Aku kembali ke rumah dihantar dengan kereta ibu. Pengawal peribadi ibu turut membawa makanan yang dibungkus dari restoran mewah ke dalam unit kediaman ku.
"Y/N, kalau kamu nak kamu boleh berkongsi makanan ini dengan mereka."
Aku tahu kata-kata ibu merujuk kepada TWICE. Dia meninggalkan aku bersendirian dan beredar dari kawasan kondominium.
Aku mendapat notifikasi daripada telefon pintar. Ada mesej daripada Nayeon.
"Y/N, saya nampak awak dah balik. Tadi tu ibu awak ke? Dia datang ziarah awak kan?"
Aku membalas,
"Dia beli banyak makanan untuk saya. Kalau awak nak boleh ajak yang lain datang ke sini."
Kalau boleh aku tak mahu berjumpa dengan mereka kerana tidak mahu mereka termasuk dalam perangkap ibu ku namun melihat jumlah makanan yang di bawa terasa membazir jika dibiarkan.
Nayeon, Jeongyeon, Momo, Sana, Jihyo, Dahyun dan Chaeyoung yang sudah pun pernah aku setubuhi datang bersama-sama. Mina dan Tzuyu turut bersama mereka. Sembilan orang ahli group TWICE berada dalam unit kediaman ku.
Mina dan Tzuyu baru pertama kali datang dan kelihatan kekok. Yang lain pula sudah mula menunjukkan kemesraan terhadap ku.
Mereka semua menjamu selera dengan makanan yang ku bawa pulang. Aku hanya menjamah sedikit sambil memerhatikan mereka. Mina dan Tzuyu menyedari ketika aku melihat mereka dan mengalihkan pandangan mereka daripada ku.
"Y/N, awak ni dari keluarga berada kan? Ibu bapa awak kerja apa?" tanya Jeongyeon.
Ketika ini aku sudah mencari kekuatan untuk berterus-terang.
"Ayah saya dah lama meninggal dunia. Ibu saya ambil alih jawatan ayah sebagai CEO syarikat keluarga kami. Crimson Holding."
"Wah! Mesti banyak harta keluarga awak. Sebab tu awak dapat menyewa di bangunan ni," kata Momo.
Aku mengerutkan kening. Nampaknya mereka tak tahu tentang syarikat keluarga ku yang bersaing dengan JYP Enterprise. Boleh jadi mereka memang tidak ambil tahu tentang syarikat tempat keluarga mereka bekerja.
"Sepanjang tempoh perkenalan kita rasanya tak ada rahsia lagi tentang masalah abnormaliti yang kita ada. Semua sudah sedia maklum abnormaliti saya ialah feromon yang boleh buat awak semua tertarik dengan saya. Saya minta maaf kalau itu membuatkan awak tak selesa bila berada dengan saya. Dan saya dah tahu beberapa abnormaliti awak semua. Rasanya cuma Sana dan Jeongyeon yang tiada abnormaliti. Kalau Mina dan Tzuyu nak cerita abnormaliti mereka, saya sedia mendengar tapi kalau awak berdua tak mahu saya tak akan paksa."
Naeyon mula mencelah, "Y/N, Sana dan Jeongyeon pun ada abnormaliti. Cuma kami tak sempat nak beritahu sebelum ni."
"Oh, saya tak tahu pun. Tapi kalau Sana dan Jeongyeon tak nak beritahu pun saya tak kisah."
Sana mula bersuara, "Y/N, abnormaliti saya.... tak boleh dengar bunyi guruh."
Aku membalas, "Saya rasa tak ada peliknya kalau takut bunyi guruh. Ramai lagi orang yang takut nak dengar bunyi guruh."
Sana berkata lagi, "Tak bukan macam tu. Kalau saya dengar bunyi guruh.... saya akan terangsang."
Aku tercengang, "Oh, macam tu. Tak apa bukan masalah besar pun. Cuma kalau musim hujan awak tak ada masalah dalam kelas?"
Momo mencelah, "Ramai yang sangka Sana takut bunyi guruh sebab akan nampak dia tutup telinga. Tapi mereka tak sedar Sana akan terangsang sampai seluar dalam dia basah. Bukan sebab terkencing."
Ahli TWICE yang lain mula tergelak. Wajah Sana menjadi merah dan mencubit Momo. Mina dan Tzuyu turut menahan ketawa dengan wajah mereka turut kemerahan.
YOU ARE READING
FEROMON - TWICE x Pembaca Lelaki 18+
FanfictionWatak utama ialah Y/N (Your Name). Ditumpukan pada Male Reader @ Pembaca Lelaki. Cerita berlaku dalam dunia imaginasi. Oleh itu sebarang nama yang wujud tiada kaitan dengan orang yang sebenar. Jika ada yang tidak suka dengan penceritaan dan pengguna...