Pasukan Eren mendarat di tanah, tempat Boboiboy berdiri sebelum dia hilang.
Eren : ARGHHHHH!!! DIA TERLEPAS!!!
Armin : Sekarang, macam mana ni? Dia terlalu berkuasa untuk kita lawan! Dia boleh hilang macam tu je!
Eren : Mana lah aku tahu apa nak buat! Kita kan masih kadet! Yang kau tu! Kau kan antara kadet paling pandai dekat kumpulan kita! Apa yang patut kita buat?! Jean! Connie! Sasha! Mikasa! Korang ada idea tak, nak tangkap tahanan kita tu?!
Connie : Mana lah aku tahu apa apa. Akh kan cuma kadet.
Sasha : Hmmh. *angguk*
Mikasa : Patut ke kita tunggu bantuan yang lain?
Eren : Tak! Itu terlalu lambat! Atasan kita yangblain pun semua dah kena kurung dengan tahanan kita tu!
Armin : Tak tak. Mikasa betul.
Eren : Huh?
Armin : Aku ada idea..
.
.
.
.
.
.
.
.
.Berpindah ke angkasa, kelihatan Azir, Mio, Leo dan Shin, Ali dan Rudy yang sudah terlentuk di atas sofa di markas mereka. Alicia pulak duduk di tepi, baca buku sambil minum sirap limau. Ali memasang muka tak puas hati dekat Alicia.
Harien : Aik? Kenapa diorang tu? Penat semacam aku nampak.
Alicia : Diorang puasa.
Harien : Puasa? Makanan apa tu?
Alicia : Puasa tu, dalam Islam, dimana diorang tak boleh makan, minum dan buat benda yang boleh membatalkan puasa dari terbit matahari sampai terbenam. Tu lah sebab diorang terlentuk macam ikan kepanasan tu. Lapar dan dahaga. Author ni pon hah, tekak kering sebab bercerita memanjang dekat sekolah tadi, tunggu pak cik van sampai.(Author : Oi! Pecahkan dinding keempat buat apa oi?!
Alicia : Bleh 😛)Harien : Pergggggg. Tak mati ke diorang nanti?
Alicia : Tak nya. Diorang semua memang buat ni setiap tahun selama satu bulan. So, memang tak de hal lah. Hidup, sihat, gemuk je diorang ni hah.
All-Alicia : HOI!!!!
Alicia : Hehe 😛
Rev : Aku pun puasa gak. Jadi, jangan buat kitorang marah lah. Lagi pagi diorang tu. Diorang ni kalau dah dahaga dan lapar, memang marah macam singa. Diorang masih guna masa di bumi, jadi, diorang baru boleh makan masa pukul 7 lebih nanti.
Niki : Sementara tu, diorang terpaksa berlapar lah dulu.
Azir : Bila nak bukak puasa niiiiiii
Shin : hmmm.... *tengok jam tangan* 6 jam lagi.... *hempas kepala atas meja*
Azir : Huaaaaaa!
Leo : *dah lama tidur*
Mio : *pengsan*.
.
.
.
.
.
.
.
.Boboiboy berhenti berehat di sebuah hutan, tidak jauh dari dinding Maria. Dia tahu, dia kena lari, tapi, dia dah guna hampir keseluruh tenaganya untuk kekalkan kuasa elemental nya tadi.
Mesti ada yang tertanya, kenapa Boboiboy boleh berubah rubah warna mata dia dan boleh guna kuasa dia tanpa perlu berubah kan?
Ini kerana, Author kembali ke Boboiboy Musim 1, dimana ketika itu Bkboiboy boleh guna kuasa dia tanpa berubah. Disebabkan Tahap kedua memiliki warna mata berbeza beza, Author guna consep itu juga, dan membuat warna mata Boboiboy berubah ketika Boboiboy menggunakan kuasa elemental itu.
Tapi, Author level up kan sikit, dimana Boboiboy boleh guna 2 kuasa elemental pada masa yang sama, sama seperti yang berlaku ketika Blaze dan Solar kawal Boboiboy pada masa yang sama. Tapi, ianya tak berfungsi seperti fusion. Hanya sekadar boleh menggunakan 2 element pada masa yang sama. Ada faham anak anak sekalian? :v
Boboiboy : Huh..... huh.....
Mata Boboiboy memudar. Dia tak dapat putihkan matanya secara keseluruhan disebabkan kehabisan tenaga. Sama macam waktu Amigo dan Jun serang dia dekat Season 4 sebelum ni. Boboiboy masuk ke dalam jam kuasanya, tapi hanya ruh nya sahaja.
Taufan : Boboiboy! Tuan ok tak?
Taufan menyambut Boboiboy yang hampir terjatuh.
Boboiboy : Aku.... aku ok.... terima kasih, Taufan.....
Taufan : Tuan kena berehat dulu.Taufan mendudukkan Boboiboy di atas lantai. Thorn datang ke depat Boboiboy dan menyentuh dahi Boboiboy, dan kemudian dahinya.
Thorn : Boboiboy demam ni. Guna tenaga banyak sangat. Tunggu ya, Thorn buatkan ubat untuk tuan.
Thorn pun pergi untuk buat ubat untuk tuan dia. Dia pergi tumbuhkan beberapa jenis tumbuhan untuk membuat ubat Boboiboy. Sementara itu, Gempa mendekati Boboiboy, dan menyentuh tuannya itu, cek cek kalau ada bahagian badan tuan dia yang terluka.
Gempa : Tuan ok? Ada bahagian mana mana yang terluka? Terseliuh ke? Patah ke?
Boboiboy : Tak tak, Gempa. Aku ok.
Gempa : Kus semangat. Tuan buat aku risau je tadi.
Boboiboy : Hehe. Oh ya, Ice mana?
Blaze : Tu hah, tengah tidur. Tuan guna kuasa dia banyak sangat tadi, sampai dia penat, dan tertidur. Tapi hebat jugak eh kuasa dia, sampai boleh buat tiang tiang ais besar macam tu.
Boboiboy : Oooohhhh. Nanti kalau dia dah terjaga, cakap kat dia aku minta maaf, guna kuasa dia banyak sangat.
Blaze : Tak pe. Aku tahu dia tak kisah. Dia memang kena guna kuasa dia banyak sikit pun.
Taufan : Tak best lah. Asyik korang je dapat guna kuasa. Aku pun nak lawan jugak!
Gempa : Baguslah tu Tuan tak guna kuasa kau banyak sangat. Sekurang kurangnya, kau dapat berehat.
Taufan : Hm.... betul jugak. Tapi, tak best lah asyik duduk dalam ni je.
Boboiboy : Hehe. Tak pe. Lain kali, aku akan cuba guna kuasa kau banyak siki-Tiba tiba, di luar jam kuasa, Boboiboy ditendang jatuh dari pokok oleh seseorang. Mata Bobojboy kembali sepenuhnya, bermakna Boboiboy keluar dari jam kuasanya. Boboiboy terjatub dengan agak kuat.
Boboiboy : AKH!!!
Boboiboy melihat ke atas. Salah satu skuad pengintai menendang Boboiboy jatuh dati pokok. Dia adalah Levi.
Levi : SEKARANG!!!!
Skuad pengintai yang lain muncul dari tempat persembunyiannya, dan memegang sebuah senjata di tangan mereka. Sebelum sempat mereka semua bertindak, Boboiboy menggunakan kuasa Taufannya, dan memunculkan hoverboard taufan. Dia terbang ke atas dengan cepat.
Taufan : ERGH!!!
Taufan terbang ke atas, melepasi pokok pokok yang berada di sana. Sebelum Taufan sempat lari, satu lagi skuad pengintai muncul, dan menetak Taufan, dengan belakang pedangnya, membuatkan Taufan jatuh ke bawah. Dia adalah Mikasa.
Mikasa : Jangan harap kau dapat lari.
Taufan jatuh menjunam kembali ke dalam hutan. Skuad pengintai bertindak, dan menembakkan senjata itu ke arah Taufan. Senjata itu mengeluarkan tali dari semua arah dan mengikat Taufan di langit. Taufan berubah menjadi Boboiboy semula. Levi datang ke depan Boboiboy, dan ingin menebasnya.
Hange : Tunggu!
Tiba tiba, Hange muncul, dan menghentikan Levi.
Levi : Hange?
Hange : Tunggu. Jangan bunuh dia. He's interesting......981 perkataan
🕺
YOU ARE READING
Ejen Ali Crossover Season 5 : Black Wings (COMPLETE)
FanfictionTinggal sikit sahaja dimensi lagi yang perlu Boboiboy lalu untuk kembali ke dunianya semula. Tapi, selepas dia keluar, keadaan tidak seperti yang dia harapkan. Nak tahu apa yang terjadi? Bacalah buku ini!