chap . 13

328 57 20
                                    

" banyakkan sabar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" banyakkan sabar.
Kook marah-marah macam ni tak berkesudahan juga " ujar Suga menasihati serba sedikit.
Jungkook terangguk-angguk .
Dia tidak boleh nak menahan rasa marah . Ditambah pula sekarang ini dia berada jauh dengan Jihyo .

" betul tu , kook .
Cuba tanya elok-elok .
Kook pun macam tak kenal Jihyo macam mana . Kook percaya ke kehendak Jihyo sendiri nak pergi club tu ? jihyo kalau tak ada yang mengajak dia tak akan pergi . Kook tahu dia lurus orangnya kan ? " ujar Jhope setuju dengan Suga.

" lurus sangat masalahnya , hyung .
Kook dah pesan dah banyak kali jaga diri . Pandai pula dia jawab pandai jaga diri.  Tapi tengoklah apa dah jadi sekarang . Kook dahlah jauh dengan dia sekarang . Kita dekat sini pun lagi seminggu baru balik korea " balas Jungkook masih tak puas hati .

" ye , hyung semua tahu tu .
Tapi kook tak payahlah garang sangat . Kesian dia .
Sampaikan hyung dekat dalam bilik hyung dengar suara kook marah dia semalam " Rapmon bersuara .

" erm , entahlah hyung .
Kook nak buat kerja pun serba tak kena sekarang ni " keluh Jungkook .
Risaukan Jihyo . Dia bangun dan berjalan keluar dari bilik rehat tersebut . Masuk kedalam biliknya .

Jungkook melabuhkan duduk dibirai katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jungkook melabuhkan duduk dibirai katil . Nombor telefon Rhea dia dail .
Rhea yang sedang menonton televisyen ambil telefonnya diatas meja .

" yeoboseyo , nae jungkook ? "

" erm , jihyo macam mana ? "
Tanya Jungkook seraya sandarkan belakangnya dikepala katil . " jihyo , ada dekat atas . Baru lepas makan malam . Dia macam tulah saya tengok dia termenung , sedih je .
Maybe masih terkejut dengan apa yang berlaku " kasihan Rhea tengok Jihyo . Senyap je , sepatah tanya sepatah dia jawab . Tak banyak cakap macam sebelum ini .

" oh , "
Jungkook hela nafas berat .
Kalaulah kerjanya dah habis dekat sini memang malam ini juga dia terbang balik ke Korea .

" Rhea , awak tolong jagakan Jihyo untuk saya ya . Pastikan dia tak skip makan . Kalau dia tak sihat bawa dia pergi hospital . Please , kalau ada apa-apa jadi bagitahu saya jangan tangguh-tangguh . Nae , memang saya marah sangat dengan apa yang jadi . Tapi marah saya ni sebab saya sayang dia . Orang tak akan faham betapa risaunya saya bila dapat tahu dia kena tahan . Semacam nak gugur jantung ni " ujar Jungkook meluahkan apa yang dia rasa .

𝙔𝙤𝙪'𝙧𝙚 𝙈𝙞𝙣𝙚 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆  ✔︎Where stories live. Discover now