☼︎- idézet

233 18 4
                                    

– Amikor idejöttem és úgy tettem, mintha Taryn lennék, azt mondtatd, üzeneteket küldtél – szólalok meg – Meglepődtél, hogy egyet se kapam meg. Mit írtál bennük?
Cardan felém fordul, a kezeit összekulcsolja a háta mögött.
– Leginkább könyörögtem. A visszatérésedért esdekeltem. Tettem jó néhány meggondolatlan ígéretet is.
Gúnyos mosoly ül az ajkán, olyan, amit állítása szerint az idegegesség okoz.
Lehunyom a szemem, mert legszívesebben sikítanék a fusztrációtól.
– Ne játszadozz velem! – förmedek rá. – Hiszen száműztél!
– Igaz – feleli. – Így történt. Folyton arra gondolok, amit azelőtt mondtál, hogy Madoc elrabolt. Hogy átverés volt az egész. A házasságra gondoltál, arra, hogy királynévá tettelek, hogy a halandók világába küdtelek, igaz?
Védekezően összefonom a karomat.
– Persze hogy átverés volt. Nem ezt válaszoltad?
– De hát folyton ezt csinálod! – vág vissza Cardan. – Átversz másokat. Nicasiát, Madocot, Balekint, Orlaghot. Engem. Azt hittem, kivívom majd valamelyest az elismerésedet azzal, hogy én is át tudlak verni téged. Gondoltam, hogy dühös leszel, de azt nem hittem, hogy ennyire.
Tátott szájjal meredek rá.
– Mi van?
– Hadd emlékeztesselek, hogy aznap reggelig fogalmam sem volt róla, miszerint meggyilkoltad a bátyámat, a Mélytenger nagykövetét – magyarázza. – Gyorsan kellett tervet kovácsolnom. És talán kicsit fel is bosszantottál. Úgy gondoltam, ezzel lenyugtatom Orlagh királynőt, legalább addig, amíg minden ígéretet szerződésbe nem foglalunk. Hogy mire rájössz a megoldásra, vége a tárgyalásoknak. Jude Duartét a halandók világába száműzöm. Hacsak a korona meg nem kegyelmez neki. – Elhallgat. – Hacsaka korona meg nem kegyelmez. Mármint Tündérfölde királya. Vagy királynéja. Bármikor visszajöhettél volna.
Ó!
Ó!

Holly Black: The Queen Of Nothing - 174. oldal

ꪖ ꪶꫀꪜꫀᧁꪮ̃ ꪀꫀ́ρꫀ - 𝒊𝒏𝒄𝒐𝒓𝒓𝒆𝒄𝒕 𝒒𝒖𝒐𝒕𝒆𝒔Where stories live. Discover now