Part 4: Chaeyoung - Strawberry

3.8K 51 6
                                    

Kondominium yang aku diami sememangnya amat besar. Langsung tidak sesuai dengan kedudukan ku sebagai pelajar. Namun kerana aku anak dari keluarga yang kaya, ibu memindahkan aku ke sini.

Ruang tamu yang luas. Tiga bilik tidur. Dua tandas dan satu bilik mandi.

Bilik tidur utama terlalu besar untuk ku. Katil yang sepatutnya untuk penghuni yang berpasangan berada di bilik tidur itu. Terdapat bilik mandi dan ruang tandas yang dipisahkan. Ada pintu dari bilik tidur untuk ke tandas dan pintu ke bilik mandi. Namun ada pintu antara tandas dan bilik mandi. Aku pernah perhatikan ruang dalam tandas dan bilik mandi juga amat besar sehingga boleh memuatkan beberapa orang.

Aku lebih senang untuk tidur di bilik lain. Bilik yang aku gunakan tidak menggunakan katil biasa sebaliknya katil sofa. Jika aku nak tidur, sofa tersebut boleh dibuka dan dijadikan katil. Jika nak mandi aku akan menggunakan ruang tandas yang lain. Tiada kesukaran kerana tandas itu turut memiliki hos mandi.

Waktu awal pagi aku segera bangun dari tidur dan masuk ke tandas. Ketika menggosok gigi dan melihat wajah kusam di cermin, aku segera terfikir tentang tawaran Nayeon. Jika aku menjadi rapat dengan ahli kumpulan TWICE yang lain apakah kesannya pada masa akan datang?

Ahli kumpulan TWICE adalah anak-anak pekerja JYP Enterprise yang dimiliki oleh Jin-young Park. Mereka menjadi anak angkat hartawan yang kaya lantaran itu mereka mampu untuk menyewa di unit kondominium yang sama dengan ku.

Cuma yang menjadi kerisauan ku ialah apakah reaksi ibu jika mendapat tahu tentang hal aku dengan TWICE. Aku anak tunggal arwah ayah dan ibu. Juga sebagai pewaris syarikat yang mereka usahakan bersama iaitu Crimson Holding. Walaupun aku masih terlalu muda untuk memikirkan hal syarikat namun aku masih lagi mengetahui tentangnya. Crimson Holding dan JYP Enterprise sentiasa bersaing dalam dunia perniagaan.

Aku membulatkan tekad. Tidak perlu untuk sempitkan fikiran dengan hal tersebut. Memikirkan tawaran Nayeon untuk turut merasai tubuh ahli TWICE yang lain membuatkan batang zakar ku menegang.

Selesai mandi dan bersarapan, aku bergerak ke arah perhentian bas. Aku melihat Nayeon dan ahli TWICE yang lain sudah ada di situ. Nayeon yang melihat ke arah ku mula tersenyum.

" Hai TWICE."

Ahli TWICE turut menegur aku dengan serentak,

"Hai Y/N"

Aku tercengang seketika. Mereka seperti tidak terkejut melihat ku. Aku melihat ke arah Nayeon.

Nayeon: "Sorry, Y/N. Mereka dah tahu kau menyewa kat tingkat atas"

"Macam mana kamu semua boleh tahu saya tinggal kat kondo yang sama?"

Dahyun mula mencelah,

"Aku nampak Nayeon senyap-senyap keluar lepas tu naik tingkat atas. Aku nampak dia masuk rumah kau"

Aku ternganga. Dari senyuman dan riak wajah mereka, ahli TWICE yang lain seperti mengetahui apa yang terjadi antara aku dan Nayeon semalam.

Dahyun: "Kau tak payah risau pasal masalah "abnormaliti" kau tu. Bukan kau seorang je kat sini yang macam tu."

"Jadi kamu semua pun...?"

Nayeon: "Tak semua antara kami yang jadi "Abnormaliti". Macam aku ni normal. Tapi kami tetap menerima antara satu sama lain."

Bas yang ditunggu tiba. Aku menggunakan aplikasi yang sudah dimuat turun semalam. Hanya perlu mengimbas qrcode yang disediakan.

Aku ditarik oleh Nayeon untuk duduk di tempat duduk belakang. Aku duduk di sudut hujung dan Nayeon duduk di sebelah ku. Tzuyu, Sana, Dahyun dan Momo turut duduk di kerusi belakang bersama kami. Chaeyoung dan Mina duduk di hadapan ku. Jihyo dan Jeongyeon duduk di hadapan Dahyun dan Momo.

FEROMON - TWICE x Pembaca Lelaki 18+Where stories live. Discover now