Misi : Penjara

757 49 5
                                    

Boboiboy telah dihumbankan ke dalam salah satu sel penjara yang berada di sana. Boboiboy hanya duduk di dalam sel itu, tanpa bercakap apa apa.

Mata Boboiboy berubah menjadi putih sepenuhnya, bermakna, Boboiboy sudah berada di dalam jam kuasanya.

Boboiboy : Ok, apa rancangan kita?

Flashback, ketika masih di atas kuda bersama Petra,

Boboiboy memang dari awal sudah curiga dengan Petra. Mana ada orang yang akan percaya kan orang semudah itu ketika pertama kali berjumpa dengan mereka. Boboiboy hanya ikut sahaja dengan apa yang Petra cuba lakukan, kerana dia juga risau dengan nyawa dia, jika Boboiboy melawan cakap Petra. Mata Boboiboy menjadi putih keseluruhannya. Boboiboy masuk ke dalam jam kuasanya.

Boboiboy : Korang.... aku rasa.... tak sedap hati dengan Si Petra tu....
Gempa : Jangan risau.... aku pun....
Taufan : Jadi, apa yang kita perlu buat, adalah, takutkan mereka dengan kuasa kita!

Semua orang melihat ke arah Taufan dengan pandangan "what?".

Solar : Apa maksud kau?
Taufan : Kita berada di dunia manusia kan? Semua manusia akan tunduk pada seseorang itu dengan mudah nya, jika kita lebih berkuasa dari mereka. Korang lupa ke? Boboiboy kan salah satu pengguna kuasa power sphera paling berkuasa di alam semesta kerana sanggup mengawal ketujuh tujuh elemental sekali gus, dan mengalahkan alien paling berkuasa sepanjang zaman? Manusia akan takut dengan kita yang lebih berkuasa, kerana mereka akan takut pasal nyawa mereka. Macam mana? Atau ianya tak masuk akal? Ahhhrrrgggg, sorry lah, aku tak boleh nak fikir dah!
Solar : Tak tak, idea kau boleh digunakan! Betul apa cakap Taufan! Kita boleh buat macam kita mengancam mereka. Tapi, dikeranakan kita lemah, mereka mungkin akan menertawakan kita. Masa tu lah, kita akan guna kuasa kita, dan takut kan mereka!
Boboiboy : Hebat! Idea yang bagus, kamu berdua! *tepuk bahu mereka berdua*
Solar, Taufan : Sama sama, tuan!

End flashback,

Solar : Ok, seperti yang telah dibincang kan, kita first, akan buat seperti kita mengancam mereka. Cakap lah macam, "Korang ingat aku lemah sangat ke? Aku boleh je keluar dari penjara ni dan kerjakan kamu semua cukup cukup" dan lepas tu, bila mereka dah ketawa dan cakap semua benda kotor dari mulut diorang semua tu, masa tu lah tuan guna kuasa Blaze, panaskan besi pagar penjara tu, dan patahkannya. Buatkan mereka terkejut! Blaze, kau boleh buat macam tu kan?
Blaze : Mesti lah boleh! Aku dah boleh rasa kuasa aku balik dah ni! Tapi, tak sepenuh nya lagi lah.
Hali : Tak apa, itu dah cukup.
Taufan : Aku kena buat apa?
Solar : Kau gunakan cakera udara kau, banyak banyak, buat sampai dinding belakang ni pecah. Supaya kita boleh lari. Sambil sambil tu, guna angin kau, terbangkan semua habuk dalam penjara ni untuk kaburkan mata diorang semua tu.
Taufan : Alright boss!
Thorn : Thorn kena buat apa?
Solar : Thorn gunakan kuasa Thorn, tahan bumbung atas kita ni daripada runtuh. Kita tak boleh ambil risiko bila Taufan pecahkan dinding penjara ni untuk kita lari nanti.
Thorn : Baik Sol!
Solar : Ice! Bila kau dah boleh guna kuasa kau balik, jika diorang berjaya tangkap kita, kau gunakan kuasa kau untuk bekukan semua benda, macam bekukan diorang, bekukan lantai supaya licin, jika diorang ikat kita, kau bekukan tali tu. Tali tu akan jadi senang pecah kan?
Ice : Oohhh. Maksud kau, bekukan tali tu sampai jadi ais?
Solar : Betul! Kuasa kau tu yang sejuk sangat sampai tali tu pun boleh jadi ais. Tapi jangan tukarkan diorang jadi ais pulak ye.
Ice : *baru ada niat jahat dalam kepala, terus tak jadi* alah. Yelah.
Solar : Gempa pula. Kita tak boleh berharap sepenuhnya dengan Ice untuk lindungi kita. Kuasa dia pun ada had nya. Kau nanti, buat banyak banyak tangan tanah dari dalam tanah, untuk perangkap diorang semua. Dengan tangan tanah, kita boleh perangkap lebih banyak orang sekali gus!
Gempa : Idea yang baik! Arahan diterima, boss.
Solar : Ok, yang terakhir, korang nampakkan dinding yang tinggi tu? Bila aku tengok tinggi nya, kira kira 40 hingga 50 meter tingginya. Aku akan guna gerakkan solar aku, dan pindah ke luar dinding. Tapi, kita tak selamat lagi. Jadi, pastikan semua element bersedia dengan kuasa korang. Kita tak akan tahu apa yang akan jadi kemudiannya.
All ele-Solar : Baik boss!!!
Solar : Macam mana tuan? Ok ke rancangan saya ni?
Boboiboy : Hehe, sudah tentulah rancangan kamu ni yang terbaik! Kamu memang element yang paling pandai. Terima kasih, Solar.

Boboiboy mengusap kepala Solar sehingga rambutnya sedikit serabai.

Solar : H-hei! Habis rosak rambut kacak aku tuan!
Boboiboy : Hehe. Sorry ya. Aku sayang korang semua sangat sangat.... *bisik, hanya Solar dapat dengar* Baiklah! Aku pergi dulu!

Boboiboy pun keluar dari jam kuasa itu. Solar cuba membetulkan rambutnya kembali. Tiba tiba, ketika tangannya masih di kepalanya, muka Solar naik merah. Nampak lah malunya tu.

Solar : Solar sayang tuan jugak.......

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Time skip, 2 jam kemudian, beberapa orang dari skuad pengintai berjalan ke arah penjara Boboiboy. Boboiboy hanya duduk di dalam penjara itu, melihat ke arah mereka dengan senyuman kosong.

Levi : Ini lah dia musuh yang kami tangkap itu, Commander.
Erwin : ...... ini musuh kita?
Levi : Ya tuan. Petra kata, nama dia adalah Boboiboy.

Erwin melihat Boboiboy, meneliti dia dari atas sampailah ke bawah. Boboiboy hanya tersenyum sambil menutup matanya, seperti mengejek Erwin.

Connie : Lemah je rupa dia ni? Kurus je. Langsung tak sasa langsung. Tak macam Reiner. Kalau macam Reiner, mesti kitorang dah takut.
Jean : Aip! Diam! *bisik* Commander ada dengan kita sekarang ni! *pukul kepala Connie*
Connie : Akh!
Levi : *death glare dua ekor monyet tu*
Jean, Connie : Huhu..... *pandang tempat lain, buat buat tak tahu*
Boboiboy : Hahahahahaha!!!!

Mereka semua melihat ke arah Boboiboy yang tiba tiba tergelak di dalam penjaranya itu.






















911 perkataan

Yay yay! Chapter pertama dah siap! Ok tak? Oh ya. Muka Solar waktu blush tu tak senyum tau. Macam acah acah tsun macam tu, ewah //plak!!!// ok, jumpa di chapter seterusnya! Dah sedia tak nak puasa tu? Huehue, Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 5 : Black Wings (COMPLETE)Where stories live. Discover now