chap . 14

413 64 16
                                    

song jihyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

song jihyo.
awak saya rasa nak cari kerjalah.

Mesej dihantarkan kepada jungkook seraya dia melabuhkan duduk disebuah bangku yang terdapat di depan sebuah kedai buku . Kebetulan ketika itu , jungkook dan anggota bts yang lain sedang menunggu untuk siaran sebuah radio .

Jungkook.
kenapa ?
duit yang saya bagi tak cukup ke ?

song jihyo.
ani , bukan macam tu .
saya boring lah tak ada buat apa-apa.
kalau kerja sekurangnya adalah benda saya buat .
Ni asyik makan , tidur je .

" kalian kajja.
Dah nak mula dah "
Ujar seorang staff kepada anggota bts .

jungkook.
saya ada kerja ni .
Balik nanti saya video call awak .

Jihyo toleh kebelakang .
Rasa nak kerja dekat kedai buku belakang je dia rasa . Telefon di masukkan kedalam tas tangan . Jihyo berdiri . Tiba-tiba datang seorang lelaki cuba meragut tas tangannya .

" andwae ! lepas ! "
Jihyo menjerit kuat . Tarik menarik dengan lelaki tersebut . Lelaki tersebut menolak jihyo sehingga terduduk diatas bangku . " andwae ! tolong--- " jerit jihyo meminta bantuan sesiapa dikawasan itu .

" woi ! "
Seorang lelaki mengejar peragut tadi sehingga sampai disebuah lorong dan jalan mati . " kau ni memang tak ada kerja lain kan . Asyik nak meragut orang je ! " marah lelaki itu dan menendang peragut tersebut sehingga jatuh terlentang di jalan tar .

" argh--- "
Peragut tersebut mengerang sakit . " lebih baik kau blah .
Kalau tak lagi teruk aku belasah kau ! " tepiknya kuat .
Lintang pukang peragut tersebut melarikan diri . Tas tangan diatas jalan diambil .

" encik , handbag saya "
Ujar Jihyo tercungap-cungap dia bernafas . Lelaki tersebut toleh kebelakang . Tatkala keduanya berpandangan , jelas masing-masing terkejut . " young-- youngjae ? "

" jihyo , awak buat apa dekat sini ?
nah , " tas tangan diberikan kepada Jihyo . Lega Jihyo dapat balik tas tangannya itu . " tak ada buat apa pun . Gomawo tolong dapatkan balik handbag saya . Kalau awak tak tolong saya tak tahulah dapat balik tak handbag ni " ucap jihyo terhutang budi dengan youngjae .

" benda kecil je .
Kebetulan saya ada dekat kawasan tu "

" dah lama kita tak jumpa kan .
Awak buat apa sekarang ? " tanya Youngjae . Keduanya jalan beriringan keluar dari lorong tersebut . " saya ?
erm , sekarang asyik makan tidur makan tidur . Terasa macam naik dah badan ni " jawab jihyo .

" mana ada naik .
Saya tengok okay je macam dulu .
Tapi sekarang awak bertambah cantik . Saya sampaikan tak percaya yang ni song jihyo yang saya kenal dulu . Even dulu awak cantik juga . Cuma sekarang cantik tu bertambah " puji Youngjae membuatkan jihyo tergelak kecil . " awak ni tak berubah ya . Sama je macam dulu sweet talker.  Saya sama je jelah "

" jom , saya belanja awak makan .
Dah lama dah kita tak lepak , berbual berdua " ajak Youngjae.
Rindu dengan mereka berdua yang dulu . " boleh juga tu .
Saya on je kalau orang belanja " seloroh Jihyo . Lagipun dia belum sarapan lagi .

𝙔𝙤𝙪'𝙧𝙚 𝙈𝙞𝙣𝙚 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆  ✔︎Where stories live. Discover now