H6 - Daar zit je dan.. in de bak :(

435 10 10
                                    

Dan draai ik me om en zie me cel. Er is geen enkel raampje te bekennen. Het is er ijskoud. Er staat een stoel een bedje. Een klein wasbakje daar boven hangt een spiegel en boven de spiegel is een klein lampje dat de hele kamer moet verlichten. Er staat ook een klein tafeltje met een pot met een nep bloem, waar een briefje in hangt waarbij een horloge, wat zou een horloge hier nou ever doen?! Ik ben benieuwd dus ik besluit om hem te pakken. Op het briefje staat:

Beste Eva

Elke dag om 6 uur krijg je eten. Je kunt zelf de tijd bijhouden. Dan weet je hoe laat het is, vandaar krijg je een horloge

Groetjes Mark

Oké, eens kijken hoe laat het is. Ik pak daarom dat horloge en kijk er op. Nog 5 minuten en ik kan eten! Jippie! Eten! Super zin in, eindelijk iets dat me blij maakt vandaag. Het mag dan wel goor zijn, maar ik ben toe aan iets warms. Nu maar hopen dat het warm is… 5 minuten later doet iemand de deur open, o natuurlijk het is Mark.

“ Eva, eetsmakelijk”

“bedankt Mark”

“bye”

“doei”

Zo ik loop naar me eten toe! En tot mijn schrik.. is het koud L ik had zooo gehoopt op iets warms maar dat gunnen ze me niet eens… ik loop naar de spiegel en kijk er in. Ik heb dit gewoon verdiend.. ik ben gewoon niks en daar moet ik vast voor boeten denk ik.. ik weet het niet meer. Ik ga maar gewoon slapen. Wat heeft wakker zijn voor zin. Niks heeft meer zin. En ik ga slapen. Binnen no-time val ik in slaap.

Zo zat Eva daar dus. Tim is tuis helemaal ongerust, hij vindt het maar helemaal niets dat ze daar zit. Maar hij weet ook dat Eva haar nooit leuk zou vinden, hij heeft haar al te veel aangedaan. Zijn droom was dat Jayden niet op die school zat. De school heeft trouwen ook een naam: ‘ Londen little college ‘ Het is een kleine school, er zitten iets van 500 kinderen op de school. Eva doet ‘kader’ niveau. De school is super saai. Het is er alleen maar grijs, en de verwarming is er vaak kapot. Veder doen de leraren er niks aan als er iemand met een zakmes door de aula komt gerend. Vandaar dat ze er ook niks aan doen. En de ouders vertellen ze ook niks van wat er gebeurd, dus alles kan er ongeveer gebeuren op die school. Ze zouden het bijna niet merken als er iemand zou vermoord worden op die school. Maar natuurlijk als je even niet oplet wordt je direct het lokaal uitgestuurd. Het is gewoon de slechtste school die er bestaat. Daarom is het ook zo erg bij Eva.. niemand doet er iets aan. En dat is gewoon zo dom als een koekie..

Om een uur of 5 wordt Eva alweer wakker. Ze probeert weer in slaap te komen. Dat lukt pas na 2 uur. En ze wordt om 10 uur wakker gemaakt voor ontbijt.

“Eva! Wakker worden! Ontbijt!”

“Ik slaap..”

Grr.. ik wil nu liever slapen dan ontbijt! Ik heb gelukkig een leuke droom over one direction gehad.. Mark kwam binnen me wakker maken.

“Dat hoor ik wel vaker! En om 11 uur gaan klagen dat ze trek hebben! Wat wil je? Boterham zonder iets of boterham met boter?”

“boterham zonder beleg? Wat is dat nou weer..”

“sorry, dat krijg je te eten hier.”

“blewg, doe maar met boter dan.”

“oké, tot zo.”

Er is 1 iets erger dan slapen in de kou.. en dat is slapen in de kou en ’s ochtends een boterham met niks erop… alleen boter. Dit kan gewoon niet erger. Oja! Wel! Hier zitten terwijl je vandaag naar een One direction concert ging! Waar je zo lang voor hebt gespaard en op gedroomd en  op gewacht hebt. En dan door een stomme jongen wordt verpest. Ik haat me leven, steeds meer. Waarom ik?! Ik ben gewoon doodsbang! Ik wil gewoon iemand waar ik alles kan tegen zeggen, iemand met repect, iemand als een vriend. Maar dat heb ik nog nooit gehad. Nog nooit. Ik had Zoë alleen ze liet me gewoon dik in de steek! Het is gewoon oneerlijk…. Dan komt Mark de deur ingevlogen.

Je weet niet dat je mooi bent..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu