البارت السادس

314 9 7
                                    

#اين_ثقتك_بى! ♥️
#البارت_السادس..
و بالفعل بدأت اول خطوة.. بس مش فاهم ليه محصلش حاجه لحد دلوقت.. يمكن مراد بيثق فيكى.. قال هذه الكلمات و هو يصطنع التفكير..
سارة و قد انتبهت قليلا :قصدك اى.. انت عملت اى..
كريم و هو يصطنع اللا مبالاه :لا مفيش بعتت لحبيب القلب كام صورة كدا.. انتى عارفه بقاا فيهم اى.. بس الغريبة انه لحد دلوقت معملش اى رد فعل..
سارة بدموع :. ازاى تبعتهمله.. حرام عليك.. بتعمل فيا كدا ليه..
كريم بصوت عالى :بعمل فيكى كدا ليه! انتى بجد مصدقه نفسك.. حبيتك و عملتلك كل حاجه عشان ترضى.. و فى الاخر بعتينى و اتجوزتيه.. و خليتيه يسجننى السنين دى.. و فى الاخر جايه تقوليلي بعمل فيكى كدا ليه..
سارة :انت اتسجنت عشان غلطت.. انت اللى سرقت ورق الصفقة و بعته لاعداء مراد.. انا كل اللى عملته انى كشفت الحقيقه.. أما بالنسبه لحبك.. فدا مكانش حب.. انت مجنون.. عملت كل حاجه عشان تدمرنى.. لدرجة انك.. انك صورتنى معاك لما كان مراد مسافر.. كملت كلامها بدموع.. مراد ميعرفش انك خطفتنى و لا انك عملت كل دا.. انا سكتت عشان عارفه انه هيقتلك لو عرف.. بس انت بعتله الصور... ليه تعمل فيا كدا..
كريم شد شعرها جامد.. :و ليه تكشفى اللى حصل!.. عامله فيها الشريفه اللى مابتغلطش.. عارفه لو كنتى اتفقتى معايا كنتى خدتى ملايين.. لكن ازاى.. كان لازم تثبت انها الحلوه و الكل أشرار قدام البيه.. أما بالنسبه لخطفك فكان لازم انتقم بطريقتى و فعلا عملت اللى انا عايزه.. اه مش كله.. بس على الاقل عملت خطوه.. هستناه هو بقى اما يتصرف.. سلام يا.. يا حبيبتى..
مشى وسارة قعدت مكانها فى الأرض و هى بتبكى على حالها.. اى ذنبها عشان يحصل فيها كدا.. هتفضل دايما تشكر ربنا ان باسل انفذها منه فى اخر لحظه قبل مايعملها حاجه.. لما هى رنت عليه و سابت الخط مفتوح و كريم واخدها فى العربيه .. بس للاسف كان صورها.. اتحايلت على باسل كتير عشان مايقولش لمراد.. رغم انه ماكانش مقتنع بس فى الاخر وافق عشان عارف ان كلامها صح.. بس دلوقت هتعمل اى.. دلوقت عرفت ليه مراد تصرفاته متغيره معاها.. لانه مفكرها.. بتخونه.. معقوله مايوثقش فيها للدرجادى..
قامت سارة و هى بتمسح دموعها بعنف و حسمت قرارها انها لازم تعرفه الحقيقه..
..
بالليل..
ساره جهزت عشا و قعدت تستنى مراد.. سمعت صوت عربيته.. و شويه و لقته داخل..
مراد بص عليها و بعدين بص على الاكل.. بسخريه :خير معملتيش فيها نايمه ليه زى كل يوم..
ساره تجاوزت سخريته و راحت وقفت قدامه :مش شايف انك بعدت عنى اووى..!
مراد ببرود :لا مش شايف.. عن اذنك عايز انام..
ساره مسكت ايده بسرعه :ارجوك استنى.. لازم تسمعنى الأول.. الصور اللى ك..
فجأه مراد رجعلها و بصوت عالى :ايواا الصور.. الصور اللى اتبعتت لى يا هانم.. استنيت كتير تيجى و تقوليلي.. ماكنتش عايز أظلمك.. بس انتى كنتى بتخدعينى.. عملتلك اى عشان تخونين هاا... . ردى !!..
ساره انتفضت من صوته العالى.. :اسفه و الله م..
مراد بسخريه :اسفه.! كل مره اسفه! و كل مره الأهبل بيصدقك.. و الاسم انه بيحبك.. ياشيخه دانا اشيل قلبى و ادوس عليه مادام هييجى عليا و على كرامتى عشانك كل مره.. انتى عارفه انا حسيت بايه لما شوفت الصور دى.. حسيت انى.. انى مش مالى عينك.. ازاى تعملى فيا كدا.. دانا حبيتك.. حبيتك لدرجة انى لما شوفت الصور حاولت اكذبها و حاولت اعرف اى حاجه من غير ما اجرحك او اشكك فيكى.. لكن انتى فضلتى كتيير شايفه ان انا اللى غلطان فيكى..
ساره :و الله العظيم انا مظلومه.. اسمعنى بس..
مراد بصوت عالى و هو بيشد شعرها.. :مظلومه ازاى و انا شايفك بتضحكى معاه فى الصور!.. ها! مظلومه ازاى و انتى.. وانتى.. اطلعى برا يا ساره..اطلعى برا البيت دا و برا حياتى كلها..
ساره برجاء :بالله عليك تسمعنى و الله كان..
مراد بصوت عالى جعلها تنتفض بالفعل :قولت براااا..
و فجأه شدها من ايدها و هو بيجرها وراه وسط عياطها و صراخها انه يسمعها..
دفشها بقوه امام باب القصر.. و رجع عشان يقفل الباب..بس وقف على كلمتها..
ساره و هى بتعيط :صدقنى هتندم.. هييجى يوم تعرف فيه الحقيقه و تندم يا مراد.. بس وقتها انا اللى مش هسمعك..
نظر لها للحظه قبل أن يغلق الباب بكل قوته..
و جلس خلف الباب و هو يبكى بقوه :اسف.. اسف يا قلبى.. انا و الله محبيتش قدك و لا هحب.. بس كان لازم اعمل كداا.. اسف..

ساره برا لسه مكانها.. مش قادره تتحمل الوجع و لا عدم ثقة مراد فيها.. معقول حب السنين دى كلها يروح بالبساطه دى.. قامت من مكانها و هى بتمسح دموعها.. :طب هعمل اى دلوقت! هروح فين..! سلمى ! لا لا دى اصلا شقة مراد.. و مش عايزه اعرفها دلوقت اللى حصل لانى هضطر احكيلها كل حاجه.. انا هروح شقتنا القديمه.. ايواا هو دا المكان الوحيد اللى هيكون بعيد عن كل دا و كمان كريم مش هيوصل لى.. طب هروح ازااى دلوقت..!
طلعت ساره على الطريق و طبعا الساعه داخله على واحده.. مش هتلاقى حد.. فجأه افتكرت باسل.. طلعت فونها اللى كان جيب البيجامه بتاعتها..
انتظرت بضع لحظات قبل أن ياتيها صوته المتفاجىء :ساره!
ساره :انا اسفه يا باسل انى بتصل بيك دلوقت.. بس انا محتاجلك ضرورى..
باسل :اى اللى حصل! و فين مراد !
ساره بتردد:مراد طردنى من البيت..
باسل :اى! طردك! استنى بس قوليلي انتى فين و انا جايلك حالا..
ساره :انا فى نهايةالشارع اللى قدام القصر..
باسل بسرعه :تمم.. جايلك حالا.. خلى بالك من نفسك..
ساره قعدت على الرصيف بعد ما قفلت الفون.. بترجع بذكرياتها تانى..
Flash back.....
كانت ساره خارجه من الجامعه بعد ماخلص محاضرات.. و طبعا بطلت تروح التدريب.. اتفاجأت بمراد اللى كان واقف قدام عربيته.. و كان لسه ماخدش باله منها.. حاولت تجاهله و تمشي.. بس هو لمحها فجه عندها بسرعه :ساره.. ساره استنى ارجوكى..
ساره كانت ماشيه و مش راضيه تبصله.. بس هو مسك ايدها عشان تستنى.. نفضت ايدها بسرعه :انت ازاى تمسك ايدى!
مراد بسرعه :انا اسف.. اسف بس ارجوكى لازم تسمعيني..
ساره و هى تربع يدها :كنت انت سمعتنى يا استاذ مراد..انا اسفه.. عن اذنك..
مراد برجاء :ارجوكى يا ساره.. ارجوكى.. اسمعينى.. انا.. انا بحبك..
ساره اتصدمت... ماكنتش تتوقع ابدا انه يعترفلها.. معقوله يكون هو كمان بيحبها زى ماهى حبته.. ايوا هى اتاكدت انها بتحبه لما جرحها.. الوجع و الزعل دا مش هتحسه الا اذا كان حد مهم اووى عندها.. بس كانت بتكابر و بتحاول ماتعترفش بدا..
ساره بارتباك :انا.. انا.. عن اذنك..
و طلعت تجرى بسرعه.. سابته واقف بيطلع فى اثرها:مش هسيبك يا ساره.. مش هسيبك الا لما تسامحينى و ترجعى..
#يتبع.....
#Nourhan_Sabri♥️
رايكوا...فى كومنت لطيف و تفاعل بلييز ♥️

أين ثقتك بي! حيث تعيش القصص. اكتشف الآن