Boboiboy memandang ke arah mereka semua selepas ketawa seperti orang sakit mental, gelak tiba tiba.
Eren : K-kenapa kau ketawa ni?
Boboiboy : Kau ingat korang boleh tahan aku dalam penjara macam ni?Boboiboy bangun, dan berdiri di depan mereka semua.
Boboiboy : Aku boleh je keluar dari sini dan belasah korang semua cukup cukup.
All : .......Mereka semua melihat ke arah satu sama lain setelah mendengar apa yang boboiboy cakap.
Jean : Pff-
Trio bangang : HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
Jean : Kau? Keluar dari penjara ni dan belasah kitorang?
Connie : Besi penjara ni kuat tau. Macam mana kau nak lari dari sini? HAHAHAHAHAHA!!!
Sasha : Badan kerepeng macam tu nak belasah kitorang? Kalau badan macam Mikasa tak apa lah jugak!
Mikasa : *pandang tajam ke Sasha*
Sasha : Ek!Boboiboy hanya tersenyum. Rancangannya berjalan lancar. Levi merasa tak sedap hati bila lihat Boboiboy tersenyum sebegitu.
Levi : Commander....
Erwin : Ya, captain?
Levi : Aku rasa tak sedap hati lah dengan budak tu....
Erwin : Sejujurnya, aku pun....Sementara mereka yang lain sibuk ketawa dan memaki Boboiboy, Boboiboy memegang pagar besi itu dengan tangan kanannya. Mata Boboiboy berubah menjadi warna jingga. Bahang mula muncul dari bawah tangan Boboiboy. Levi perasan akan hal itu.
Levi : Eh?
Dan, dengan sekelip mata, besi di tangan Boboiboy patah. Semua orang tergamam dan terkaku, melihat ke arah Boboiboy. Mata Boboiboy berubah lagi. Mata kirinya menjadi warna biru langit, dan mata kanannya menjadi warna hijau. Levi sedar, bahaya di depan mereka. Boboiboy hanya tersenyum sambil menutup matanya ke arah Levi.
Levi : SEMUA, HATI HATI-
BOOOOOOMMMMMMM!!!!!
Levi terlambat. Boboiboy menggunakan kuasa Taufan dan Thorn serentak. Berpuluh puluh cakera udara menghancurkan dinding yang berada di belakang mereka. 3 tiang berduri muncul dari dalam tanah dan menyokong bumbung di atas mereka. Taufan menggunakan kuasanya dan menerbangkan semua habuk hasil dari dinding runtuh tadi ke arah pasukan pengintai untuk mengaburkan pandangan mereka.
Erwin : UHUK!!! UHUK!!!
Armin : Uhuk!!! Mikasa! Eren! Korang tak apa apa?!
Mikasa : *tutup muka guna skarf* uhuk! Aku ok! Ereh! Kau ok ke?!
Eren : Uhuk! Uhuk!!! A-aku ok...
Jean : Connie!!! Sasha!!!
Sasha : Kitorang ok!!!Semakin lama, asap pun mula menghilang. Levi menge-cek keadaan penjara yang dah hancur pagarnya itu akibat kuasa Boboiboy. Tiang tiang berduri itu memang membantu. Levi boleh merasa bumbung di atas mereka seperti mahu runtuh. Levi pergi ke dinding belakang. Memang dah runtuh. Boboiboy tidak dapat dilihat di mana mana.
Levi : Tsk.... COMMANDER!!! TAHANAN KITA DAH TERLEPAS!!!
Erwin : Apa?!?! KADET!!! PANGGIL SEMUA SKUAD PENGINTAI YANG LAIN!!! TAHANAN KITA TELAH TERLEPAS!!! LAKUKAN APA SAHAJA UNTUK TANGKAP DIA!!!!
All-Erwin : BAIK COMMANDER!!! *tabik sasageyo*
Armin : Ma..... macam mana dia buat benda ni.... *sentuh tiang berduri*
Levi : Saya ada nampak warna mata dia berubah sebelum dia larikan diri.
Armin : Mata dia berubah?
Levi : Ya. Semasa dia patahkan besi penjara, matanya menjadi warna jingga. Sebelum dinding itu pecah, matanya berubah menjadi warna biru dan hijau. Nampaknya, dia pun tak normal seperti Eren....
Armin : Tak normal seperti Eren? Maksud Captain, dia ada kuasa Titans jugak?!
Eren : Tak..... aku tak rasa yang kuasa dia ni sama dengan kuasa Titans.... Titans tak mampu mengeluarkan benda benda ni.
Levi : Sudah! Kita kena pergi tangkap tahanan kita!
Eren, Armin : Baik, Captain! *tabik sasageyo*Beralih ke arah Boboiboy pula, Boboiboy berjaya larikan diri dari penjaranya. Dia sekarang berada di pagar utama banggunan penjara itu. Ramai pasukan pengintai, polis militer dan pasukan penjaga dinding mengepung Boboiboy dari perbagai arah. Mereka semua memacukam kesemua senjata ke arah Boboiboy.
Mata Boboiboy berubah menjadi warna biru aquamarine. Boboiboy memandang mereka tajam. Muncul ais dari bawah kasut Boboiboy. Boboiboy mehentak kakinya ke tanah, dan mendepakan tangannya. Ais itu menyebar ke mana mana, membekukan kesemua benda dan orang di sana. Dengan cepat, matanya berubah menjadi warna merah, dan Boboiboy pun hilang sekelip mata.
Erwin : Ergh!!! SURVEY SKUAD!!! PASTIKAN DIA TAK TERLEPAS!!!!
Boboiboy kini berada di kawasan perumahan pula. Boboiboy tidak menggunakan kuasa Hali lagi disebabkan kena simpan tenaga. Dia menggunakan kuasa Taufan, dan meluncur laju di udara.
Boboiboy boleh lihat banyak skuad pengintai dan pasukan penjaga dinding terbang ke sana ke sini dari atas bumbung dengan 3d maneuver gear mereka. Salah satu dari mereka menembakkan cangkuk maneuver gear dia ke arah Boboiboy. Tapi, dengan mudahnya, Boboiboy mengelak cangkuk itu. Lelaki itu pun tersasar dan terhumban ke tanah. Boboiboy kembali meluncur lebih laju ke depan.
BAAAAAMMMM!!!
Pintu gerbang dinding Rose dibuka dengan kuasa Taufan. Memang sedikit bergegar kerana pintu gerbang itu besar.
Boboiboy terlihat ada skuad pengintai yang sudah tunggu di dinding Maria itu, dan turun dari atas bumbung rumah rumah di sana yang telah terbengkalai. Tapi, sebelum mereka sempat sampai di tanah, Boboiboy menggunakan kuasa Gempa. Mata kirinya berubah menjadi warna emas. Tangan tangan tanah muncul dari dalam tanah dan memerangkap skuad pengintai itu. Boboiboy sambung meluncur ke depan. Mata emasnya berubah menjadi biru aquamarine semula. Boboiboy mencipta banyak tiang tiang ais yang tinggi di sana sini untuk memperlambatkan skuad pengintai dan yang lain.
Eren : Ergh!!! Apa benda semua ni?!
Sasha : Woah! Tu tangan yang diperbuat daripada tanah!!!
Jean : T-tiang yang diperbuat daripada ais?
Connie : Brrrrr! Patutlah tiba tiba sejuk dekat sini!
Armin : K-keajaiban.....
Eren : Dia sangat berkuasa.....
Mikasa : Terus maju ke hadapan!!! Kita akan gunakan tiang tiang ais tu untuk bergerak di atas sana dengan maneuver gear kita. Kita kena tangkap dia dengan segera!!!
All-Mikasa : Yes ma'am!!!Mereka pun melepaskan cangkuk mereka ke tiang tiang ais itu dan terbang di atasnya.
Boboiboy tiba di dinding Maria. Boboiboy melihat ke arah skuad pengintai yang berusaha mengejarnya. Boboiboy hanya mampu tersenyum.
Boboiboy : Kalau lah penduduk Pulau Rintis sama sama berkerjasama dan tak putus asa dan berhenti harapkan orang lain macam mereka......
Mata Boboiboy berubah menjadi warna silver. Boboiboy hilang sekelip mata, hanya meninggalkan habuk sahaja di tempatnya.
936 perkataan
Selamat berpuasa semua! Tahniah kepada yang masih hidup pada hari pertama puasa ni. Dan takziah kepada yang kelas dekat tingkat atas sekali. Ok, Bye! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, Assalamualaikum, goodbye!!!
YOU ARE READING
Ejen Ali Crossover Season 5 : Black Wings (COMPLETE)
FanfictionTinggal sikit sahaja dimensi lagi yang perlu Boboiboy lalu untuk kembali ke dunianya semula. Tapi, selepas dia keluar, keadaan tidak seperti yang dia harapkan. Nak tahu apa yang terjadi? Bacalah buku ini!