Leon : Tak ada hal lah. Well, dah tiba masanya saya pergi.
Leon meletakkan segala benda di dalam tangannya, dan berdiri. Reverse dan Boboiboy hanya mampu memandangnya.
Rev : Tuan? Tuan nak pergi mana?
Leon : Pulang. Pulang ke Planet saya semula, Planet Humanoid.
Boboiboy : Oh? Jadi Tuan pun datang dari sana juga? Macam para Rebel Heroes yang lain?
Leon : Betul! Yang membezakan kami hanyalah, Saya dari Puak Vampire, bukan Humanoid.
Rev : Puak Vampire?
Leon : Planet kami mungkin hampir sama dengan kamu semua, tapi, kenyataannya, banyak benda yang berbeza antara kita. Puak Puak Dinosaur di Planet kami pupus sedikit lebih lambat.
Biar Author yang jelaskan je. Jangan risau, Rev dan BBB pun dengar.
Dinosaur di Planet Humanoid pupus 15 000 tahun lebih lambat dari yang sepatutnya di bumi, menyebabkan puak humanoid muncul, dan hidup berdampingan dengan puak dinosaur.
Maka dengan itu, mula lah berlakunya hubungan silang antara puak dinosaur dengan puak humanoid.
Tahun berganti tahun, mula lah muncul pelbagai jenis puak yang lain dengan hasil perkawinan silang dengan banyak hidupan hidup lain juga.
Dan, sampailah hari ini, sudah banyak puak puak terhasil dengan itu.
Seperti :
Puak Humanoid asli.
Puak Vampire.
Puak Hybird.
Puak Pixie.
Puak Sentaurus.
Puak Ice Golem.
Puak Earth Golem.
Puak Fire Golem.
Puak Flower Golem.
Puak Naga.
Puak Bujang Senang.
Puak Yeti.
Puak Grifin.
Puak Helang.
Dan macam macam Puak lagi.
Tapi, entah mengapa, sejak beberapa ribu tahun yang lalu, semua puak, mula bermusuhan, dan setiap beberapa tahun, akan berlaku peperangan.
Ianya menyebabkan beberapa puak mula pupus, dan terancam.
Seperti puak Earth Golem, yang mulai hampid pupus, dan mengurungkan diri, dengan berhibernasi di dalam gua dan tahan, sejak berabab lamanya.
Sama juga dengan puak vampire. Saat ini, hanya tinggal Leon sahaja yang menjadi puak pure blood vampire terakhir.
Tak seperti Lui, yang campuran antara Humanoid dan Vampire.
Terdapat beberapa puak yang memeliki kelebihan untuk belajar jampi hitam, atau jampi terlarang, yang memerlukan kekuatan dan semangat yang sangat sangat tinggi.
Contohnya, Vampire dan Pixie.
Puak Vampire ditakuti zaman ke zaman kerana nenek moyang ada yang menggunakan kelebihan itu untuk tujuan yang salah.
Sampai sekarang lah, puak vampire masih dibenci.
Termasuk Leon.
Boboiboy : Oh.....
Rev : Tuan hebat! Tuan boleh guna jampi hitam tanpa masalah?! Cool!
Leon : Hehe~
Harien : Kau nak pergi ke mana tu?
Mereka bertiga terkejut, sebab ada suara lain tiba tiba menyampuk. Mereka bertiga memandang ke pintu bilik, di mana Harien berada.
Boboiboy : Abang Harien?
Harien : Aku dah dengar dari awal sampai akhir. Kenapa kau nak kembali semula ke planet kau tu?
Leon : Hm? Sebab tugas aku kat sini dah selesai.
Harien : Kenapa kau tak tinggal je dengan kitorang? Well, kakak angkat kau pun memang ada dekat sini.
Leon : Kalau aku tak nak?
Leon memandang ke arah Harien dengan sebuah senyuman. Tapi, ianya bukan senyuman yang menyenangkan.
Leon : Aku dah tak ada apa apa dengan korang lagi dah. Aku hanya datang sini untuk selesaikan masalah Alternetbot korang tu. Aku tak nak budak tak bersalah ni jadi mangsa dia sama macam yang lain.
Leon memberi tatapan tajam ke Harien, membuatkan Harien tak terkata.
Leon : Tak nak kata apa apa lagi? Well, so, aku minta diri sekarang.
Leon berdiri, dan berjalan ke pintu, melepasi Harien.
Harien dengan spontan, memegang bahu Leon.
Harien : Tunggu-
BOOMMMMM!!!!
Leon menumbuk muka Harien, menyebabkannya terpelanting, sehingga terhentak ke dinding.
Reverse dan Boboiboy turut terkejut melihat hal itu. Betul betul di depan mata mereka.
Leon berjalan ke Harien, dan mencengkam kolar bajunya.
Leon : Kau dengar sini baik baik. Aku memang datang ke sini bukan untuk bermusuhan. Tapi, tak bermaksud aku mahu jadi kawan korang. Kerja aku dekat sini hanya untuk melepaskan budak elemental itu, bukan untuk jadi kumpulan mengarut korang ni.
Suara Leon terdengar sangat dalam dan menakutkan, seperti Leon yang baik dan peramah tadi dah hilang. Hanya meninggalkan seekor raksasa bermata hitam dan iris mereka dengan mereka.
Harien : L-Leon?
Harien sendiri terkejut melihat perubahan Leon. Walaupun dia dulu tinggal se planet dengannya, dia tak pernah sekali pun melihat puak puak lain, selain Humanoid.
Bah kan, dia tak pernah tahu yang mereke semua ada peperangan besar besaran antara semua puak di sana. Dia hanya tahu akan semua itu berkat Laura, Nura dan Shadow yang menceritakannya kepada ahli Rebel Heroes yang lain.
Leon : Dari pertama kali..... dari pertama kali aku berjumpa dengan korang, aku dah mula benci dengan kamu semua. Macam mana.... macam mana Laura boleh ketawa dan lebih gembira dengan kamu semua lebih dari aku?
Titisan hitam tiba tiba menitik ke wajah Harien. Ianya adalah air mata Leon. Harien tak tahu mahu beriaksi apa, selain dari hanya mampu menatap wajah Leon yang penuh dengan kemarahan bercampur kesedihan.
Leon : Dia tinggal kan aku.... Dia tinggalkan aku keseorangan di dunia yang memang dari awal dia dah tahu yang seluruh planet itu membenci puak aku. Hanya dia sahaja yang melindungi aku, sejak Encik Namasagi pergi selamanya akibat perang. Tapi.... dia pun turut meninggalkan aku juga. Aku ditakuti, dimaki, dicela, disiksa sepanjang 7000 tahun itu, tanpa sebarang pertolongan. Tapi lihat lah. Aku masih hidup. Aku tak perlukan korang semua dalam hidup aku lagi.
Leon melepaskan genggamannya dari baju Harien dengan kasar. Harien sempat terbatuk batuk akibat kehabisan nafas. Mereka bertiga melihat ke arah Leon, yang masih dalam mode vampirenya.
Leon : Sebaik sahaja aku melangkah keluar dari markas ini, kita semua, kembali menjadi musuh. Tiada ikatan apa apa antara kita lagi. Anggap sahaja yang aku tak pernah tolong korang langsung.
Tanpa menunggu mereka bertiga membalas, Leon sudah melangkah pergi.
Tak lama kemudian, Laura muncul di pintu bilik itu, seperti tergesa gesa.
Laura : A-apa dah jadi?! Aku dengar bunyi kedengang kuat tadi!
Harien : T-tu aku kapten. Tapi tak apa, aku ok ok je.
Laura : Kus semangat.... oh ya. Mana Leon ya?
Harien : Dia.... dah... pergi.
Mendengar kata kata Harien, wajah Laura seketika meredup.
952 perkataan
:v
YOU ARE READING
Ejen Ali Crossover Season 5 : Black Wings (COMPLETE)
FanfictionTinggal sikit sahaja dimensi lagi yang perlu Boboiboy lalu untuk kembali ke dunianya semula. Tapi, selepas dia keluar, keadaan tidak seperti yang dia harapkan. Nak tahu apa yang terjadi? Bacalah buku ini!