ujar namjoon . Dia dan anggota yang lain akan handle konsert untuk jungkook .Sampai di hotel , jungkook terus meluru naik dan menghampiri bilik hotelnya . Ketika itu ada pengawal keselamatan dan Rhea . Pengawal keselamatan sedang membuka pintu dengan kunci pendua . Jungkook jadi tak tentu arah dan cemas apabila dengar tangisan jihyo dari dalam .
“ hiks-- jangan ”
Rintihan jihyo begitu pilu .
Tuan Yang bertindak menarik lengan baju jihyo sehingga terkoyak dan mendedahkan bahu jihyo . Jihyo cuba meronta tapi dia ditampar sekali lagi oleh Tuan Yang .“ tak guna ! ”
DUSH !
Satu tumbukkan kuat mendarat dipipi Tuan Yang sehingga lelaki itu terlentang . Wajah jungkook kemerahan menahan marah . Bertalu-talu jungkook menumbuk Tuan Yang sehingga darah memercik di mulut lelaki itu .
“ tak guna , dia isteri aku bodoh .
Arghhhhh---- ” tepik jungkook kuat .“ jungkook dah jungkook .
Kita bawa dia ke balai ”
Seorang staff menahan jungkook dari terus memukul . “ jihyo , hiks jihyo .
Jungkook tengok jihyo ni ” menangis Rhea melihat keadaan jihyo . Jungkook terus meluru kearah jihyo .“ sayang sayang ”
Jungkook bertindak membuka jacket yang dipakai dan menutup bahu jihyo yang terdedah . “ hiks--- sakit ” rengek jihyo membuat airmata jungkook turut mengalir . Lemah hati jungkook melihat keadaan isteri tercinta sebegitu . Dengan hati-hati jungkook mencempung jihyo dan dibawa keluar dari bilik tersebut .PAP !
“ kook , sabar kook ”
Namjoon mengosok belakang jungkook cuba menenangkan jungkook yang baru sahaja menumbuk dinding .“ tak boleh hyung . Kook tak boleh sabar macam ni . Kalau boleh kook nak bunuh orang tua tu . Hyung tengok kan keadaan jihyo macam mana . Aish--- ” jungkook duduk diatas kerusi depan wad jihyo . Rambutnya diraup kasar .“ nae , hyung tahu .
Tapi janganlah kook pula yang membunuh . Nanti lain jadinya .
Nak buat apa-apa fikirkan pasal jihyo dulu . Orang tua tu pun tak akan terlepas . Polis dah ambil dah pun dia . Fikirkan dulu . Kalau apa-apa jadi dekat kook macam mana dengan nasib jihyo ? ”Jungkook tidak membalas .
Dia bangun dan masuk kedalam wad jihyo . Katil dihampiri .
Pilu hati melihat sang isteri yang terbaring lemah . Wajah lebam dan luka jihyo begitu menyesakkan hatinya . Birai katil dia duduk .“ mianhe , sayang .
Saya gagal lindungi sayang ”
Kesal jungkook .
Tangan isterinya itu dipegang .
Tangan yang putih itu kini pucat .
Kekura tangan isterinya dicucuk jarum air . “ hiks--- maafkan saya , sayang ” tangis jungkook .KLEK !
Jungkook mengesat airmatanya .
Seorang doctor perempuan masuk kedalam wad tersebut . Dilontarkan senyuman ramah kepada jungkook sebelum dia mula memeriksa keadaan jihyo .