Chapter 25

288 17 16
                                    

Chapter 25

The academy became much quiet than before. I feel like something must have happened here while I was gone.
Night classes were always a silent batch but today something feels different.

" May nangyari ba 'nung wala ako?"tanong ko habang nililibot ang tingin sa paligid.

" Nothing much. It's just the academy almost burned down to ashes."

Agad akong napalingon kay Friday. We are on our way to class. Valentine and the others are walking on ahead. While Friday is sticking to me like a glue.
I don't know what's his deal actually. Kanina ko pa napapansin ang tingin niya sa'kin. Must be because of my hair. I know no one will get used to it because ever since I was young, I never had a short hair.

" Anong sinabi mo?"
Is he serious?

" It's all good now."sabi pa niya.

And that was nothing?! Muntik ng masunog ang academy pero wala lang 'yun?

" Anong nangyari? "

" Sigurado akong dahil sa pesteng halimaw na 'yun. This happened because he escaped."

Ang rogue na 'yun.. The one who escaped the dungeon.  Mukhang madulas talaga ang halimaw na 'yun. Shit. Alam kong magiging panganib talaga siya. He must be taking revenge because he was caught.

" Are there any casualties?"tanong ko pa.

" Thanks goodness, we haven't."

Mabuti kung ganun. Pero hindi natin masisiguro na hindi na ulit 'yun mangyayari. I don't know how many rogues are here but even the smallest group can be dangerous.

Natahimik kami sandali pero nararamdaman kong nakatingin nanaman siya sa'kin.

" May problema ba sa mukha ko?" I asked him.

" Except for the new hair, wala naman. Mukha ka pa ring "sad-girl."

I looked at him confused.
Meanwhile, he was holding his laugh.
" I just learned that from a mortal." sabi niya na parang dapat ipagmayabang iyon.

Nagsalubong ang kilay ko. " Bakit pakiramdam ko hindi 'yun magandang salita?"

He laughed again. " Sad-girl is something like JeJe."

Mas lalong kumunot ang noo ko.
What? Jeje? What word is that?
Nasa bokabularyo ba 'yan?

Ano bang klaseng mga tao ang nakakahalubilo ng lalaking 'to at kung ano-anong natututunan?

Napailing na lang ako at nagpatuloy sa paglalakad.

" Look at this.."he tapped my shoulder to make me look at him.

Kahit na nawawalan na ako ng pasensya sa kanya kasi wala namang kwenta ang mga sinasabi,  nilingon ko pa rin siya.

He pressed both ends of his forefingers at each other in front of him. And an embarrasing expression was drawn on his face. Like a girl pouting but he was hardly making it right.

For a grown man like him, never did I imagine Friday doing this.
" Uwu.."  and I high pitched voice came out of is mouth. Parang naipit na ewan.

Napahinto ako. There was silence. I just literally heard crickets around us.
I look at him dumbfounded.

He did that again and this time I couldn't even look.

" Uwu.. Uwuu.."

Parang nahulog ata ang panga ko. I badly want to disappear right now. I don't know, but he looks possessed or something.

Married to the King of all Vampires(Season 2)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon