“ jihyo ! ”
“ jihyo ! ”
Sambil menyising lengan baju Jungkook memanggil Jihyo . Keluar dari bilik dia hampiri bilik jihyo . Pintu bilik jihyo diketuk . “ jihyo ! tak siap lagi ke ? ”“ kejap ! kejap ! ”
Di dalam bilik , Jihyo kekalutan mengikat rambutnya gaya ekor kuda .
“ mianhe ”
Jihyo buka pintu .
Tersengih lihat Jungkook apabila pintu dibuka .Jungkook tergeleng-geleng kepala .
Inilah perempuan kalau bersiap .
Tak cukup sejam .
Memang akan melarat-larat lama .
Si lelaki lah mangsa menunggu .Pakaian Jihyo---
Jihyo melangkah melepasi Jungkook , lelaki itu bertindak menarik getah rambut Jihyo membuatkan rambut Jihyo lepas mengurai. Jihyo sedikit terkejut dengan tindakan itu .
“ saya suka rambut awak lepas macam ni ” ujar Jungkook seraya melangkah ke pintu .
Sempat dikenyitkan mata kepada Jihyo . Jihyo blushing , tersengih dengan tindakan spontan Jungkook itu . “ arrassoe , lepas ni saya tak ikat dah ” jihyo berkata kuat sambil berlari anak kearah Jungkook .Sampai di bigHit , Jungkook membawa Jihyo naik ke practice room . Ceria sahaja hyungdeul nya menyambut kedatangan Jihyo .
Jihyo tampak bingung dan segan kerana tidak mengenali mereka berenam . Sampai berdiri tidak jauh dari Jungkook . Hujung tangan baju Jungkook dipegang .“ awak kata nak jumpa dengan diorang ”Jungkook pandang Jihyo . Gadis itu benar-benar tidak mengingati apa-apa . “ erm , annyeonghaseyo ”Jihyo bongkok hormat dengan rasa segan .
“ annyeonghaseyo ! ”
Mereka berenam membalas sapaan Jihyo itu dan turut membongkok . Sampaikan mereka pun kebingungan walaupun sudah tahu yang Jihyo tidak mengingati mereka .Beberapa minit berlalu , mereka mulai bersedia untuk practice dance . Jungkook hampiri Jihyo yang sedang berdiri ditepi sofa . “ duduklah dulu .
Nanti kalau tak selesa , segan . . awak boleh je kalau nak berkepit dengan saya .
Dah duduk dulu ” jihyo menurut dan melabuhkan duduk diatas sofa . Melihat bts practice dance lagu ON .
Selesai practice dance , mereka berehat sementara sambung semula sekejap lagi . Taehyung yang melihat Jihyo menghampiri gadis itu . Dia duduk disebelah Jihyo .
Jihyo tampak segan tapi tetap berbalas senyum dengan Taehyung . Tidak mahu dikatakan sombong.“ hye , saya happy sangat bila awak sudi datang sini .
Walaupun awak tak ingat kami ”ujar Taehyung .
Jihyo merasa bersalah dengan mereka . “ mianhe , saya harap sangat saya dapat ingat awak semua balik ” itu yang dia harapkan . Semoga ingatannya pulih kembali dan mengingat mereka kembali .Taehyung senyum .
“ gwenchana , jangan terlalu memaksa diri . Kitorang faham keadaan awak . Saya pun akan cuba untuk tolong awak ”“ jinja ?
Saya berbesar hati kalau awak nak tolong . Kalau boleh saya nak ingatan saya pulih dengan cepat ”Dari jauh , Jungkook melihat keduanya . Lidah ditolak ke pipi seraya menyentuh hidungnya . Jelas sekali yang dia sedang cemburu . Jihyo dan Taehyung tampak rapat . Jihyo juga nampak selesa berbual dengan Taehyung .
Jimin yang perasan akan perubahan Jungkook mendekat . “ wae , kook ? ”tanya Jimin walaupun sudah jelas yang Jungkook sedang cemburu . “ aniyo--- tak ada apa-apa lah ” sangkal Jungkook . Hyungdeul nya memang sudah sangat mengenali dia . Jungkook memang tidak pandai menyorok rasa cemburunya .Bts kembali membuat latihan terakhir mereka hari ini . Dalam pukul 1:00 tengahari nanti mereka ada jadual pula . Menjadi guest PAJAMA'S Party . Jungkook bermuka ketat sehinggalah selesai practice dance . Jihyo menghampiri .
“ awak ”
“ erm ”
balas Jungkook sambil mengadap telefon . “ jom , pergi makan .
Saya laparlah ” pinta Jihyo .
Jungkook diam sahaja membuatkan Jihyo pelik .“ awak kenapa ?
Ada benda jadi ke ? ” tanya Jihyo kebingungan . Tiba-tiba sahaja mood Jungkook berubah . Jungkook tengok Jihyo sekilas dan gelengkan kepalanya . “ saya ada buat salah apa-apa ke ? ”soal Jihyo merasakan dia ada buat salah kepada lelaki itu kerana Jungkook tiba-tiba sahaja berubah laku .“ nak pergi makan kan ?
Jom ” jungkook berdiri dan melangkah ke pintu . Raut wajah Jihyo berubah muram . Berpandangan dengan Jimin .
Jimin tampak bersimpati dengan Jihyo kerana dia perasan akan perubahan Jungkook .Jihyo mengikuti Jungkook .
Mengejar langkah lelaki itu yang sudah masuk kedalam lif . Suasana di dalam lif sunyi tanpa suara mereka berdua . Jungkook dengan mood tidak menentunya . Jihyo sesekali melirik Jungkook .“ awak , saya ada buat salah ke ? ”
Tanya Jihyo lagi .
“ nak makan dekat mana ? ” jungkook mengubah topik dan melangkah keluar . Pantas memakai mask . Jihyo turut keluar .“ nak makan dekat mana ?
atau nak bungkus makan dekat rumah je ? ” tanya Jungkook lagi apabila keduanya sudah berada dalam kereta . Jungkook menyarungkan hoodie serta menutup kepalanya dengan penutup hoodie . “ tak nak makan ”Drastik Jungkook pandang Jihyo .
“ kenapa pula tak nak makan ?
Dari pagi tak makan lagi kan ? ”soalan Jungkook digeleng oleh Jihyo . “ tak lapar ”jawab Jihyo singkat . Tak ada selera nak makan dengan sikap Jungkook begitu .“ jihyo , saya balik lambat tau .
Kalau tak makan tak akanlah nak tunggu malam nanti baru makan ? ”“ macam mana saya nak selera kalau awak bersikap acuh tak acuh je dengan saya ” balas Jihyo tanpa memandang Jungkook .
Jungkook mengeluh berat . Dia memang susah nak kawal perasaan cemburunya kalau dah sayang sangat . “ jihyo , saya ada masalah lain . Saya tak marahkan awak pun ”“ kalau ada masalah lain kenapa abaikan saya ?
Saya tak nak makan kalau awak abaikan saya ” rajuk Jihyo membuatkan Jungkook berbelah bahagi . Risau kerana dari pagi lagi Jihyo tak makan kerana mereka keluar awal . Tak sempat nak sarapan . “ nae nae , mianhe . . kita order makanan . Makan sama-sama dekat rumah sebelum saya keluar ” balas Jungkook . Tangan gadis itu dipegang .Jihyo senyum .
“ nae , saya lapar ”
ujar Jihyo manja .
“ mengada nak merajuk padahal perut lapar ”hidung Jihyo dicuit sekilas. Jihyo terkekeh ketawa ....
BERSAMBUNG .