Misi : Back Out

254 41 4
                                    

Semuanya kembali normal. Alternetbot sudah meminta maaf ke semua orang.

Well, bukan Reverse.

Sepanjang hari itu, Reverse seperti cuba menjauhkan diri dari Alternetbot.

Alternetbot pun sedar akan perkara itu. Tapi, dia faham. Memang salah dia pun.

Dia melihat Reverse sedang duduk bersandsr ke dinding dan memeluk lututnya di hujung ruangan. Perlahan lahan, Alternetbot terbang perlahan lahan ke arah Reverse.

Alternetbot : Er.... hai, Reverse....

Reverse tak menjawap. Malah, Reverse melihat ke arah lain, tidak mahu memandang Alternetbot.

Alternetbot : Boleh.... saya duduk di sini?

Reverse masih tidak menjawap. Alternetbot mengeluh, tapi dia masih pergi duduk di sebelah Reverse.

Alternetbot : Hei.... erm..... saya..... saya minta maaf.....

Reverse : ........

Alternetbot : Saya tahu saya salah... dan saya mahu meminta maaf. Maaf.... sebab dah tipu kamu.....

Reverse : ........

Alternetbot mengeluh berat. Susah juga nak pujuk si Reverse ni.

Nampakkan yang Reverse berperangai macam budak budak?

Kerana mentality si Reverse pun memang begitu. Reverse menyerang orang membabi buta, kerana dia tak dapat kawal kemarahannya. Sama macam Blaze. Dia senang marah, macam Hali. Dia cepat terasa hati, macam Blaze, kebudak budakkan macam Thorn dan Taufan.

Tapi, walaupun begitu, dia tahu bila patut mengawalnya. Kerana itulah tanggungjawapnya.

Reverse : Aku.....

Alternetbot : Huh?

Reverse : Maafkan.... kau....

Alternetbot terkaku sementara. Tapi, dia tersenyum kecil. Akhirnya dia di maafkan.

Alternetbot : Terima kasih....

Reverse : Timebot-

Alternetbot : Alternetbot. Alternetbot. Saya dah tak guna nama Time bot tu lagi. Saya cuma mahu move on dari masa lalu saya sahaja.

Reverse : O-oh. Ok. Maaf.

Alternetbot : Tak apa. Ka-kau..... masih marah dengan aku lagi ke?

Reverse : ...... Sejujurnya.... ya. Maaf. Aku cuma..... susah nak maafkan kau sepenuhnya. Maaf....

Alternetbot : Tak apa. Sepatutnya aku yang minta maaf. Aku terlalu melekat dengan masa lalu aku sampai aku bertindak begitu. Aku mungkin robot. Tapi.... tak bermaksud aku tak boleh trauma dan marah....

Reverse : ...... Aku faham. Aku sendiri, sebenarnya bukan manusia.

Alternetbot : Huh? Bukan manusia?

Reverse : Aku ni hanyalah Virus, yang diciptakan oleh perasaan benci, marah, sedih, dan dendam Boboiboy. Aku sendiri tak mampu nak kawal perasaan aku dengan baik, sampaikan, aku kadang kadang ter bertindak di luar kawalan.

Alternetbot : Wow.....

Reverse : Jadi, kita.... kira kosong kosong?

Alternetbot : Hm. *angguk*

Mereka berdua pun bersalaman, meleraikan pergaduhan mereka.

Leon, Laura dan Shadow yang lihat dari tepi, hanya dapat tersenyum melihat dua ekor tu akhirnya berbaik.

Ejen Ali Crossover Season 5 : Black Wings (COMPLETE)Where stories live. Discover now