Part 2: Berkenalan dengan TWICE

6.1K 50 3
                                    

NOTA: Y/N = YOUR NAME / NAMA PEMBACA

.

Dua hari selepas berpindah di unit kondominium tingkat paling atas, aku mendaftar di sekolah baru. Proses suai kenal dengan rakan-rakan sekelas tiada sebarang masalah.

.

Cikgu kelas aku bernama Jin-young Hong adalah cikgu perempuan yang memiliki bentuk tubuh yang agak seksi. Bentuk buah dadanya amat jelas dari balik baju yang dipakai.

.

Aku berkawan rapat dengan dua pelajar lelaki yang sekelas dengan ku. Hee-chul Kim dan Daniel Kang. Mereka berdua bukan calang-calang orang. Selain popular di sekolah, mereka berdua memiliki teman wanita dari kumpulan yang sama. Teman wanita Hee-cul ialah Momo Hirai manakala teman wanita Daniel ialah Jihyo Park. Kedua-dua gadis adalah dari kumpulan TWICE.

.

Aku juga mendapat tahu bahawa Hee-chul dan Daniel turut memiliki kelainan genetik bermakna mereka berdua juga adalah "Abnormaliti" sama macam aku.

Hee-chul mendapati "abnormaliti" miliknya selepas akil baligh adalah alahan pada susu. Dia tidak boleh minum atau mencium bau susu. Jika dia terminum susu, Hee-chul akan mengalami muntah yang teruk sehingga terpaksa dirawat.

Daniel pula tidak boleh berada dalam suhu yang sejuk dan tidak boleh menyentuh sebarang benda yang dingin. Jika tidak dia akan mengalami demam secara mengejut. Daniel akan sentiasa memakai pakaian yang tebal dan menggunakan hot pack / pek panas dalam pakaiannya.

Aku memang simpati dengan mereka kerana memiliki kesukaran sedemikian rupa.

.

.

.

Suasana di kelas menjadi agak panas walaupun kipas berputar ligat. Aku sendiri mula berpeluh sepanjang waktu pembelajaran. Aku mendapati rakan-rakan sekelas perempuan dan Cikgu Jin-young seperti serba tak kena. Baru aku perasan bahawa feromon dari badan aku membuatkan mereka tak keruan. Untuk tidak mengeruhkan keadaan aku meminta izin untuk ke tandas.

"Cikgu saya nak minta kebenaran untuk ke tandas"

Cikgu Jin-young: "Baiklah saya benarkan"

.

Aku berjalan ke tandas dengan tergesa-gesa. Ketika di selekoh, aku bertembung dengan seseorang.

"Minta maaf saya tak sengaja. Awak tak apa-apa ke?"

"Takpe saya okey"

Aku terkejut. Rupa-rupanya aku terlanggar dengan salah seorang ahli kumpulan TWICE iaitu Nayeon. Aku terus beredar meninggalkannya namun aku menyedari Nayeon terus memerhatikan aku ketika aku bergerak.

Di tandas aku mencapai beberapa helai tisu gulung untuk mengeringkan peluh serta mencuci muka dan lengan di singki.

.

.

WAKTU REHAT

Sekolah aku memiliki waktu rehat selama 1 jam. Ketika ini pelajar-pelajar sama ada makan di kafe sekolah atau ke perpustakaan. Malah ada yang merayau-rayau di kawasan sekolah.

Aku mengikut Hee-chul dan Daniel ke kafe. Ketika itu aku melihat kelompok pelajar yang berkumpul dalam kumpulan masing-masing. Aku mengenali mereka sebagai kumpulan TWICE, 2PM, DAY6, Got7, Stray Kids, Itzy, EXO, Red Velvet, BlackPink dan banyak lagi kumpulan yang ada.

Hee-chul dan Daniel mengajak aku duduk bersama dengan teman wanita mereka dalam kumpulan TWICE.

Nayeon memerhatikan aku sambil tersenyum.

"Awak pelajar baru di sekolah ni?"

"Ya. Nama saya Y/N. Saya minta maaf pasal terlanggar awak masa saya nak ke tandas."

"Saya tak apa-apa. Nama saya Nayeon Im. Saya kenalkan ini Jeongyeon Yoo, Momo Hirai, Sana Minatozaki, Jihyo Park, Mina Myoui, Dahyun Kim, Chaeyoung Son dan Tzuyu Chou."

Sebenarnya aku sudah pun mengenali mereka semua melalui Hee-chul dan Daniel.

Mereka melambai ke arah ku sambil tersenyum. Momo duduk sebelah Hee-chul manakal Jihyo duduk sebelah Daniel. Entah kenapa aku merasakan mereka seolah-olah bersikap dingin dengan pasangan masing-masing.

Aku menyedari setiap ahli TWICE memiliki kecantikan dan sifat tersendiri.

Nayeon memiliki gigi kacip yang jelas agak panjang sedikit seperti seekor arnab.

Jeongyeon berambut pendek seperti seorang tomboi.

Momo memiliki buah dada yang agak besar. Aku merasakan amat beruntung Heechul dapat memiliki Momo.

Sana memiliki senyuman yang comel dan seksi.

Jihyo memiliki payudara yang lebih besar daripada Momo. Cemburu juga aku pada Daniel kerana dapat awek macam Jihyo.

Mina kelihatan agak pendiam. Dia hanya menumpukan perhatian pada permainan video di telefon pintarnya.

Dahyun memiliki kulit yang amat cerah. Sinaran cahaya dari lampu seolah-olah dipantulkan sehingga wajahnya kelihatan bersinar.

Chaeyoung paling comel dalam kumpulan mereka. Lesung pipit jelas kelihatan ketika dia menggerakkan mulut mengunyah makanan dan tersenyum. Aku melihat dia amat gemar makan buah strawberi.

Tzuyu bertubuh paling tinggi daripada rakan-rakannya.

Ketika sedang makan, aku mendapati Jeongyeon, Momo, Jihyo dan Mina tiba-tiba bangun tergesa-gesa. Hee-chul dan Daniel hanya membiarkan pasangan mereka beredar tanpa berbuat apa-apa. Selepas selesai makan, Hee-chul dan Daniel turut beredar.

Nayeon yang turut terkejut berkata kepada aku,

"Kami minta maaf Y/N. Sebenarnya Momo dengan Jihyo dah lama ada masalah dengan Hee-chul dan Daniel. Cuma saya tak tahu kenapa Jeongyeon dan Mina pun tergesa-gesa macam tu."

"Kenapa pula hubungan diorang ada masalah? Bukan ke mereka dah lama bercinta?"

"Memang mereka dah lama bercinta. Tapi ada hal yang berlaku sampai hubungan mereka terjejas. Nanti saya cerita pada awak lain kali"

.

Di kelas tiada sebarang masalah. Cuma aku masih lagi terfikir kenapa Hee-chul dan Daniel ada masalah dalam hubungan mereka dengan Momo dan Jihyo. Aku ingin nak tanya mereka tapi aku tak mahu dianggap menjaga tepi kain orang lain.

.

Selepas habis waktu sekolah aku menaiki motosikal dan bergerak keluar dari kawasan sekolah. Aku perasan Hee-chul sedang berbual dengan seorang pelajar perempuan di kawasan pintu masuk. Jennie dari kumpulan Blackpink. Aku tak ambil peduli tentang mereka dan terus bergerak keluar. Aku tak terus pulang sebaliknya lepak di arked.

.

Sejam selepas berada di arked, barulah aku bergerak pulang. Ketika menuju ke lif, aku mendapati ada seseorang yang aku kenali keluar dari dalam lif. Nayeon.

Nayeon terkejut melihat aku.

"Y/N? Awak tinggal di sini juga?"

"Ya. Saya baru pindah dua hari lepas. Nayeon, awak pun tinggal di kondominium ni juga ke?"

"Saya memang tinggal di sini. Bukan saya je. Semua ahli kumpulan kami juga tinggal di unit yang sama. Unit kami di X-604"

"Jadi TWICE tinggal di tingkat bawah unit saya?"

Nayeon kelihatan tersenyum lebar mendengar kata-kata ku.

"Y/N. Nanti boleh tak saya ke rumah awak?"

"Boleh. Awak datang lah dengan kawan-kawan awak yang lain."

Senyuman Nayeon menjadi bertambah lebar. Aku bergerak pulang dan tanpa menyedari ada sesuatu yang mengejutkan bakal berlaku.

..........BERSAMBUNG

FEROMON - TWICE x Pembaca Lelaki 18+Where stories live. Discover now